נוריקו אנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוריקו אנו
阿武教子
Noriko Anno
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 במאי 1976 (בת 47)
פוקואה, ימאגוצ'י, יפן
מידע כללי
מדינה יפןיפן יפן
השכלה אוניברסיטת מייג'י עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.62 מטר[1]
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 78 ק"ג
הישגים
פרסים והוקרה מדליית כבוד עם סרט סגול (2004) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
המשחקים האולימפיים
זהבאתונה 2004עד 78 ק"ג
אליפות העולם
זהבפריז 1997עד 72 ק"ג
זהבברמינגהאם 1999עד 78 ק"ג
זהבמינכן 2001עד 78 ק"ג
זהבאוסקה 2003עד 78 ק"ג
כסףהמילטון 1993מעל 72 ק"ג
משחקי אסיה
זהבהירושימה 1994משקל פתוח
אוניברסיאדה
זהבפוקואוקה 1995משקל פתוח
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נוריקו אנויפנית: 阿武教子; באנגלית: Noriko Anno;‏ נולדה ב-23 במאי 1976) היא ג'ודוקא יפנית, האלופה האולימפית מאתונה 2004. אנו מחזיקה בארבע מדליות זהב ומדליית כסף מאליפויות העולם, כמו כן זכתה במדליות זהב במשחקי אסיה ובאוניברסיאדה.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המדליה הראשונה בה זכתה בקריירה המקצועית הייתה מדליית ארד בטורניר הבינלאומי 'Fukuoka tournament Japan', בו התחרתה בקטגוריית המשקל הפתוח. בפברואר 1993 השתתפה בטורניר פריז היוקרתי 'Tournoi de Paris' וזכתה במדליית ארד בקטגוריית המשקל מעל 72 ק"ג לאחר שגברה על בת-ארצה קאורי סוזוקי בקרב על המדליה.

כאשר הייתה בת 17, אנו השתתפה באליפות העולם לשנת 1993 שנערכה בהמילטון שבקנדה. היא התחרתה בקטגוריית המשקל מעל 72 ק"ג וזכתה במדליית הכסף. בקרב הראשון שלה אשר היה בשלב שמינית הגמר, גברה אנו על ביאטה מקסימוב הפולנייה. ברבע הגמר אנו ניצחה את שרון לי הבריטית ובחצי הגמר ניצחה את מוניק ון דר לי ההולנדית. בגמר אנו הפסידה בניקוד יוקו ליוהנה האגן הגרמנייה כעשר שניות לתום הקרב כאשר ניסתה לעצור התקפה של הגרמנייה והחליקה.

באוקטובר 1994 השתתפה במשחקי אסיה וזכתה במדליית זהב בקטגוריית המשקל הפתוח לאחר שניצחה בגמר את שיאו ינמין הסינית. ב-27 באוגוסט 1995, אנו התחרתה באוניברסיאדת פוקואוקה וזכתה במדליית הזהב בקטגוריית המשקל הפתוח כאשר גברה בקרב הגמר על מרתה קולודזיצ'יק הפולנייה. באליפות העולם בשנת 1997 שנערכה בפריז, אנו התחרתה בקטגוריית המשקל עד 72 ק"ג וזכתה במדליית הזהב. בקרב הראשון אנו ניצחה את ילנה מיצ'וביץ' המונטנגרית, בשמינית הגמר היא ניצחה את סימונה ריכטר הרומנייה וברבע הגמר ניצחה את אנה למפלוסי ההונגרייה. בחצי הגמר ניצחה את אסתה אסומבה הצרפתייה ובגמר גברה על דיאדניס לונה הקובנית לאחר שביצעה תרגיל אוצ'י-גארי מוצלח.

באליפות העולם בשנת 1999 שנערכה בברמינגהאם, אנו התחרתה בקטגוריית המשקל עד 78 ק"ג וזכתה בפעם השנייה ברציפות במדליית הזהב. בקרב הראשון של אנו, בשלב שמינית הגמר, היא גברה על יואן לין סו מטאיפיי. ברבע הגמר היא ניצחה את אסתר סן מיגל הספרדייה ובחצי הגמר ניצחה בעונשים את קאנג מין-ג'אונג הקוריאנית. בגמר אנו התמודדה מול יין יופנג הסינית ופיגרה בעונשים לאורך רוב הקרב, אך כ-50 שניות לסיום אנו ביצעה תרגיל אוצ'י-גארי מוצלח שהעניק לה איפון וניצחון.[3] באליפות העולם בשנת 2001 שנערכה במינכן אנו התחרתה בקטגוריית המשקל עד 78 ק"ג ושוב זכתה במדליית הזהב לאחר שגברה בגמר על יוריסל לבורדה הקובנית.

באליפות העולם בשנת 2003 שנערכה באוסקה שביפן, אנו התחרתה בקטגוריית המשקל עד 78 ק"ג וזכתה בזהב ובתואר העולמי בפעם הרביעית ברציפות. בקרב הראשון אנו ניצחה את לורטה אדוארדס האמריקאית, בשמינית הגמר ניצחה את צרנקאנד דורג'גוטוב המונגולית וברבע הגמר ניצחה את יין יופנג הסינית. בחצי הגמר אנו גברה על אסתר סן מיגל הספרדייה ובגמר ניצחה שוב את יוריסל לבורדה הקובנית בשחזור הגמר הקודם.

באולימפיאדת אתונה בשנת 2004, אנו התחרתה בקטגוריית המשקל עד 78 ק"ג וזכתה במדליית הזהב. בקרב הראשון שלה אשר היה בשלב שמינית הגמר, אנו ניצחה את קייבי פינטו מוונצואלה. ברבע הגמר אנו ניצחה את לוצ'יה מוריקו האיטלקייה ובחצי הגמר היא ניצחה בניקוד יוקו את סלין לוברה הצרפתייה לאחר שהקרב נכנס לניקוד זהב. בגמר פגשה את ליו שיה הסינית וניצחה באיפון 22 שניות לסיום הקרב לאחר תרגיל סיאו-נאגי מוצלח.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרופיל וסטטיסטיקות אודות הג'ודוקא באתר sports-reference.com
  2. ^ מידע על הג'ודוקא באתר JudoInside.
  3. ^ הקרב מול יין יופנג בגמר אליפות העולם 1999, אתר JudoInside.
  4. ^ הקרב מול ליו שיה בגמר האולימפי באתונה 2004, אתר JudoInside.