נשים (כתב עת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נשים
Nashim: a journal of Jewish women's studies and gender issues
שער הגיליון הראשון
שער הגיליון הראשון
תדירות חצי שנתון
סוגה כתב עת אקדמי
מו"ל הוצאת אוניברסיטת אינדיאנה
מייסד מכון הדסה-ברנדייס של אוניברסיטת ברנדייס ומכון שכטר למדעי היהדות
עורך ראשי דבורה גרנימן
תאריכי הופעה 1998–הווה (כ־26 שנים)
שפה אנגלית
מדינה ארצות הברית, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ISSN 0793-8934, 1565-5288
www.brandeis.edu/hbi/publications/nashim.html
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נשיםאנגלית: Nashim) הוא כתב עת מדעי בין-תחומי היוצא לאור מדי חצי שנה על ידי הוצאת אוניברסיטת אינדיאנה, כמיזם משותף של מכון הדסה-ברנדייס של אוניברסיטת ברנדייס ומכון שכטר למדעי היהדות, ועוסק בלימודי נשים ומגדר ביהדות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתב העת החל לצאת לאור בשנת 1998, והוא כולל מאמרים בנושאי ספרות, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, ארכאולוגיה, תאולוגיה, הגות עכשווית, אמנויות ועוד. כל גיליון של כתב העת מתמקד בנושא מסוים. דוגמאות לנושאים שהוקדשו להם גיליונות: פרשנויות פמיניסטיות של ספרות רבנית; מגדר, מזון והישרדות; נשים, מלחמה ושלום בהקשרים יהודיים ומזרח תיכוניים.

עורכת כתב העת מאז גיליונו הראשון היא דבורה גרנימן. בנוסף, לכל גיליון יש עורך יועץ, מומחה לנושא הגיליון. עם העורכים היועצים נמנו אליס שלוי (גיליון 6, על נשים, מלחמה ושלום), גרשון בקון (גיליון 7, על אוטוביוגרפיות וממוארים), ניצה דרויאן (גיליון 11, על נשים ביהדות תימן), סלביה פוגל-ביזאוי (גיליון 13, על נשים יהודיות בכלכלה), טובה הרטמן (גיליון 17, על מיניות בהקשרים יהודיים), דוד גולינקין (גיליון 21, על נשים בספרות השו"ת), דליה עופר (גיליון 27, על מגדר והשואה) ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]