נתן סוויה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נתן סוויה
Nathan Sawaya
לידה 10 ביולי 1973 (בן 50)
קולוויל, וושינגטון
מקום לימודים
תחום יצירה פיסול בלגו
www.nathansawaya.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נתן סוויהאנגלית: Nathan Sawaya; נולד ב-10 ביולי 1973) הוא אמן אמריקאי המתמחה בפיסול בלגו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוויה נולד בקולוויל שבוושינגטון, ארצות הברית, וגדל בוונטה, אורגון. הוא למד משפטים באוניברסיטת ניו יורק והוסמך כעורך דין. הוא התמחה ועבד במשרד Winston & Strawn בהוליווד.

סוויה אהב לשחק ולבנות בלגו, וזה היה תחביבו העיקרי במשך שנים. כשהתבגר הוא התמקצע בתחביבו והחל לבנות פסלים אמנותיים מאלפי לבני לגו. ב-2004, אחרי שיצירתו זכתה להכרה, הוא עזב את עבודתו כעורך דין והפך לאמן במשרה מלאה. בהתחלה הוא עבד בעבור חברת לגו אך ב-2004 התפצל מהם ופתח סטודיו בעיר ניו יורק. כיום הוא עובד כאמן עצמאי, ולמרות זאת זוכה להכרה רשמית של לגו כאחד מבנאי הלגו הטובים בעולם וזכה לתעודת "מקצוען לגו" מהחברה.

יצירות האמנות של סוויה כוללות מיניאטורה באורך 7 מטר של גשר ברוקלין, דגם גדול של טירנוזאורוס רקס ודגם בגובה 6 מטר של האן סולו קפוא בפחמן. הפסלים האמנותיים המזוהים עמו נקראים בשמות צבעים: "צהוב" - פלג גוף עליון של אדם הקורע את חזהו ומתוך קרביו נשפכים לבני לגו, "אדום" ו"כחול". הפסל "כחול" נמכר בגלריית אגורה ב-2010.

תערוכת היחיד הראשונה שלו נפתחה באביב 2007 במוזיאון לנקסטר לאמנות ונקראה "The Art of the Brick" (בתרגום חופשי "אמנות לבנת הלגו") והייתה הפעם הראשונה שבה מוזיאון גדול מציג תערוכה שמוקדשת כולה לפיסול בלגו. ב-2011 הציג תערוכה באוסטרליה. ב-2012 החל עם תערוכה נודדת באסיה. ב-2013 הציג תערוכה בניו יורק.

סוויה הציג פעמיים תערוכת יחיד בישראל. בפעם הראשונה בגני התערוכה ב-2013 ובפעם השנייה בהיכל הספורט טוטו בחולון ב-2019.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נתן סוויה בוויקישיתוף