קבוצת סוניק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קבוצת סוניק
ソニックチーム Sonic Team
נתונים כלליים
סוג חברת פיתוח משחקים
מייסדים יוג'י נאקה
נאוטו הושימה
הירוקזו יאסוהרה
תקופת הפעילות 1990–הווה (כ־34 שנים)
חברת אם סגה
מיקום המטה טוקיו, יפן יפןיפן
משרד ראשי שינגאווה, טוקיו, יפן
ענפי תעשייה משחקי וידאו
מוצרים עיקריים סוניק הקיפוד
נשיא טאקאשי איזוקה
עובדים 400+
 
http://www.sonicteam.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קבוצת סוניקיפנית: ソニックチーム; באנגלית: Sonic Team) היא מפתחת משחקי וידאו בבעלות חברת סגה. קבוצת סוניק זכתה להכרה בינלאומית בעיקר בזכות הפיתוח של הזיכיון האיקוני סוניק הקיפוד. קבוצת סוניק ידועה גם בזכות הפיתוח של משחקי וידאו נוספים כמו למשל "Night into Dreams"(אנ') ו-"Phantasy Star Online"(אנ').

צוות הפיתוח נוסד במקור בשנת 1990 במסגרת שיתוף פעולה בין המתכנת יוג'י נאקה, האמן נאוטו אושימה(אנ') ומעצב השלבים הירוקזו יאסוהרה (אנ'). המטרה המקורית של צוות הפיתוח הייתה לפתח משחק שיוכל להתחרות בזיכיון משחקי מאריו של נינטנדו. שאיפה זו הובילה לפיתוח המשחק "סוניק הקיפוד" אשר יצא לשווקים בשנת 1991 עבור הקונסולה סגה מגה דרייב ואשר הדמות הראשית בו הייתה קיפוד אנתרופומורפי כחול ומהיר שהפך בהמשך לקמע של חברת סגה ולתופעה תרבותית. צוות הפיתוח קיבל באותה השנה את השם "קבוצת סוניק".[1] המשחק זכה להצלחה עצומה ולתרם רבות לעלייה במכירות של קונסולת המגה דרייב.

לאורך שנות ה-90 צוות סוניק המשיך לייצר משחקי וידאו שזכו להצלחה רבה, הכוללים את סוניק הקיפוד 2, סוניק CD וסוניק הקיפוד 3.

עם השנים קבוצת סוניק בחברה לפתח גם משחקי וידאו בז'אנרים מגוונים ובפלטפורמות מגוונות מלבד המשחקים בזיכיון סוניק הקיפוד. קבוצת סוניק פיתחה בין היתר משחקי וידאו כמו NiGHTS into Dreams(אנ'), Phantasy Star Online(אנ'), ו-Billy Hatcher and the Giant Egg(אנ')

במהלך העשור הראשון של המאה ה-21 קבוצת סוניק לקחה חלק בפיתוח של קונסולת המשחקים סגה דרימקאסט, ופיתחה עבורו את המשחקים Sonic Adventure ו-Sonic Adventure 2 אשר היו משחקי תלת מימד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קבוצת סוניק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Smith, Sean (2006). "Company Profile: Sonic Team". Retro Gamer. Imagine Publishing (26): 24–29. ISSN 1742-3155.
ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.