סופרבול LV

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סופרבול LV
קנזס סיטי צ'יפס
(AFC)

9
טמפה ביי באקנירס
(NFC)

31
1 2 3 4 תוצאה
צ'יפס 3 3 3 0 9
באקנירס 7 14 10 0 31
תאריך 7 בפברואר 2021
אצטדיון אצטדיון ריימונד ג'יימס, טמפה, פלורידה
MVP טום בריידי
פייבוריטית קנזס סיטי צ'יפס ב-3 נקודות
שירת ההמנון אריק צ'רץ' וג'זמין סוליבן
הטלת מטבע סוזי דורנר, אחות טיפול נמרץ המייצגת את אנשי הרפואה במהלך מגפת הקורונה בארצות הברית
שופט קרל צ'פרס[א]
מופע מחצית דה ויקנד
נוכחות 24,850
שידור בטלוויזיה
רשת CBS
שדרנים ג'ים נאנטס (שדרן ראשי)
טוני רומו (פרשן ראשי)
טרייסי וולפסון, אוון וואשבורן וג'יי פילי (שדרני קווים)
עלות 30 שניות פרסומת 5.5 מיליון דולר
LIV LVI

סופרבול LV (סופרבול 55) הוא משחק פוטבול שהתקיים ב-7 בפברואר 2021, בין טמפה ביי באקנירס, אלופת חטיבת ה-NFC, לקנזס סיטי צ'יפס, אלופת חטיבת ה-AFC, ושימש גמר ליגת ה-NFL. המשחק התקיים באצטדיון ריימונד ג'יימס בטמפה, פלורידה ושודר ברשת CBS. במשחק ניצחה טמפה ביי באקנירס 31–9 וזכתה בפעם השנייה בתולדותיה בסופרבול.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחירת מיקום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוס אנג'לס נבחרה במקור למארחת הסופרבול LV בהצבעה שנערכה ב-24 במאי 2016. עם זאת, עקב עיכובים בבנייה, הרשויות הודיעו כי האצטדיון לא יושלם עד לתחילת עונת 2020 ב-NFL. ב-23 במאי 2017, בעלי הקבוצות הצביעו פה אחד, באישורם של הקבוצה שאצטדיונה היה אמור לארח את המשחק הלוס אנג'לס ראמס, להעביר את הסופרבול לאצטדיון ריימונד ג'יימס בטמפה. זה היה הסופרבול החמישי שאירחה העיר.

בעקבות מגפת הקורונה בארצות הברית הוגבל הקהל במשחק ל-24,835 אוהדים, וזה היה הסופרבול עם הכי פחות אוהדים אי פעם. כמו כן, חולקו בחינם כרטיסים ל-7,500 אנשי רפואה כאות הוקרה למאבקם בנגיף.

ניצחונה של טמפה ביי באקנירס בגמר ה-NFC, הוביל לכך שהייתה זו הפעם הראשונה שקבוצה שיחקה בסופרבול במגרש הביתי שלה.

עונת 2020 ב-NFL[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופרבול LV חתם את עונת 2020 בליגת ה-NFL. לסופרבול העפילו אלופת חטיבת ה-AFC קנזס סיטי צ'יפס בפעם הרביעית בתולדותיה (ובפעם השנייה ברציפות) ואלופת חטיבת ה-NFC, טמפה ביי באקנירס.

קנזס סיטי צ'יפס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שזכתה בסופרבול LIV בעונת 2019, סיימו הצ'יפס במקום הראשון בבית המערבי של ה-AFC, ב-AFC ובליגה בכלל עם מאזן של 2–14.

בפלייאוף ניצחה קנזס סיטי את קליבלנד בראונס 22-17 בסיבוב הראשון ובגמר החטיבתי גברה על באפלו בילס 38-24 וזכתה בפעם השלישית באליפות חטיבת ה-AFC.

טמפה ביי באקנירס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שלא העפילה לפלייאוף מאז עונת 2007, החתימה טמפה ביי את הקוורטרבק טום בריידי, שנחשב לשחקן הגדול בהיסטוריה. את העונה סיימו במקום השני של הבית הדרומי ב-NFC (אחרי ניו אורלינס סיינטס), ובמקום החמישי ב-NFC עם מאזן 5–11.

בסיבוב הווילד קארד ניצחה טמפה ביי את וושינגטון פוטבול טים 31-23, ניצחה את ניו אורלינס סיינטס 20–30 בסיבוב השני ובגמר החטיבתי גברה על גרין ביי פאקרס 31-26 וזכתה באליפות חטיבת ה-NFC בפעם השנייה בתולדותיה.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנזס סיטי השיגה נקודות ראשונות במשחק עם שער שדה ברבע הראשון. 0:37 דקות לסוף הרבע מסר טום בריידי לטאצ'דאון של רוב גרונקובסקי וטמפה ביי עלתה ליתרון 7–3. בפתיחת הרבע השני הייתה קרובה טמפה ביי להגדלת היתרון, אך הגנת קנזס סיטי עצרה אותה על קו ה-1 יארד בלי שטמפה ביי מצליחה להבקיע. בהמשך הרבע נהנתה טמפה ביי מדרייב שכלל מספר שגיאות של קנזס סיטי שהובילו לעונשים, בהם ביטול אינטרספשן וביטול שער שדה, ובריידי ניצל זאת למסירה נוספת לטאצ'דאון של גרונקובסקי. קנזס סיטי צמצמה עם שער שדה ל-14–6. פחות מדקה לסיום המחצית הוביל בריידי דרייב נוסף שהסתיים במסירה לטאצ'דאון של אנטוניו בראון ויתרון 21–6.

במחצית השנייה נמשך הלחץ מצד הגנת טמפה ביי על הקוורטרבק פטריק מהומס, קנזס סיטי לא הצליחה להשיג טאצ'דאון אלא שער שדה נוסף. מנגד טמפה ביי הגדילה את היתרון ל-28–9 עם טאצ'דאון בריצה של לאונרד פורנט ל-27 יארד, 7:45 לסיום הרבע השלישי. מסירה של מהומס נחטפה בהמשך הרבע וטמפה ביי ניצלה זאת להגדלת היתרון עם שער שדה שקבע 31–9. הרבע האחאון התאפיין בניסיונות נואשים של מהומס להשיג טאצ'דאון שיצמצם את הפער, אך הוא נבלם על ידי ההגנה. המשחק נחתם במסירה נוספת של מהומס שנחטפה 1:40 דקות לסיום.

ל-MVP של המשחק נבחר טום בריידי, בפעם החמישית. הוא השיג במשחק 201 יארד ו-3 טאצ'דאונים במסירה, ללא איבודי כדור ורשם קוורטרבק רייטינג של 125.8.

בידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשעות לפני המשחק נערך מופע לצוותי הרפואה שהוזמנו, בהובלת מיילי סיירוס. המופע שודר לכלל הציבור דרך אפליקציית טיקטוק וחלקו בתוכנית הטרום שידור של CBS.

לפני פתיחת המשחק שרה H.E.R. את "America the Beautiful", אריק צ'רץ' וג'זמין סאליבן ביצעו את המנון ארצות הברית.

לביצוע מופע המחצית נבחר דה ויקנד שביצע תשעה מלהיטיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סופרבול LV בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שרה לורנס הייתה לאישה הראשונה שהייתה חלק מצוות השיפוט בסופרבול