סופר מריו לנד 2: 6 מטבעות הזהב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סופר מריו לנד 2: 6 מטבעות הזהב
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins
כללי
תאריך הוצאה 21 באוקטובר 1992
סוגה משחק פלטפורמה
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח Nintendo Research & Development 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
הפצה נינטנדו
סדרה סופר מריו
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות גיים בוי, גיים בוי אדוונס, נינטנדו 3DS, Wii U, נינטנדו סוויץ'
המשחק הקודם סופר מריו לנד
המשחק הבא Wario Land: Super Mario Land 3
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סופר מריו לנד 2: 6 מטבעות הזהבאנגלית: Super Mario Land 2: 6 Golden Coins) הוא משחק פלטפורמה שפותח ופורסם על ידי נינטנדו עבור ויצא לגיים בוי בשנת 1992. זהו ההמשך למשחק "סופר מריו לנד". במשחק הזה, השחקן משחק את תפקיד הגיבור מריו, שמטרתו העיקרית היא להחזיר את האי האישי שלו, מריו לנד, מציפורני יריבו החמדן ואריו. המשחק בונה ומתרחב על זה של קודמתו עם חידושים שהועברו מהמשחק Super Mario World.

המשחק זכה לשבחי הביקורת עם השחרור ומכר למעלה מ-11 מיליון עותקים, והפך לאחד הכותרים המצליחים והמוערכים ביותר בגיים בוי. הסוקרים הדגישו כי המשחק התעלה על קודמו בכל ההיבטים. המשחק מסמן גם את הופעת הבכורה של ואריו, שתהפוך לדמות בולטת בסדרת סופר מריו כאנטי-גיבור של מספר משחקים, הראשון הוא משחק ההמשך Wario Land: Super Mario Land 3. המשחק שוחרר מחדש בשנת 2011 ככותר להורדה עבור הנינטנדו 3DS, ובשנת 2023 על ידי הנינטנדו סוויץ', כחלק משירות ה-Nintendo Switch Online.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת מיד לאחר אירועי סופר מריו לנד.[1] בזמן שמריו היה בסראסאלנד, מכר ילדות קנאי בשם ואריו מטיל כישוף מרושע על האי הפרטי של מריו, מריו לנד. לאחר מספר ניסיונות לא מוצלחים קודמים, הוא סוף סוף משתלט על הטירה של מריו עם הכישוף,[2] שוטף את המוח של תושביה להאמין שוואריו הוא האדון שלהם ומריו הוא האויב שלהם.[3] המניע של ואריו מאחורי המתקפה הפתאומית הזו הוא לגנוב את הטירה של מריו מתוך רצון לקבל ארמון משלו.

לאחר שטייל דרך ארץ מריו ואסף את ששת מטבעות הזהב, מריו חוזר לכניסה לטירה שלו. בפנים, מריו מתעמת ומביס את ואריו, שמתכווץ ובורח, שובר את הכישוף שלו וגורם לטירה של מריו לחזור לצורתה הרגילה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת המשחק היא להגיע לסוף כל רמה, להביס או להימנע מאויבים תוך כדי כך. המשחק שומר על כמה אויבים מסדרת סופר מריו, כמו גומבה וקופה טרופה, וגם מציג כמה אויבים חדשים. בדרך כלל ניתן להביס אויבים על ידי קפיצה על ראשם, אך ייתכן שיהיה צורך להביס אותם באמצעים שונים, כמו שימוש בכדורי אש. מכניקות מבוססות אחרות כוללות צינורות מעבר המאפשרות לשחקן להיכנס לאזורים נסתרים או למצוא קיצורי דרך, מטבעות וקוביות סימני שאלה שמסתירים מטבעות ופריטים. שלא כמו במשחקי קודמים של מריו, מטבעות אינם נצברים כדי להעניק חיים נוספים באופן אוטומטי; במקום זאת, הם משמשים למשחקים באזור מיוחד המעניק פרס חיים והעצמות אחרות. כדי לזכות בחייהם, במקום זאת, השחקן חייב למצוא לבבות כמו שעשה בכותרו הקודם בגיים בוי. לאחר שהרג 100 אויבים, כוכב נסחף למטה כדי לספק תקופה קצרה של בלתי מנוצח כאשר נוגעים בו. את הכוכב אפשר למצוא גם במקומות אחרים במשחק. בעוד מריו הוא בלתי מנוצח, ה-5 וכל האויב הבא שהוא מביס יספקו חיים אחד נוסף.

בעוד שקודמו היה דומה למשחק האחים סופר מריו המקורי, ל-Super Mario Land 2 יש יותר במשותף עם המשחקים האחים סופר מריו 3 ו-Super Mario World: במשחק ישנה מפה עולמית, לא רק שהשחקן עובר משלב אל שלב אחר, שלבים רבים מכילים אזורים גבוהים ונמוכים יותר במקום שלבים שלמים כולם ברמה אחת, וכל שלב (למעט שלב ההיכרות ושלבי ה"בוס") יכול להיות משוחזר מספר פעמים.[4] בסוף כל שלב, יש דלת שיש לגעת בה כדי לסיים שלב. בנוסף, ישנו גם פעמון גבוה מעל הדלת, שאם נוגעים בו, מפעיל מיני-משחק שבו השחקן יכול לנסות להפעיל כוח או נקודת פסילה נוספת. המשחק שומר את ההתקדמות של השחקן לאחר שניצח שלב, בהיותו משחק מריו הראשון ששוחרר על מערכת ניידת עם תכונת שמירה.

ישנן 32 שלבים בסך הכל, המבוססות על מספר אזורי נושא שונים.[3] יש כמה שלבים סודיים שניתן לגשת אליהם רק על ידי מציאת יציאות חלופיות שנמצאות בשלבים רגילים. ברגע ששחקן משלים או מאבד חיים בשלבים הסודיים הללו, הם מוחזרים לשלב שבו נמצאה היציאה הסודית. לכל אזור יש בוס משלו, אותו יש להביס כדי לקבל אחד מ-6 המטבעות. אם השחקן מאבד את כל חייו של מריו, כל המטבעות שמריו שלף מוחזרים לבוסים, אותם יש להביס שוב כדי לאחזר את המטבעות. מתחילת המשחק, השחקן יכול לבחור להשלים את האזורים בכל סדר.

המשחק כולל שלוש כוחות חוזרים - פטריית העל, פרח האש וכוכב-על. פטריית העל מגדילה את גודלו של מריו, פרח האש נותן לו את היכולת לירות בכדורי אש, והכוכב הופך את מריו לבלתי פגיע לזמן קצר לכל דבר מלבד בורות. גם פטריית העל וגם פרח האש מאפשרים למריו לבצע קפיצת ספין כמו במשחק Super Mario World. בשל פלטת גוני האפור, מריו אש נבדל מסופר מריו בכך שיש לו נוצה בכובע, תכונה שלא נראתה באף משחק אחר מסדרת מריו. הייחודי גם ל-Super Mario Land 2 הוא כוחו של גזר הקסם, שהופך את מריו למריו ארנב.[5][6] באני מריו יכול לקפוץ גבוה יותר, לקפוץ שוב ושוב על ידי לחיצה ממושכת על כפתור הקפיצה, ולרדת באיטיות באמצעות אוזניו.

לאחר איסוף כל מטבעות הזהב, הארמון של מריו נפתח, שם מריו חייב להילחם בוואריו בחדר כס הטירה. כדי להביס את ואריו, מריו חייב לקפוץ על ראשו שלוש פעמים, תהליך שיש לחזור על עצמו לאחר מכן בשני חדרים נוספים שבהם ואריו משתמש בהפצצות זהות לאלו של מריו.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Oxford, David (1 בפברואר 2008). "The History of Wario: Part 1". Kombo. אורכב מ-המקור ב-3 ביוני 2008. נבדק ב-17 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Super Mario Land 2 - Six Golden Coins manual Accessed April 29, 2022
  3. ^ 1 2 Mugleston, Alex (2021-11-12). "Super Mario Land 2: 6 Golden Coins - One of the Best Game Boy Games Ever Made". GameSpew (באנגלית בריטית). נבדק ב-2022-09-06.
  4. ^ "Planet3DS.de - Super Mario Land 2: 6 Golden Coins - Nintendo eShop Spiel". www.planet3ds.de. נבדק ב-2022-09-06.
  5. ^ "The 10 Best Game Boy Games".
  6. ^ "Super Mario Land 2: 6 Golden Coins". Nintendolife.com. נבדק ב-2011-09-25.