קופה טרופה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
קופה טרופה
Koopa Troopas
מידע
צורה צב
דמויות קשורות
אויבים מריו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קופה טרופהאנגלית: Koopa Troopas) הוא גזע דמויות בדיוני, דמוי צב, המופיע במשחקי מריו. קופה טרופה הופיע לראשונה בשנת 1985 במשחק - Super Mario Bros. כשהם מובסים, הם עשויים לברוח או להסתתר בתוך השריון שלהם. בדרך כלל, השריון יכול לשמש גם ככלי נשק. השריון של קופה טרופה הוא נשק מצוי בזיכרון, והוא פופולרי במיוחד בסדרת Mario Kart 8, שבה ניתן להשתמש בהם כקליעים נגד רוכבים אחרים.

סוגי טרופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קופה טרופה ירוק - הדמות הפופולרית ביותר במשפחת הקופה. הם בעלי גוף צהוב, אף דמוי מקור, ושריון ירוק. הצבים הללו הולכים רק בקו ישר ולפעמים הם נופלים לבורות. במשחקים הראשונים בסדרה, קופוה טרופה נעו אך ורק על ארבע גפיים. במשחקים הבאים, הם החלו יותר ויותר להשתמש ביציבה זקופה ורכשו אינטליגנציה גבולית.
  • קופה טרופה אדום - נקרא כך בגלל צבע השריון האדום שלו. צבע גופו ירוק, והוא בעל אינטליגנציה מפותחת. הם נעים באזורים מסוימים באזור, ונעצרים מול צוקים.
  • קופה טרופה מעופף - למרות שמו הוא מעופף גרוע, ולכן הוא נע בקפיצות ארוכות וגבוהות.

היסטוריה של קופה טרופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההופעות הראשונות של קופה טרופה היו במשחק Mario Bros. במשחק Super Mario Bros קופה טרופה הופיעו בשריונים ירוקים ואדומים, כשבעלי השריון הירוק תמיד צועדים ישר וקדימה, בעוד האדומים מסתובבים אחורה כשהם נתקלים בירידה.

האחים סופר מריו 3 הציגו גרסאות ענק של קופה טרופה "בעולם הרביעי" של המשחק, והשחקן יכול אפילו לסחוב את השריון שלהם.

במשחק Super Mario World יש טרופות צהובים וכחולים. חיילי הקופה הצהובים והכחולים הולכים מעט יותר מהר מאשר האדומים והירוקים. במשחק Super Mario World, יושי מקבל כוחות מיוחדים כאשר יש לו שריון של קופה טרופה בצבע מסוים בפה. הוא יכול רק לירוק את השריונים הירוקים, אבל באכילת השריונים האדומים הוא יכול לאכול אש, באכילת השריונים הצהובים יושי גורם לרעידות אדמה הפוגעות בקרקע, והשריונים הכחולים נותנים לו את היכולת לעוף.

כשהשחקן רוקע על קופה טרופה ב-Super Mario World, הקופה טרופה יוצא משריונו שלו לבוש בחולצת טריקו במקום להתחבא בו. אבל כאשר הוא חוזר להכרה, הוא מתחיל לזחול לעבר השריון שלו. יש עוד הבדל בין חיילי טרופה הירוקים, האדומים והכחולים והצהובים ב-Super Mario World. כאשר מריו יקפוץ על קופה טרופה, הוא ייצא מהשריון שלו, אבל חיילי קופה האדומים יכולים לטפס בחזרה לשריון שלהם, לאחר שחזרו להכרתם. אך הירוקים אינם יכולים. אם קופה טרופה כחול נבעט מהשריון שלו, ומוצא שוב את שיריונו, הוא בועוט את השריון לכיוון מריו. אם ה-קופה טרופה הצהוב יצליח לטפס בחזרה לתוך השריון הצהוב, הוא יתחיל להבהב, ויהפוך לבלתי פגיע לרוב ההתקפות, ויתגלגל על הקרקע לעבר מריו כמו טורפדו. אם, לאחר מכן, יושי אוכל את אחד השריונים המהבהבים הנדירות ביותר הללו, הוא מקבל את המאפיינים המיוחדים של כל הפגזים בבת אחת: היכולת לעוף והיכולת לאכול אש ולגרום לרעידות אדמה כאשר הוא פוגע באדמה. קופה רעול פנים מחליף את חיילי קופה הרגילים ברגע שהעולם המיוחד הושלם, וכמה צבעי השריון משתנים, מה שהופך את חיילי קופה נדירים לנפוצים יותר.


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.