סטארבקס ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטארבקס ישראל
נתונים כלליים
סוג חברה בת
תקופת הפעילות 2001–2003 (כשנתיים)
חברת אם סטארבקס
מיקום המטה ישראלישראל תל אביב, ישראל
משרד ראשי ישראלישראל תל אביב, ישראל
שליטה בחברה
ענפי תעשייה גסטרונומיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים קפה
עובדים 120
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטארבקס ישראל הייתה חברה בת של רשת בתי הקפה סטארבקס והייתה בעיקר בבעלות של חברת הדלק דלק. לחברה היו שישה סניפים ברחבי תל אביב, אך נסגרה שנתיים לאחר שהוקמה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטארבקס שיתפה פעולה עם קבוצת דלק בישראל כדי להקים את החברה הבת הישראלית של סטארבקס, במסגרת מיזם משותף תחת השם "Shalom Coffee Company". המיזם המשותף, שהוקם ב-2001 היה בבעלות של 19.5% על ידי סטארבקס ו-80.5% על ידי דלק, כאשר סטארבקס מחזיקה באופציה להגדיל את חלקה ל-50%. דלק שילמה 250,000 דולר עבור זכויות הזיכיון, ובנוסף הייתה חייבת 6% מהמכירות לסטארבקס. התכנון היה להקים בתחילת שנת הלימודים של 2001 לפתוח סניף של החברה בכיכר רבין. סטארבקס קיוותה ל-20 סניפים פעילים בישראל במהלך השנה הראשונה.[1][2]

פירוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה לאחר הקמת החברה חוו מכירות החברה ירידה משמעותית וחברת דלק ניסתה, ללא הצלחה, להכניס משקיעים נוספים שיירכשו את חלקה במיזם (80.5%). לאחר חודשים של מכירות בהיקף נמוך, והפסדים כספיים בסך שבעה מיליון שקל ב-2002, הוחלט לפרק את השותפות. לפני שהחברה נסגרה, היא הפעילה כשישה סניפים בתל אביב, 120 עובדים, ואף שקלה לפתוח סניף בירושלים אך לא פתחה עקב חשש מפיגועי טרור.[1][1][3][4] לאחר סגירת החברה, צצו ביקורות מצד לקוחות אשר טענו כי הסגירה נעשתה עקב סיבות פוליטיות (החרפת הסכסוך הישראלי-פלסטיני), אם כי חברת סטארבקס העולמית הסבירה כי החברה נסגרה עקב הפסד כספי.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 מדוע נכשלה סטארבקס בישראל?, באתר iCafe
  2. ^ דלק סוגרת את סניפי סטארבקס בישראל, באתר הארץ, 1 באפריל 2003
  3. ^ Starbucks in Israel, Snopes.com (באנגלית)
  4. ^ Delek pressing Starbucks to buy its Starbucks Israel stake - Globes, גלובס, ‏9 ביולי 2002 (באנגלית)