סטפני מרפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטפני מרפי
Stephanie Murphy
דיוקנה הרשמי של מרפי בקונגרס, 2017
דיוקנה הרשמי של מרפי בקונגרס, 2017
דיוקנה הרשמי של מרפי בקונגרס, 2017
לידה 16 בספטמבר 1978 (בת 45)
הו צ'י מין סיטי, וייטנאם
שם לידה Đặng Thị Ngọc Dung עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
http://stephaniemurphy.house.gov/ האתר הרשמי
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז השביעי מדינת פלורידה
3 בינואר 20173 בינואר 2023
(6 שנים)
→ ג'ון מייקה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטפני מרפיאנגלית: Stephanie Murphy; נולדה ב-16 בספטמבר 1978) היא פוליטיקאית אמריקאית חברת המפלגה הדמוקרטית שכיהנה כנציגת מחוז הקונגרס השביעי של פלורידה בבית הנבחרים של ארצות הברית.

מחוז הבחירה שלה ממוקם במזרח התיכון של חצי האי פלורידה, וחולש על חלק גדול ממרכז ומצפון העיר אורלנדו, כולל את כל מחוז סמינול ומושבו מייטלנד, ובצפון מחוז אורנג' כל פארק ווינטר והעיר מייטלנד. גם אוניברסיטת מרכז פלורידה היא חלק ממחוז הבחירה, וזו האוניברסיטה הגדולה ביותר בפלורידה לפי אוכלוסיית הסטודנטים נכון ל-2021.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרפי (במקור דאנג) נולדה בהו צ'י מין סיטי שבווייטנאם. ב-1979 נמלטה עם משפחתה בסירה וחולצה על ידי צי ארצות הברית למלזיה. המשפחה נקלטה במעמד של פליטים בארצות הברית והשתכנה בווירג'יניה. מרפי סיימה תואר ראשון בכלכלה בקולג' ויליאם ומרי ותואר שני בדיפלומטיה באוניברסיטת ג'ורג'טאון.

היא עבדה כיועצת אסטרטגית בחברת הייעוץ של דלויט. לאחר פיגועי 11 בספטמבר עברה לעבוד כיועצת במחלקת ההגנה של ארצות הברית בה עסקה במלחמה בטרור ובסיוע לאזורים מוכי אסון. בהמשך עברה לפלורידה ועבדה בחברת הייעוץ סאנגייט קפיטל וכמרצה ברולינס קולג'.

בנובמבר 2016 נבחרה לנציגת המחוז ה-7 של פלורידה בבית הנבחרים של ארצות הברית. בבחירות היא גברה על חבר הקונגרס המכהן מאז 1993 ג'ון מיקה ברוב של 51.5% לעומת 49.5%. במהלך הקמפיין נהנתה מהשקעה גדולה של המפלגה הדמוקרטית,[1] וכן לתמיכה פומבית של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מנהיג המיעוט בסנאט ננסי פלוסי ושל גבריאל גיפורדס.[2] בנובמבר 2018 נבחרה לתקופת כהונה נוספת.

בדצמבר 2021 הכריזה מרפי על כוונתה לפרוש מבית הנבחרים עם התפזרות הקונגרס ה-117 של ארצות הברית.[3] כהונתה תסתיים בראשית ינואר 2023.

מרפי נוצרייה פרוטסטנטית. היא נשואה לשון ואם לבן ובת, והם מתגוררתים בווינטר פארק שבמחוז אורנג'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטפני מרפי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.