סיילנט היל: התגלות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיילנט היל: התגלות
Silent Hill: Revelation
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על משחק הוידאו סיילנט היל 3 (אנ')
בימוי מ.ג'יי.בסט (אנ')
הופק בידי סמואל חדידה (אנ')
דון קרמודי (אנ')
תסריט מ.ג'יי.בסט (אנ')
עריכה מישל קונרוי
שחקנים ראשיים אדלייד קלמנס (אנ')
קיט הרינגטון
דבורה קארה אונגר
מרטין דונובן (אנ')
מלקולם מקדואל
קארי-אן מוס
שון בין
מוזיקה אקירה יאמאוקה (אנ')
ג'ף דנה (אנ')
צילום מקסים אלכסנדר (אנ')
מדינה קנדה
חברת הפקה Silent Hill 2 DCP Inc
Davis Films (אנ')
Konami
חברה מפיצה Alliance Films (אנ') (קנדה)
Metropolitan Filmexport (אנ') (צרפת)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 26 באוקטובר 2012 (קנדה)
28 בנובמבר 2012 (צרפת)
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה על-טבעי
תקציב 20 מיליון דולר
הכנסות 55.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו silenthill2
סרט קודם סיילנט היל
סרט הבא החזרה לסיילנט היל
www.silenthill3d.com
דף הסרט ב־IMDb

סיילנט היל: התגלותאנגלית: Silent Hill: Revelation) הוא סרט אימה על-טבעי משנת 2012 שנכתב ובוים על ידי מ.ג'יי.בסט (אנ') המבוסס על סדרת משחקי "סיילנט היל" (אנ') שנוצרו על ידי Konami. הסרט הוא החלק השני בסדרת סרטי "סיילנט היל" (אנ') ומשמש כהמשכון לסרט "סיילנט היל" משנת 2006. בסרט מככבים אדלייד קלמנס (אנ'), קיט הרינגטון, מרטין דונובן (אנ'), מלקולם מקדואל וקארי-אן מוס. בנוסף אליהם, השחקנים דבורה קארה אונגר, שון בין וראדה מיטשל (אנ') חוזרים לגלם את אותן הדמויות שהם גילמו בסרט הקודם.[1] עלילת הסרט עוקבת אחר הת'ר מייסון (אנ') (קלמנס) שביום הולדתה ה-18 מחליטה לחזור לסיילנט היל במטרה למצוא תשובות אודות עברה ומשפחתה.

שיחות על פיתוח הסרט החלו בדצמבר 2006, כאשר כריסטופר גאנס (אנ') חזר לכס הבימוי ורוג'ר אייברי (אנ') ישמש כתסריטאי הסרט. למרות זאת, גאנס עזב את הפרויקט ואייברי נעצר באשמת גרימת מוות ברשלנות ומאז הפרויקט נכנס לגיהנום פיתוחי. מאוחר יותר, בתחילת שנת 2010, בסט נשכרה לביים ולכתוב את תסריט הסרט במקום גאנס ואייברי בהתאמה. בסט ציינה שהיא מכבדת את בקשות מעריצי סדרת המשחקים שהציעו ליהוקים שונים עבור דמותה של הת'ר. עם תקציב של 20 מיליון דולר, צילומי הסרט נמשכו בין מרץ למאי 2011 בקנדה.

הסרט הופץ בבתי הקולנוע בצפון אמריקה ב-26 באוקטובר 2012 בהפצת Alliance Films (אנ') ו-Open Road Films (אנ'); ולאחר מכן בצרפת ב-28 בנובמבר בהפצת Metropolitan Filmexport (אנ'). הסרט הרוויח מעל ל-55.9 מיליון דולר ברחבי העולם, אך זכה לביקורות שליליות.[2][3] סרט שלישי שיהווה אתחול לסדרה בשם "החזרה לסיילנט היל" נמצא בפיתוח.[4][5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרון דה סילבה ואביה המאמץ, כריסטופר העבירו את השנים האחרונות במעבר בין ערים ואימוץ זהויות בדויות, ביניהן הת'ר מייסון (אנ') והארי מייסון בהתאמה. הת'ר מאמינה שהשניים במנוסה מכיוון שבעבר, אביה הרג אדם באקט של הגנה עצמית ואמה, רוז דה סילבה מתה בתאונת דרכים. למעשה, אביה של הת'ר מגן עליה מפני "המסדר", כת שמתקיימת בעיירה "סיילנט היל". לאחר סיום הסרט הקודם, רוז הצליחה לשגר בחזרה את הת'ר לעולם שלנו בעזרת חציו של קמע בשם "החותם של מטטרון", אך היא עצמה נשארה לכודה בסיילנט היל.

בבית הספר החדש, הת'ר מתוודעת לנער בן גילה בשם וינסנט קופר, ובמהלך היום היא נרדפת על ידי הזיות שמקורן בסיילנט היל. אל הת'ר ניגש בלש פרטי בשם דאגלס קרטלנד ששואל אותה לגביי זהותה האמיתית. הת'ר מחליטה להזהיר את אביה, אך הוא נחטף לסיילנט היל על ידי חברי המסדר. בעודה מחכה לאביה בקניון, הת'ר מגיעה בטעות לעולם האפל (גרסה אלטרנטיבית של סיילנט היל בה חיות מפלצות). דאגלס מופיע ומספר להת'ר שחברי המסדר שכרו את שירותיו במטרה למצוא אותה ולהחזירה לעיירה, אך הוא החליט למעול באמונם ולסייע להת'ר לאחר שהוא גילה את זהות אלו ששכרו אותו. מפלצת בשם "המסיונרית" מופיעה והורגת את דאגלס. הת'ר מצליחה לחזור לעולם האמיתי ובורחת, בכך היא הופכת לחשודה במותו של דאגלס.

וינסנט מלווה את הת'ר לביתה, שם הם מוצאים הודעה שמפצירה בהת'ר להגיע לסיילנט היל. בבית, הת'ר קוראת מכתב מאביה בו הוא מספר לה על זהותה האמיתית. הת'ר ווינסנט מחליטים לנסוע לעיירה ובדרך עוצרים במוטל. שם, וינסנט מתוודה בפני הת'ר שהוא בנה של מנהיגת המסדר, קלאודיה וולף ושהוא נשלח על ידה כדי לוודא שהת'ר מגיעה לסיילנט היל מרצונה החופשי. וינסנט מסביר להת'ר שהיא עצמה חלק מיישות בשם אלסה גילספי, נערה שהועלתה על המוקד 38 שנה קודם לכן על ידי חברי המסדר, מה שגרם לעיירה לזגזג בין גרסה נורמטיבית שלה לבין העולם האפל. המפלצת "המסיונרית" חוזרת ולוכדת את וינסנט, אך לפני שהוא נחטף, וינסנט מפציר בהת'ר למצוא את סבו, לאונרד שמחזיק בחצי השני של החותם של מטטרון.

הת'ר מגיעה לסיילנט היל ועוברת לעולם האפל (גרסה של סיילנט היל בה העיירה מכוסה בערפל) במטרה למצוא את אביה. הת'ר נתקלת באמה של אלסה, דליה שחושפת שקלאודיה מתכוננת להשלים טקס מיסטי לאחר שתשיג לרשותה את שתי הגרסאות של אלסה: אלסה המרושעת והת'ר. הת'ר מוצאת את לאונרד והוא חושף בפניה שהחותם של מטטרון יחשוף "את טבעם האמיתי של הדברים". לאחר מכן, לאונדרד משתמש בחצי שיש להת'ר ובחצי שברשותו במטרה להפוך למפלצת. לאחר שהיא מאבדת את הכרתה, הת'ר מתעוררת ולוקחת את החותם השלם מגופו של לאונרד והורגת אותו. בבריחתה, הת'ר מזמנת בטעות את "ראש פרמידה (אנ')", שתפקידו הוא להגן על אלסה (ובכך גם להגן על הת'ר), אך הת'ר, שמפוחדת ממנו, מתחבאת מפניו. מעט לאחר מכן, הת'ר חוזה בוינסנט שנחטף ומובא אל המסדר לאחר שקלאודיה הכריזה עליו כלא שפוי בעקבות בגידתו בהם.

הת'ר מחלצת את וינסנט והשניים שמים פעמיהם אל לונה פארק בעיירה, שתחתיו חבוי מקום משכנו של המסדר. אלסה האפלה מופיעה מול הת'ר והשתיים מתאחדות, בכך אלסה חוזרת להיות שלמה פעם נוספת. הת'ר מתעמתת מול קלאודיה, שמחזיקה בוינסנט ובכריסטופר כבני ערובה. קלאודיה מסבירה להת'ר שאלסה נועדה לשמש כאינקובטור עבור ישות שמימית שחברי המסדר מנסים להחזיר לחיים, ושאותה ישות תעניש את החוטאים עם הגעתה לעולם. נזכרת במילותיו של לאונרד, הת'ר נותנת לקלאודיה את החותם של מטטרון וקלאודיה משתנה למפלצת "המסיונרית". הת'ר מזמנת את ראש פרמידה, שהורג את קלאודיה והת'ר משחררת את וינסנט וכריסטופר.

בשעה שהערפל נמוג, כריסטופר מחליט להישאר בעיירה במטרה למצוא את אשתו ומפציר בהת'ר ווינסנט לשמור אחד על השני. השניים עוצרים טרמפים ונהג משאית בשם טראוויס גריידי עוצר להם. גריידי אומר להת'ר ווינסנט שהם בני מזל, מכיוון שהוא לא נסע על הכביש מחוץ לעיירה כבר זמן רב. בסוף הסרט, ניידות משטרה ואוטובוס שמכיל אסירים מגיעים לסיילנט היל, לאחר מכן נעלמים אל תוך הערפל.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדלייד קלמנס (אנ') - שרון דה סילבה / הת'ר מייסון / אלסה גילספי: דמות הפרוטגוניסט בסרט. בתם המאומצת של רוז וכריסטופר דה סילבה. לאחר אירועי הסרט הקודם, רוז ואביה במנוסה מהמסדר, ושרון, שאינה יודעת על עברה, חוזרת לסיילנט היל במטרה למצוא את אביה שנחטף לשם.
  • קיט הרינגטון - וינסנט קופר: נער מסיילנט היל שנשלח בחשאי על ידי אמו, קלאודיה לגרום להת'ר לחזור אל העיירה מרצונה החופשי. למרות זאת, וינסנט בוגד באמו ובמסדר ומסייע להת'ר למצוא את אביה.
  • מרטין דונובן (אנ') - דאגלס קרטלנד: בלש פרטי שנשכר על ידי חברי המסדר במטרה לאתר את הת'ר ולהשיבה לסיילנט היל.
  • שון בין - כריסטופר דה סילבה / הארי מייסון: אביה המאמץ של שרון / הת'ר / אלסה ובעלה של רוז. לאחר אירועי הסרט הקודם, כריסטופר במנוסה ביחד עם שרון מהכת השולטת בסיילנט היל. בתחילת הסרט, כריסטופר נחטף על ידי חברי המסדר לעיירה בתקווה למשוך אליה את שרון. בסוף הסרט, כריסטופר מחליט להישאר בעולם האפל ולחפש אחר אשתו.
  • קארי-אן מוס - קלאודיה וולף: דמות האנטגוניסט הראשית בסרט. קלאודיה היא אמו של וינסנט ומנהיגת כת "המסדר" בסיילנט היל. במהלך הסרט, קלאודיה מנסה ללכוד את הת'ר במטרה לאחד את שני חצאיה של אלסה ולזמן לעולם ישות זדונית.
  • מלקולם מקדואל - לאונרד וולף: אביה של קלאודיה וסבו של וינסנט. טרם אירועי הסרט, לאונרד נקשר ונכלא במרתף על ידי חברי המסדר.
  • ראדה מיטשל (אנ') - רוז דה סילבה: דמות הפרוטגוניסט בסרט הקודם. אמה של שרון / אלסה ואשתו של כריסטופר. לאחר אירועי הסרט הקודם, רוז נשארה לכודה בסיילנט היל. מופיעה בקטע קצר בתחילת הסרט.
  • דבורה קארה אונגר - דליה גילספי: אמה הביולוגית של אלסה, שחשה חרטה לאחר שנטשה את בתה ולא מנעה מהכת להעלות אותה למוקד.
  • הת'ר מרקס (אנ') - סוקי: נערה שהגיעה בטעות לסיילנט היל ונלכדה בעולם האפל.
  • רוברטו קמפנלה - ראש פרמידה (אנ'): מפלצת דמוית מוציא להורג בעלת ראש העשוי מפרמידה מתכתית ובידו סכין ענקית. ראש פרמידה נוצר על ידי אלסה כדי להגן עליה מפני המסדר (ובכך גם על הת'ר).
  • ארין פיט (אנ') - אלסה גילספי הצעירה: בתה של דליה גילספי שהועלתה על המוקד על ידי חברי המסדר וכעת רוצה לנקום בהם.
  • פיטר אוטרברידג' (אנ') - טראוויס גריידי: נהג משאית שבסוף הסרט נותן טרמפ להת'ר ווינסנט. דמותו של גריידי היא דמות הפרוטגוניסט במשחק "Silent Hill: Origins (אנ')".

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היעדרותם של כריסטופר גאנס ורוג'ר אייברי (2006–2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2006, התסריטאי והבמאי של הסרט "סיילנט היל", כריסטופר גאנס הכריז שחברת "סוני" הזמינה סרט נוסף בסדרת סרטי "סיילנט היל". גאנס הצהיר שהוא ישמח לקחת חלק בפרויקט, בתקווה שהמחויבות שלו ליצירת המשחק "Onimusha (אנ')" לא תמנע ממנו לעשות כן. גאנס אישר שאייברי יחזור גם הוא ויכתוב את התסריט לסרט.[6]

בשנת 2007, המפיק דון קרמודי (אנ') שהפרויקט מתפתח לאט וש"גאנס כרגע מעורב בפרויקט אחר" ושכנראה הוא לא ישוב לכס הבימוי. בנוסף, קרמודי הכריז שהוא לא ישוב להפקת הסרט החדש מכיוון שגאנס עצמו לא חוזר גם הוא.[6] בספטמבר 2009, אולפני סוני הכריזו שרוג'ר אייברי והמפיק סמואל חדידה (אנ') הצטרפו באופן רשמי לפרויקט ושצילומי הסרט יחלו בשנת 2010. חדידה ציין שההפקה תתחיל מיד כשהפקת הסרט "האויב שבפנים: החיים שאחרי" תסתיים. למרות זאת, מאוחר יותר באותו החודש, אייברי נעצר ונשפט לשנת מאסר בעקבות תאונת דרכים לה גרם ולכן לא יכל לקחת חלק בפרויקט.[7]

בנובמבר 2009, קרמודי סיפר בראיון ל-Shock Till You Drop (אנ') שגאנס ככל הנראה לא יחזור להפקת הסרט ושצוות הפיתוח יהפוך את סרט ההמשך ליותר נגיש לקהל הרחב מאשר קודמו. קרמודי ציין שהסרט יציג דמות שהופיעה בסרט הקודם, שבסרט זה התבגרה ובכך רמז ששרון דה סילבה או אלסה גילספי יחזרו. למרות זאת, השחקנית ג'ודל פרלנד (אנ') (שגילמה את שרון / אלסה בסרט הקודם) הצהירה שאף אחד לא יצר איתה קשר בנוגע להשתתפות בסרט.[7]

באוגוסט 2010, קרמודי סיפר שפיתוח הסרט כרגע "תקוע" מפאת מעצרו של אייברי, אך הוא עצמו עדיין רוצה לקחת חלק בסרט ושיש לו רעיון לכיוון העלילתי שלו.[7]

מעורבותה של מ.ג'יי בסט (2010 והלאה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2010, חברת "Lionsgate (אנ')" הכריזה שפיתוח הסרט החל ושהבמאית מ.ג'יי בסט תביים. הסרט עתיד להיקרא "סיילנט היל: התגלות 3D". בסט חשפה שהיא כתבה תסריט משלה לסרט במקומו של אייברי. בנוסף, בסט הצהירה שהיא מעוניינת לעבוד יחד עם כמה שיותר אנשי צוות שעבדו על הסרט הקודם במטרה לשמור על הקו הכללי שאפיין את הסרט, אך ציינה שסרט ההמשך יהיה "יותר אפל ומפחיד" מקודמו.

ב-14 ביולי 2012, בסט הופיעה בקומיק-קון סן דייגו והציגה קטעים שצולמו מהסרט. הקליפ הראשון הציג מפלצת דמויות בובות ראווה והקליפ השני הציג את וינסנט כשהוא קשור למיטה ומסביבו מפלצות דמויות אחיות. בהמשך אותו החודש, טריילר לסרט הופץ ולאחריו מגוון תמונות וקליפים הופצו במטרה לקדם את הסרט.

כיוון יצירתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסט ציינה שלמרות שהסרט מבוסס על המשחק "סיילנט היל 3 (אנ')", "התגלות" הוא המשך לסרט הראשון ולכן נעשו שינויים במטרה לקשר בין הסרט הזה לקודמו, כדוגמת המיתולוגיה של העיירה או היחסים בין הדמויות. אנשים שצפו בסרט הסיקו שסרט שיבוסס על המשחק השלישי יהיה כישלון מכיוון שעלילתו מתרחקת מעלילת המשחק ושצוות הפיתוח אימץ חופש יצירתי נרחב מידי. הסרט נועד להיות המשך לסרט הראשון, אך צוות הפיתוח השתמש במשחק השלישי בתור "קו מנחה" לסרט.

למרות זאת, הסרט היה אמור לכלול אזכורים למשחקי הסדרה שרק שחקנים ותיקים ישימו לב אליהם, כשחלק מהסצינות שצולמו נועדו להיות שחזורים מתוך המשחק. סצנה לדוגמה היא סצנת הקרוסלה בלונה פארק.[דרוש מקור]

בשנת 2018, בסט סיפרה בראיון שהיא חשה שלא ניתן לה חופש מקסימלי בזמן הפקת הסרט. למרות זאת, מכיוון שהיא זאת שכתבה את התסריט וביימה, בסט כן הרגישה שחלק מהכישלון שהסרט חווה הוא באשמתה. בסט ציינה שהיא הרגישה שהיא הייתה צריכה לספק את מעריצי סדרת המשחקים או את קהל הצופים ואמרה "זה היה פשוט בלתי אפשרי לספק את שניהם. לצלם בתלת מימד היה פשוט מעצבן". בסט סיפרה שאמנם בתקשורת היא שיבחה את הסרט במטרה לקדם אותו, אך בתוך תוכה הרגישה לא שלמה עם התוצר הסופי. היא טוענת שהיא קיוותה שהיא תוכל לעמוד על שלה בזמן ההפקה וללכת אחרי החזון שלה, למען הקהל ולמען שחקני סדרת המשחקים. בסט מתחרטת על הניסיון לקשר בין הסרט הזה לסרט הקודם מכיוון שזה יצר המון חורים בעלילה ובעיות המשכיות. לבסוף, בסט התנצלה בפני אלו שלא אהבו את הסרט.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרם תחילת הצילומים, בסט הייתה פתוחה להצעות בקשר לשחקנית שתגלם את דמותה של הת'ר וכן העניקה לגולשים אפשרות להציע בבלוג שלה שמות של שחקניות שלדעתם יכולות להתאים, בהנחה שאותה השחקנית יכולה לגלם נערה בת 18 ושיש לה ניסיון קודם במשחק. בסופו של דבר, השחקנית אדלייד קלמנס נבחרה לגילום דמותה של הת'ר, למרות שאף גולש לא הציע אותה. בסט פרסמה פוסט נוסף בבלוג שלה ובו היא ביקשה מהגולשים הצעות לשחקנית שיכולה לגלם את קלאודיה ורוב הגולשים הציעו את דונה בורק (אנ'), שבעצמה דיבבה והייתה המודל (בעזרת לכידת תנועה) לחלק מהדמויות במשחק "סיילנט היל 3". בסט התאכזבה מההצעות ולבסוף מחקה את הפוסט.

קיט הרינגטון ידע שהדמות שהוא גילם (וינסנט) שונה מהדמות שהופיעה במשחק הווידאו במטרה להפוך את הדמות לדמות מסייעת להת'ר. דמותה של הת'ר נעשתה בסרט כדמות פחות חצופה מאשר במשחק וכן קיבלה אישיות יותר אמיתית. בסט רצתה ליצור דמות שמציגה "תגובות הגיוניות לאור הדברים שהיא ראתה וחוותה".

צוות ההפקה יצר קשר עם שחקני הסרט הראשון, ראדה מיטשל, שון בין, דבורה קארה אנגר ורוברטו קמפנלה בתקווה שאלו יחזרו לגלם את הדמויות שגילמו והם אכן הסכימו. שון בין הודה ששינוי השם של דמותו בלבל אותו.[8]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2011, צילומי הסרט החלו ולקחו חלק בקיימברידג', אונטריו (אנ'), קנדה. הפקת הסרט התעכבה מכיוון שבמהלך הצילומים, סופת שלג הכתה את קיימברדיג' ב-23 במרץ 2011. ב-15 במאי באותה השנה בסט הכריזה שצילומי הסרט הסתיימו וששלב הפוסט-פרודקשיין החל. הוכרז שהסרט יופץ ב-26 באוקטובר 2012 דרך חברת ההפצות Open Road Films (אנ').

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנת 2009, מעצב משחקי הווידאו מאסאהירו איטו (אנ'), שעיצב בעבר חלק ממשחקי הסדרה, התבקש לעצב את המפלצות בסרט וכן את העולם האפל. למרות זאת, הוא סירב מפאת התחייבויות קודמות.[דרוש מקור] ג'ף דנה (אנ') ואקירה יאמאוקה (אנ') הלחינו את פסקול הסרט. השחקנית והזמרת מרי אליזבת' מק'גילן (אנ') שרה את שיר הנושא של הסרט.[9]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן לראשונה בהונג קונג ב-25 באוקטובר 2012. לאחר מכן, הסרט הופץ בבתי הקולנוע בצפון אמריקה בהפצת Open Road Films ב-26 באוקטובר 2012.[10] שני קליפים מתוך הסרט הוצגו בקומיק-קון סן דייגו 2012 וטריילר לסרט הופץ ב-27 ביולי 2012. הסרט הופץ ישירות לוידאו (אנ') באוסטרליה ב-6 במרץ 2013.[11]

הכנסות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הרוויח כ-55.9 מיליון דולר מרחבי העולם בעת יציאתו.[2]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 8% טריות על סמך 60 ביקורות.[3]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 16/100 על סמך 14 ביקורות.[12]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2022, הוכרז שסרט המשך בשם "החזרה לסיילנט היל" יופק ושגאנס חוזר לכס הבימוי. עלילת הסרט עתידה להיות מבוססת על המשחק "סיילנט היל 2". צילומי הסרט החלו בפברואר 2023.[5][4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ I. G. N. Staff, Silent Hill 2 Filming This Winter, IGN, ‏2010-11-08 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 Silent Hill: Revelation 3D (2012) - Financial Information, The Numbers
  3. ^ 1 2 Silent Hill: Revelation | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2012-10-26 (באנגלית)
  4. ^ 1 2 Joe Skrebels, Return to Silent Hill: New Movie from Original Silent Hill Director Confirmed, IGN, ‏2022-10-19 (באנגלית)
  5. ^ 1 2 Alan Jones, Christophe Gans starts shooting RETURN TO SILENT HILL in February, completed late 2023, we have made plans…., twitter.com, ‏25 בספטמבר 2022
  6. ^ 1 2 Silent Hill 2 movie confirmed - News at GameSpot, web.archive.org, ‏2009-06-09
  7. ^ 1 2 3 Silent Hill: Revelation film detailed - News at GameSpot, web.archive.org, ‏2010-12-03
  8. ^ Duncan Bowles, Sean Bean interview: Silent Hill: Revelation, Game Of Thrones, 007 and Lego, Den of Geek, ‏2012-10-30 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ SILENT HILL COMPOSER IS… « MICHAEL J. BASSETT'S BLOG, web.archive.org, ‏2012-01-07
  10. ^ Steve Barton, Have a Revelation and Visit Silent Hill This Halloween!, Dread Central, ‏2012-04-18 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ Matt Hawkins, Silent Hill: Revelation 3D: The Kotaku Movie Review, Kotaku Australia, ‏2012-10-26 (ב־Australian English)
  12. ^ Silent Hill: Revelation 3D, www.metacritic.com (באנגלית)