סימני שאלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סימני שאלה
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה
יוצרים עידו דרור, אופיר בביוף
כותבים עידו דרור, אופיר בביוף
בימוי אופיר בביוף
שחקנים דן שפירא, גאלה קוגן, איתי תורג'מן, יון תומרקין, יונה אליאן, דרור קרן, איתמר פיק
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
מפיק חיים שריר
מפיקים בפועל אודי ירושלמי
חברת הפקה יצירה עברית
אורך פרק 40 דקות בממוצע
שידור
רשת שידור רשת
תקופת שידור מקורית 31 בינואר 201131 במרץ 2011
קישורים חיצוניים
דף הסדרה באתר "רשת"
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סימני שאלה היא סדרת דרמה ששודרה בשנת 2011 בערוץ 2 בזכיינית רשת.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת בצעירים שיצאו בשאלה - חרדים שהפכו לחילונים. בסדרה, ארגון בשם "סימני שאלה" מפעיל דירת מסתור בתל אביב, שם מתגוררים יוצאים בשאלה טריים. מתואר כיצד היוצאים מתמודדים בדרכים שונות עם המעבר לעולם החדש, כשלרובם אין קשר עם משפחותיהם שניתקו את הקשר עמהם עם עזיבתם את החברה החרדית.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלי (דן שפירא) - מדריך את היוצאים בשאלה המגיעים לדירת המסתור. הוא מתמודד עם הסדרי ראייה שבועיים כדי לפגוש את בנו תולי (איתמר פיק) שנשאר עם גרושתו (ליאת אזר) בבית שמש החרדית. הוא היה עילוי בעולם החרדי, ונשאר בקשר עם הרב שלו שמדריך גם את משפחתו שנותרה מאחור. מאז יציאתו הוא לא מצליח להתקדם מבחינה מקצועית וכלכלית, והוא עובד כבר שלוש שנים כברמן, ומתגורר בדירתה של שירה. הוא מפתח זוגיות עם שירה, אך בעקבות מחלה של בנו מתעורר מחדש הקשר שלו עם גרושתו, ולבסוף הם מחליטים לעבור להתגורר יחד ביישוב דתי לאומי.
  • שירה (גאלה קוגן) - גרושה ללא ילדים, שמדריכה יחד עם אלי בדירת היוצאים, ומפתחת עמו זוגיות. היא חיברה ספר קומיקס המספר על יציאתה בשאלה, והיא עובדת עם המוציא לאור, אלון (דרור קרן), שמדריך אותה בעריכת הספר. ההנחיות של אלון עוזרות לה להיפתח אל עצמה יותר, ובעקבות כך היא חוזרת לפגישה קצרה עם משפחתה. היא מפתחת קשר זוגי עם אלון, אך לבסוף מתאכזבת מהקשר וחוזרת אל אלי.
  • זיווה (יונה אליאן) - אישה אמידה המנהלת את עמותת סימני שאלה ודואגת ליוצאים בצורה אימהית. במקביל היא מתקשה להתמודד עם הבן שלה, ששקוע בהרפתקאות כלכליות בתאילנד ובוחר להתחתן עם תאילנדית, ומרגיש שזיווה מעדיפה לעזור ליוצאים במקום לפרגן לו ולסייע לו.
  • חמי (איתי תורג'מן) - טיפוס מרדן שמתגורר בדירת המסתור. לאחר שמתעמת עם זיווה בנוגע לחוקי הבית, הוא נפלט לרחוב ומנסה להתאבד. לאחר יציאתו ממוסד נפשי הוא מבצע שוד אצל משווק אתרוגים חרדי שהוא מכיר, וכשחוזר לדירה מפתח זוגיות עם דידי ומתכנן להימלט עמה לחו"ל כדי לברוח מהמשטרה. בסוף הסדרה הוא מגלה שקורבן השוד לא הגיש נגדו תלונה, ושדווקא הוא בוחר לראות את הצדדים החיוביים באישיות שלו, ולהעסיק אותו כמנהל עבודה.
  • דידי (טל טלמון) התגוררה בעבר בדירה ועכשיו עובדת כחשפנית, אך היא מפוטרת וחוזרת להתגורר בדירת המסתור. בהמשך מתברר שהגורם ליציאתה בשאלה הוא רב שפגע בה מינית, אך כאשר היא מתבקשת להעיד נגד הרב כדי לסייע למתלוננת אחרת, היא מסרבת בתחילה להתמודד מולו. היא מנסה לסחוט מהרב את דמי שתיקתה, אך ברגע האחרון מתחרטת ומחליטה להיאבק על חשיפת האמת.
  • אהרון (יון תומרקין) - יוצא חדש שמגיע לדירה ומתכנן גם את הצטרפותה של חברתו רבקי (תמר עמית יוסף), אך מתברר שהוא בנו של ראש הארגון החרדי הקנאי "שומרי ישראל" הפועל באלימות נגד היוצאים בשאלה. בריונים שבאים לרדוף אחריו מוצאים בדירה רק את חמי לאחר ניסיון ההתאבדות שלו, ומזעיקים את העזרה שמצילה אותו. אביו של אהרון מצליח לשכנע את רבקי לא להצטרף לאהרון, והיא מודיעה לו שהיא עומדת להתחתן עם בחור חרדי שהכירה בשידוך. אך אהרון הפגוע מתמודד בהצלחה עם מציאת זוגיות חדשה בעולם החילוני שזר לו בתחילה, ולבסוף מגיב באדישות כשמתברר לו שרבקי הרה לו ועומדת לבצע הפלה.
  • ישראל (ניר שטראוס) - מתגורר בדירת המסתור, ומתכונן לגיוסו לצה"ל. מכל משפחתו, הוא נשאר בקשר רק עם אחיו, ובעקבות כך הוא מוכר על ידי הצבא כחייל בודד.
  • תולי (איתמר פיק)- הבן של אלי קרוע בין שתי הדתות וההורים שלו גרושים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]