עידו פלדור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
עידו פלדור
Dr iddo paldor
לידה 1977 (בן 47 בערך)
רחובות, ישראל
לימודי רפואה האוניברסיטה העברית
התמחות נוירוכירורגיה, גידולי מוח וקרינה ממוקדת למערכת העצבים
תפקידים

רופא בכיר בנוירוכירורגיה, ההסתדרות המדיצינית הדסה. אחראי על בנק הגידולים, על תוכנית ההתמחות ועל הוראת הסטודנטים.

סגן בכיר למנהל המחלקה לנוירוכירורגיה – רמב"ם. אחראי על ההתמחות ועל הוראת הסטודנטים.

מ"מ מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה, המרכז הרפואי שערי צדק.

מנהל היחידה לגידולי מוח ולרדיוכירורגיה, המרכז הרפואי שערי צדק

מזכיר האיגוד הישראלי לנוירוכירורגיה.

סגן נשיאת האיגוד האסייתי והאוסטרלי לנוירוכירורגיה (AASNS).

עידו פלדור הוא נוירוכירורג ישראלי, המתמחה בניתוחים לכריתה ואבחון של גידולי מוח, ובקרינה ממוקדת של מערכת העצבים. משמש כממלא מקום מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה במרכז הרפואי שערי צדק[1], כמנהל היחידה לגידולי מוח ורדיוכירורגיה וכמזכיר האיגוד הישראלי לנוירוכירורגיה. בנוירוכירורגיה הבינלאומית הוא מכהן כסגן נשיאת האיגוד האסייתי והאוסטרלי לנוירוכירורגיה (AASNS), וכחבר בוועדת המינויים של האיגוד הבינלאומי לנוירוכירורגיה (WFNS).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עידו פלדור נולד ברחובות ב-25 בינואר 1977 (ו' בשבט ה'תשל"ז). הוא גדל ברובע היהודי בירושלים ולמד בבית הספר ברובע, ולאחר מכן בתיכון הימלפרב במגמת ביולוגיה-כימיה. התגייס לצה"ל בשנת 1995, ושירת בחיל הקשר, האלקטרוניקה והמחשבים.

לאחר שחרורו מהצבא למד רפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה. בשנת 2006 סיים את לימודיו, וביצע שנת סטאז' בבית החולים שיבא בתל השומר. לאחר מכן התקבל לתוכנית ההתמחות בנוירוכירורגיה במחלקה לנוירוכירורגיה בבית החולים הדסה עין כרם, וב-2013 הוסמך כרופא בכיר מומחה בנוירוכירורגיה. לאחר שעבר את מבחני ההתמחות בהצטיינות, נסע לשתי תקופות של השתלמות עמיתים בחו"ל – הראשונה, בנוירוכירורגיה של גידולי מוח, במרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, ארצות הברית. השנייה, בנוירוכירורגיה של גידולי מוח וברדיוכירורגיה, בוצעה במרכז הרפואי רויאל מלבורן, ויקטוריה, אוסטרליה.

לאחר שובו לארץ (2016) גויס פלדור לעבודה כרופא בכיר במחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה עין כרם, שבה התמחה. במחלקה זו ייסד את בנק גידולי המוח, והיה אחראי על הוראת הסטודנטים. בתקופה זו ייסד גם את קבוצת העניין בנוירוכירורגיה (Neurosurgery interest group) לסטודנטים השוקלים התמחות בתחום כירורגי, והיה מנטור למתמחים בנוירוכירורגיה ולסטודנטים לרפואה. בשנת 2019 עבר לעבוד במרכז הרפואי רמב"ם, כסגן מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה וכאחראי על ההוראה ועל תוכנית ההתמחות. גם ברמב"ם ייסד את קבוצת העניין בנוירוכירורגיה (Neurosurgery interest group), וגם שם היה מנטור למתמחים בנוירוכירורגיה מכל הארץ, ולסטודנטים לרפואה.

לאחר השלמת התקופה ברמב"ם, התמנה למ"מ מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. הוא מכהן גם כמנהל היחידה לגידולי מוח ולרדיוכירורגיה. גם בשערי צדק הוא מתחזק את קבוצת העניין בנוירוכירורגיה, ואחראי על תוכנית ההתמחות.

הכרה בינלאומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלדור זכה להכרה בינלאומית חסרת תקדים בנוירוכירורגיה העולמית. בשנת 2019 הוא מונה למזכיר כללי של האיגוד האסייתי והאוסטרלי לנוירוכירורגיה – האיגוד היבשתי הגדול בעולם לנוירוכירורגיה. בשנת 2022 נבחר לסגן נשיאת האיגוד האסייתי והאוסטרלי לנוירוכירורגיה[2][3], ובהמשך השנה נבחר למזכיר האיגוד הישראלי לנוירוכירורגיה. בשנת 2023 נבחר לסגן נשיא האיגוד העולמי לנוירוכירורגיה (WFNS), תפקיד שאותו לא מילא מעולם רופא ישראלי.

מחקר והוראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלדור השתתף בכתיבת עשרות מאמרים אקדמיים בספרות הבינלאומית[4]. תחומי המחקר שלו כוללים גידולי מוח, ניטור אלקטרופיזיולוגי וניטור שפה בניתוחים לכריתת גידולי מוח. הוא מבצע מחקר קליני ומחקר מעבדתי.

פלדור משתף פעולה עם מעבדות שונות – בטכניון ובאוניברסיטה העברית, במכון למדעי החיים ובפקולטה לרפואה, על מנת לקדם את המחקר בגידולי מוח, במחקרים גנטיים ועוד. הוא שותף במחקרים קליניים רבים, הן מחקרים רטרוספקטיביים והן מחקרים פרוספקטיביים בתחומים שונים בנוירוכירורגיה ובגידולי מוח.

בתחום ההוראה, התמנה ד"ר פלדור לאחראי על הוראת הסטודנטים בכל מחלקה שבה עבד כרופא בכיר. הוא ייסד במספר בתי חולים את קבוצת העניין בנוירוכירורגיה, שבה שאף להגביר את החשיפה של סטודנטים וסטאז'רים המעוניינים בנוירוכירורגיה לתחום. הוא שימש מנטור למתמחים רבים בנוירוכירורגיה בארץ ובחו"ל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עידו פלדור מתגורר בירושלים, הוא נשוי ואב לארבעה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עידו פלדור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]