עלי כותרת עפים ברוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
עלי כותרת עפים ברוח
Petals on the Wind
מידע כללי
מאת ו. ס. אנדרוז
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
הוצאה
הוצאה סיימון אנד שוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1980
מספר עמודים 429
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת אור עם
תאריך 1983
תרגום נגה ברוקס
סדרה
סדרת ספרים סדרת הפרחים
ספר קודם פרחים בעליית הגג
הספר הבא פרחים הצמיחו קוצים
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 000967331
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"עלי כותרת עפים ברוח"אנגלית: Petals on the Wind) הוא הרומן השני בסדרת הפרחים (הידועה גם כסדרת דולנגיינג'ר) מאת הסופרת האמריקאית ו. ס. אנדרוז. הספר יצא לאור ב-1980, שנה לאחר פרסום הרומן שקדם לו בסדרה, "פרחים בעליית הגג".

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מסופר מנקודת מבטה של קאת'י דולנגיינג'ר. העלילה מתחילה עם הימלטם של האחים כריס, קאת'י וקארי ממקום שביים באחוזת פוקסוורת', שם נכלאו למשך כארבע שנים. הם משתמשים בפריטים שגנבו מהאחוזה טרם בריחתם כדי לממן כרטיסים לאוטובוס. במהלך הנסיעה הם מתגלים על ידי עוזרת הבית של הרופא דר' פול שפילד. הרופא לוקח אותם תחת חסותו ומנסה לטפל בקארי החולה. היא נמצאת תחת השפעת הרעל אשר באמצעותו אימם ניסתה לרוצחם (כמסופר ב"פרחים בעליית הגג"), כפי שקרה עם קורי, אחיה התאום של קארי.

הנערים הופכים לבני בית אצל הרופא, המכונה בספר דר' פול, הוא מממן לכריס את לימודיו בבית הספר לרפואה, ואף מסייע לקאת'י להגשים את חלומה להפוך לרקדנית בלט. למרות שהאחים מתרגלים עד מהרה לחיים מחוץ לכלא באחוזת פוקסוורת', קאת'י נותרת מרירה ונשבעת לנקום באימם על כליאתם בעליית הגג באחוזה. היא מאשימה אותה במותו של האח הצעיר, קורי, מרעל עכברים, ובבעיותיה הרפואיות של קארי, שהתפתחותה נעצרה לאחר שלא ראתה אור יום במשך שנים.

עד מהרה קאת'י הופכת לבלרינה מפורסמת ועל אף שהיא מתאהבת בדר' פול, היא מתחתנת עם רקדן מפורסם בשם ג'וליאן, נישואים שיודעים עליות ומורדות בעקבות קנאתו הטורדנית של ג'וליאן ויחסיה המסובכים של קאת'י עם אחיה כריס. בעקבות תאונת דרכים קשה, ג'וליאן מגלה שלא יוכל ללכת, ומתאבד בבית החולים. הוא מותיר את קאת'י אלמנה ובהריון. היא קוראת לבנה הבכור ג'ורי (שילוב של ג'וליאן וקורי).

כחלק מניסיון הנקמה באמה, קאת'י מתחברת לבארת ווינסלאו, עורך דין הנשוי לאמה, ומנסה לפתות אותו. עד מהרה השניים מתאהבים והיא אף יולדת לו בן - בארת ג'וניור. האחות הצעירה קארי, שלא מתפתחת כראוי, מתאבדת לאחר פגישה אקראית עם אמה והתעלמות מוחלטת מצד האם.

במהלך הספר קאת'י חוזרת לעליית הגג באחוזת פוקסוורת', שם היא מגלה פרטים מזעזעים נוספים אודות העבר, ומצליחה להוציא לפועל את הנקמה המתוקה באמה.

אדפטציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים נוספים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]