פרחים הצמיחו קוצים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
פרחים הצמיחו קוצים
If There Be Thorns
מידע כללי
מאת ו. ס. אנדרוז
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
הוצאה
הוצאה סיימון אנד שוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1981
מספר עמודים 309
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת אור עם
תאריך 1984
תרגום חיים גיבורי
סדרה
סדרת ספרים סדרת הפרחים
ספר קודם עלי כותרת עפים ברוח
הספר הבא פרחים נבלו קמלו
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 000960596
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"פרחים הצמיחו קוצים" הוא הרומן השלישי בסדרת הפרחים (הידועה גם כסדרת דולנגיינג'ר) של הסופרת האמריקאית ו. ס. אנדרוז. הוא יצא לאור בשנת 1981, שנה לאחר יציאת קודמו בסדרה, "עלי כותרת עפים ברוח".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לשני הספרים הקודמים בסדרה, הסיפור ב"פרחים הצמיחו קוצים" מסופר, לסירוגין, מנקודת מבטם של האחים ג'ורי ובארת, ילדיה של גיבורת הסדרה, קאת'י, הנשואה כעת לד"ר כריסטופר שפילד. כריסטופר הוא בעצם אחיה כריס, אשר היחסים האסורים עמו החלו בעת שהיו כלואים בעליית הגג, אך עובדה זו נשמרת כמובן בסוד. הם מגדלים יחד את בארת, בנה של קאת'י מיחסיה עם אביה החורג. בארת' ווינסלאו הוא ילד מגושם, מריר וכועס, בעוד ג'ורי, שאביו ג'וליאן היה רקדן בלט שנהרג בתאונת דרכים בספר הקודם, הוא נער יפה תואר ומוכשר, השואף ללכת בעקבות אמו ולהפוך לרקדן בלט מפורסם.

כאשר שכנה חדשה ומסתורית מגיעה להתגורר בסמוך לבית המשפחה, בארת' המרדן מתחבר אליה ולמשרתה, ג'ון עמוס, מבלי לדעת שאותה שכנה זקנה היא בעצם סבתו, קורין, אשר ממנה נמלטו הוריו שנים רבות קודם לכן, כאשר היו כלואים באחוזת פוקסוורת'. השכנה משכנעת את בארת לשמור את עובדת קיומה ואת יחסיהם בסוד, וג'ון משכנע את בארת הצעיר כי המין הנשי מושחת וכי נשים כמו אמו, החושפות את גופן על הבמה, הן מופקרות. כאשר ג'ון נותן לבארת לקרוא את יומנו של מלקולם פוקסוורת' (מבלי שבארת ידע שהוא היה סבה של אמו) בארת נסחף בתוך דמותו של מלקולם ומשתכנע שהמין הנשי הוא אכן בזוי.

תוך כדי ההתרחשויות, קאת'י נפצעת במהלך ריקוד ומגלה כי לא תוכל לרקוד שוב. בעודה מרותקת לכיסא גלגלים, היא מתחילה להעלות את זיכרונותיה על הכתב.

כאשר משפחתו מבחינה בשינויים בהתנהגותו של בארת, קאת'י מגלה את האמת אודות השכנה המסתורית ומתעמתת עמה. בארת מסייע לג'ון בתכניתו לכלוא את שתי הנשים במרתף ביתה של קורין ולהרעיבן למוות, אך לבסוף מסכל את התוכנית ומציל את אמו כאשר הוא מבין שהוא בעצם אוהב אותה. הבית עולה בלהבות ולמרות שקאת'י ניצלת, קורין וג'ון נספים בשריפה. בסופו של דבר קאת'י מצליחה לסלוח לאמה כאשר היא מובאת למנוחות.

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים נוספים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]