עמותת אלשוג'עאן לסוכרת נעורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמותת אלשוג'עאן לסוכרת נעורים
جمعية الشجعان لسكري الاطفال
תחום תעשיית הבריאות עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון נצרת עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 10 (נכון ל־2020) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ashujaan.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמותת אלשוג'עאן לסוכרת נעורים(Ashuja`an association for juvenile diabetes), היא מוסד ללא כוונות רווח, העמותה הערבית הראשונה בישראל הפועלת למען ילדים סוכרתיים בחברה הערבית. נוסדה במרץ 2007, ביוזמתו של שאדי קסיס לאחר שחלה בסוכרת נעורים, כבר בגיל 19.

העמותה פועלת בכל רחבי הארץ, ב-53 ערים וכפרים ערביים (באזור הצפון, המשולש, הנגב והמרכז). כיום העמותה מונה כ-1200 סוכרתיים מרחבי הארץ ויותר מ-100 מתנדבים פעילים.

עמותת אלשוג'עאן דואגת לספק שירותים רבים לילדים סוכרתיים ולמשפחותיהם הכוללים: הדרכה מלאה על סוכרת, שיטות טיפול ומניעה, בנוסף להסבר מלא על זכויותיהם בחברה הערבית בפרט ובחברה הישראלית בכלל.

העמותה פועלת בעיקר על העלאת המודעות בחברה הערבית בישראל דרך הקמת פרויקטים שונים: הרצאות בבתי ספר להעלאת המודעות וקידום הבריאות, כנסים ארציים ובינלאומיים, מפגשי תמיכה למשפחות סוכרתיים, וקייטנות לסוכרתיים.

עמותת אלשוג'עאן-האמיצים
עמותה ללא כוונות רווח
שנת הקמה 2007
מס' עמותה 580471886
מייסד ומנכ"ל שאדי קסיס
אזורי פעילות צפון, משולש, מרכז ונגב
מס' משתתפים 1200 סוכרתיים
אישור ניהול תקין יש
סעיף 46-א להחזרת מס יש

סוכרת נעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – סוכרת מסוג 1

סוכרת נעורים, נקראת גם סוכרת מסוג 1, והיא נגרמת מחוסר תפקוד של הלבלב באופן מלא. סוכרת זו, אשר נפוצה ושכיחה יותר בקרב ילדים ונערים, מתבטאת בחוסר ייצור אינסולין על ידי הלבלב, ולכן מצריכה מתן חיצוני שלו. מצב זה הוא בלתי הפיך ונחשב ככרוני. השלמת האינסולין החסר יתבצע בזריקות או בשימוש במשאבת אינסולין באופן יומיומי וקבוע.

החולים בסוכרת סובלים משני מצבי קצה הפוכים: מצב של עודף גלוקוז בדם (היפרגליקמיה), שנוצר לרוב מכמות לא מספקת של אינסולין בדם, ומצב של מיעוט גלוקוז בדם (היפוגליקמיה) שנוצר לרוב כתוצאה מכמות גבוהה מדי של אינסולין בדם.

תחומי הפעילות של עמותת אלשוג'עאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. "מרפאות מתוקות" ביקורים בבתי חולים - במרפאות לסוכרת נעורים: ליווי הסוכרתיים במרפאות לסוכרת בבתי חולים – נציג סוכרתי מלווה את הסוכרתיים במרפאות הסוכרת בבתי חולים ועוקב אחרי הבדיקות שלהם.

2. מפגשי גיבוש ותמיכה לילדים ולהורים: מפגשי תמיכה והעלאת מודעות לסוכרתיים והוריהם - קבוצות תמיכה למשפחות שמתקשות לקבל את מחלת הסוכרת בתוך המשפחה מסיבות של בושה וחוסר מודעות.

3. העלאת המודעות וקידום הבריאות: פרויקט שוטף למתן הרצאות בבתי ספר ובמוסדות תרבותיים וחברתיים אחרים. המטרה היא העלאת המודעות של החברה עבור מתן הרצאות בנושא סוכרת בכלל, סוכרת נעורים בפרט.

4. קייטנת הסוכר מתוק: קייטנה שנתית אשר תוקם למשך שבוע בחופשת הקיץ. מה שמאפיין את הקייטנה הזאת שכל הילדים והמדריכים הם סוכרתיים "שוג'עאן", כולם עושים בדיקות סוכר ומזריקים אינסולין ביחד.

5. המשטרה הסוכרתית: יחידה מובחרת המורכבת מארבעה שוטרים ושוטרות סוכרתיים. יחידה זאת נקראת בשם "יחידת 7.3" לעקוב אחרי רמות הסוכר של הסוכרתיים.

6. כנס אלשוג'עאן לסוכרת נעורים: הכנס השנתי אשר יוקם בחודש המודעות הבינלאומי לסוכרת (חודש נובמבר) בהשתתפות כ-1000 אנשים מרחבי ארץ (80% משפחות סוכרתיים).

7. קבוצת כדורגל של אלשוג'עאן: העמותה דואגת לבריאותם של הילדים הסוכרתיים לכן היא מעודדת אותם לעשות ספורט ולא רק, אלא מאפשרת להם זאת. חשוב לציין שספורט =שליש מהטיפול של הסוכרתיים.

8. פעילויות מקומיות: העמותה פועלת ברחבי הארץ, ונותנת שירותים וכלים לקבלת הסוכרת ולחיות חיים איכותיים, להיות מודעים לזכויות שלהם, להשתלב בחברה כדי לחיות חיים איכותיים ומאוזנים.

9. פעילויות בינלאומיות: בנוסף לכל הפעילויות שהעמותה מקיימת בארץ, היא גם פועלת במדינות נוספות; בירדן ובגרמניה, לשם העלאת המודעות אצל הסוכרתיים וכן כדי לתת שירותים לסוכרתיים ברחבי העולם.

10. צמיד בכל יד: מוצר בלעדי לעמותת אלשוג'עאן, הנמכר באלפי יחידות ברחבי הארץ, לפיתוח הפרויקטים של העמותה. הצמיד הוא מחזיר אור המפיץ תקווה לכל מי שלובש הצמיד ביד שלו. חורטים על הצמיד לוגו העמותה והמשפט "BE BRAVE, NEVER GIVE UP".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]