פורטל:הארי פוטר/אתרים/מוסדות ממשלתיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  • אזקבאן הוא בית סוהר שבו מרצים את עונשים קוסמים ומכשפות שהפרו את חוקי הקסם בממלכה המאוחדת. בית הסוהר הקסום הנוסף מלבד אזקבאן שמוזכר בסדרה הוא נירמנגרד. בספר השלישי מספר סיריוס בלק כי כאשר הוא ברח מאזקבאן בצורת כלב הוא שחה לחוף ונע צפונה לכיוון הוגוורטס. בספר השישי מוזכר אזקבאן כמקום הנמצא באי מבודד באמצע הים הצפוני. מראהו החיצוני של הכלא אינו מפורט בספרים, אך כן מוזכר כי יש לו חלקות אדמה מסביבו שבהן נקברים אסירים שמתו. בסרטי הארי פוטר מופיע אזקבאן במשך רגעים ספורים, בהם הוא מתואר כבניין גבוה, משולש ובעל חור במרכזו.
לפי מה שנרמז בספרים רק הפשעים החמורים ביותר גוררים מאסר באזקבאן. רוב האסירים המוזכרים בסדרה הם תומכיו של לורד וולדמורט בעבר ובהווה, אך גם אנשים חפי פשע כגון רובאוס האגריד נכלאו במקום בגין פשעים שלא ביצעו. לפי חוקי הקוסמים עונש החובה על ביצוע אחת מהקללות שאין עליהן מחילה (אימפריוס, קרושיאטוס וקללת ההרג אבדה קדברה) הוא מאסר עולם באזקבאן. עבירות נוספות שדינן מאסר במקום הן תקיפת משרד הקסמים, הפיכה לאנימאגוס לא רשום, והתחזות לחיז"ל (גופת מת דמוית זומבי שנוצרה על ידי קוסם רשע).
לאורך כל הסדרה מתייחסות הדמויות אל אזקבאן כמקום נוראי ומטיל אימה, הנשמר על ידי הסוהרסנים - שדים בעלי יכולת לשאוב רגשות חיוביים מבני אדם עד כדי שיגעון ומחשבות אובדניות. הקסם היחיד המוזכר כבעל השפעה על הסוהרסנים הוא קסם הפטרונוס, היוצר מגן קסום שמורכב מהגשמה פיזית של הרגשות החיוביים של מבצע הלחש. לאזקבאן יש גם מוניטין של מקום שלא ניתן לברוח ממנו, אך זה מופר מספר פעמים לאורך הסדרה עם בריחתם של סיריוס בלק בספר השלישי ועשרה מנאמניו של לורד וולדמורט בספר החמישי. הסוהרסנים, שנחשבים בסדרה לשומרים יעילים במיוחד בגלל כוחם השטני, נוטשים את אזקבאן בתחילת הספר השישי ומצטרפים לוולדמורט. לאחר תבוסתו של וולדמורט בסיום הספר השביעי מורה קינגסלי שאקלבולט, שר הקסמים החדש, על סילוקם של הסוהרסנים מאזקבאן.
  • רציף תשע ושלושה רבעים הוא רציף רכבת בתחנת קינגס קרוס בלונדון, ולא ניתן להגיע אליו ללא היעזרות בקסמים. הכניסה לרציף היא דרך המחסום שבין רציף 9 ורציף 10. רק לאחר פרסום הספרים גילתה רולינג כי היא בלבלה בין המתאר של תחנת קינגס קרוס לזה של תחנת יוסטון, וכי רציפים 9 ו-10 אינם אלו שהתכוונה למקם ביניהם את הרציף הקסום שלה. בתחנה עצמה אין חיבור ישיר בין הרציפים (הם מופרדים על ידי מסילת רכבת הן בקינגס קרוס והן ביוסטון), ועל מנת לפתור זאת החליטו יוצרי הסרטים לשנות את המספור ברציפים 4 ו-5 למשך הצילומים במקום. צילומי החלק החיצוני של תחנת הרכבת בוצעו בתחנת סנט פנקראס. כיום נמצאים רציפים 9 עד 11 בבניין המשני של התחנה, וכמחווה לספרים הוצבו בין רציף 9 ל-10 שלט ברזל שעליו רשום "רציף תשע ושלושה רבעים" ביחד עם מזוודה על גלגלים התקועה חלקית בתוך הקיר.
  • בית החולים על שם הקדוש מנגו למחלות ולפציעות קוסמים הוא בית החולים היחיד לקוסמים ומכשפות המוזכר בסדרה. אנשי הצוות הרפואי במקום אינם קרויים רופאים כי אם מרפאים, והם לובשים חלוקים בצבעים ירוק וצהוב לימוניים. בית החולים, אשר נוסד על ידי המרפא הקוסם מנגו בונהאם, שוכן בלונדון. הוא מיועד בראש ובראשונה לטיפול בפציעות ומחלות הקשורות לקסמים או ליצורים קסומים. הכניסה לבית החולים היא דרך חלון ראווה של חנות בגדים הנראית כנטושה. בית החולים מתנשא לגובה 6 קומות, וסמלו הוא שרביט ועצם מוצלבים.