פורטל:קומיקס/סרט קומיקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סרט קומיקסאנגלית: Superhero film, מכונה גם סרט גיבורי על) הוא סרט קולנוע אשר מתמקד בגיבורי-על, יחיד או רבים, אשר ניחנים בכוחות על-אנושיים ומקדישים את חייהם להגנה על הציבור. סרטים מסוג זה מכילים אלמנטים של פעולה, הרפתקאות, פנטזיה או מדע בדיוני, והסרט הראשון בסדרה של גיבור אחד בדרך כלל מתמקד בסיפור המקור של הגיבור ושל כוחו, וכן במאבקו בנבל-העל הידוע ביותר שלו והאנטגוניסט הראשי של הסרט.

מרבית סרטי גיבורי-העל הם עיבודים קולנועיים של חוברות קומיקס. בניגוד להם, סרטים כדוגמת "רובוקופ", טרילוגיית "בלתי שביר" ("בלתי שביר", "ספליט", מיסטר גלאס"), "משפחת סופר-על" ו"הנקוק" הם רעיונות מקוריים, בעוד "הצרעה הירוקה" (2011) ו"הצל" (1994) מבוססים על תסכית רדיו משנות ה-30.

אחרי סדרה של סרטי קומיקס כושלים, סוגת סרטי גיבורי-העל שגשגה החל משנות ה-2000. כמה מזיכיונות הסרטים הנודעים ביותר הם סרטי האקס-מן של אולפני פוקס המאה ה-20, טרילוגיית ספיידרמן של סם ריימי, טרילוגיית האביר האפל של כריסטופר נולאן, סרטי היקום הקולנועי של מארוול שהחלו עם "איירון מן" משנת 2008, וסרטי היקום הקולנועי של DC שהחלו עם הסרט "איש הפלדה".

לערך המלא