צ'ארלס אסטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
צ'ארלס אסטן
Charles Esten
לידה 9 בספטמבר 1965 (בן 58)
פיטסבורג, פנסילבניה, ארצות הברית
שם במה Charles Esten עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Charles Esten Puskar III עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • קולג' ויליאם ומרי
  • תיכון אלכסנדריה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'ארלס אסטן פוסקאר השלישי (נולד ב-9 בספטמבר 1965) המוכר בשם הבמה שלו צ'אלרס אסטן או צ'יפ אסטן, הוא שחקן, מוזיקאי וקומיקאי אמריקאי. אסטן שיחק את התפקיד של זמר הקאנטרי דיקון קלייבורן בדרמה של ABC/CMT נאשוויל (סדרת טלוויזיה) משנת 2012 ועד שנת 2018 מה שהחל לאחר מכן להתניע את הקריירה המוזיקלית שלו. הוא גם שיחק את ווארד קמרון בסדרת הדרמה לנוער של נטפליקס חופים של סודות. הוא הופיע בתוכנית האלתורים של מי השורה הזאת בכלל? כמשתתף קבוע בין 1999–2005 וחזר כאורח משתתף בין 2017–2020.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסטן נולד בפיטסבורג, פנסילבניה, ועבר לאלכסנדריה (וירג'יניה) כשהיה בן 9, אחרי שהוריו התגרשו. הוא ואחותו הצעירה גודלו על ידי אימם. אביו המנוח, צ'ארלס, היה איש עסקים מקומי בולט, ושותף עסקי לשעבר של הסנטר (פוטבול אמריקאי) בפיטסבורג סטילרס ריי מנספילד. אסטן בוגר בית ספר תיכון אלכסנדריה משנת 1983, היכן ששיחק פוטבול עבור הטיטאנים עשור אחרי אירועי הסרט לזכור את הטיטאנים. הוא ציין בכמה ראיונות כי השחקנית מנאשוויל היידן פנטייר הופיעה סרט בתור בתו של מאמנו בחיים האמיתיים. לאחר מכן למד הוא באלמא של הוריו ואחותו, הקולג' של ויליאם ומרי (College of William & Mary) שם היה חבר באחוות תטא דלתא צ'י וסיים תואר בכלכלה בשנת 1987. במכללה, הוא היה הסולן הראשי בלהקה "N'est Pas" מ-1985–1988. לאחר שסיים את לימודיו, אסטן עבר לאנגליה כדי לערוך את הופעת הבכורה שלו בתיאטרון כששיחק בתפקיד הראשי במחזמר "Buddy" בשנות ה-90 המוקדמות. ההופעה הטלוויזיונית הראשונה של אסטן הייתה בדצמבר 1988 כמתמודד בשעשועון Sale of the Century (תחת השם צ'יפ פוסקאר). הוא זכה בלמעלה מ-32,000 דולר במזומן ובפרסים ב-5 פרקים (13–19 בדצמבר). מאוחר יותר הוא מכר את הפרסים שלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

של מי השורה הזאת בכלל? בשנת 1992, ערך אסטן את הופעת הבכורה שלו בשל מי השורה הזאת בכלל? בעונה הרביעית ו"ניצח" בפרק. לאחר מכן הוא הופיע בפרקים נוספים באותה שנה כשהתכנית רצה בניו יורק. באותו זמן, התוכנית הייתה זקוקה לזמר אלתורים מומחה שני כדי למלא את מקומו של מייק מקשיין. אסטן ערך את הופעתו האחרונה בגרסה הבריטית של התכנית ב-1994 לפני ששב לארצות הברית. אף על פי שהופיע על במות ובמסך לאחר מכן, החזרה שלו לשל מי השורה הזאת בכלל? בשנת 1999 - בפורמט האמריקאי של התכנית בהנחייתו של דרו קארי - ביססה אותו כ"מתחרה רביעי" קבוע בתוכנית. בשל יכולות השירה שלו, הוא צורף לעיתים קרובות למתחרה הנוסף ויין בריידי למשחקים מוזיקליים. אף על פי שהוא לא חזר כאורח קבוע כשהתוכנית קמה לתחייה ב-2013 והופיע רק כאורח מיוחד במהלך העונות ה-13 וה-14 (כיוון שהיה אחד מהשחקנים הראשיים של נאשוויל), הוא חזר לבסוף כמשתתף רביעי בעונה ה-15.

עבודות קומיות אחרות אחריי חזרתו של צ'ארלס לשל מי השורה הזאת בכלל, הוא הופיע בתור עצמו עם חברי השחקנים הקבועים מהתוכנית ויין בריידי, גרג פרופס ובראד שרווד בהמופע של דרו קארי. בשנת 2003 הוא הנחה מיני סדרה קומית חצי מאולתרת למחצה בשם On the Spot. בין השנים 2004–2006, הוא היה חבר בקבוצת הטיולים "Improv All-Stars" והיה חבר צוות חוזר בתוכנית "Drew Carey's Green Screen Show". ב-2011 הוא היה משתתף קבוע בתוכנית "Drew Carey's Improv-A-Ganza" בערוץ GSN. אסטן וחבריו לשעבר בשל מי השורה הזאת בכלל גרג פרופס, ראיין סטיילס וג'ף דייוויס חברו באופן קבוע לסיבוב הופעות ברחבי הארץ ועשו אלתור חי תחת השם Whose" Live Anyway?" באפריל 2014 הפסיק אסטן להשתתף במופע בשל תפקידו בנאשוויל, והוא הוחלף על ידי ג'ואל מוראיי.

הופעות בסרטים בשנת 2001, הופיע אסטן בסרט הטלוויזיה של בילי קריסטל "61*" בתור קווין מאריס, בנו של שחקן הניו יורק יאנקיז האגדי רוג'ר מאריס. היו לו תפקידים קטנים ב-3 סרטים של קווין קוסטנר: הדוור (1997), 13 ימים כטייס של לוקהיד U-2 רודולף אנדרסון' ובסרט "Swing Vote". אסטן גם כיכב בסרטון שירות לציבור בשם "Riding Straight" שהופק עבור תוכנית הלימודים של ה"Motorcycle Safety Foundation": "Motorcycle Rider Course: Riding and Street Skills (MRC:RSS)" שם גילם בחור גולש, שקוע ומורח מטבק וחבר מודאג בבר.

בטלוויזיה אסטן הופיע ככוכב אורח במגוון של סדרות טלוויזיה, ביניהן נשואים פלוס, כריסטין הישנה, מסע בין כוכבים: הדור הבא, מסע בין כוכבים: וויאג'ר, ER (סדרת טלוויזיה), NCIS: לוס אנג'לס, ג'סי (תוכנית טלוויזיה), המנטליסט והמשרד (סדרת טלוויזיה אמריקאית). מ-2012–2018, הוא היה חלק מהקאסט הראשי של נאשוויל (סדרת טלוויזיה), שם גילם את דיקון קלייבורן. הוא גם תרם לפסקול גם כזמר וגם ככותב שירים. הוא כתב ביחד עם דינה קרטר את "I Know How to Love You Now" שהוצג בבכורה של עונה 3. בתחילת 2020, הוא היה אחד מהכוכבים של סדרת נטפליקס פופולרית מאוד "Outerbanks", שם גילם את הנבל הראשי (וורד קמרון). ב-2013, הופיע אסטן כמתמודד סלבריטאי בתוכנית "מי רוצה להיות מיליונר?" וזכה ב-500,000 דולר עבור ארגון הצדקה שלו. בשנת 2017 אסטן לוהק לסדרת פרסומות בטלוויזיה וברדיו בתור קארל הארדי האב, המייסד הבדיוני של רשתות המזון המהיר "Carl's Jr." והארדיס. ב-9 ביולי 2018, הוכרז כי אסטן לוהק לתפקיד חוזר במותחן של "TNT" ספר לי את הסודות שלך. על פי TVLine, "הדרמה עוקבת אחר שלוש דמויות עם סיפורי רקע מטרידים באותה מידה:אמה (שגולמה בידי לילי רייב), שהתמודהה פעם מול רוצח מסוכן, ג'ון (האמיש לינקלייטר של הלגיון), טורף סדרתי לשעבר בחיפוש אחר גאולה, ומארי (איימי ברנמאן)), אם אבלה הנחושה למצוא את בתה הנעדרת. לפי התקציר, "ככל שכל אחת מהן נדחקת לקצה, האמת על העבר והמניעים שלהן הולכת ונעשית עכורה יותר, ומטשטשת. הגבול בין קורבן לעבריין".

במוזיקה ב-25 ביולי 2018 הוענק לאסטן פרס שיא גינס עולמי על "השבועות הרצופים ביותר להוצאת סינגל דיגיטלי מקורי על ידי מופע מוזיקלי". הפרס הוענק לו על הופעתו בסינגל שלו "Halfway Home" בתוכנית "Today" של הNBC. הפרויקט שלו "#EverySingleFriday" הוכרז דרך דף הטוויטר שלו ב-1 ביולי 2016 ורץ מ-15 ביולי של אותה שנה ועד ל-21 ביולי 2017. במהלך 54 שבועות העביר אסטן סינגל חדש בכל יום שישי, אותו הוא עצמו כתב או היה שותף לכתיבתו. האמנים שהופיעו לאורך הפרויקט כוללים את אשלי קמפבל, קולין לינדן, סטיב מנדיל, שרה סיסקינד, קלרה דייוויס והגברת ג'קי וילסון. אסטן משתתף תדיר בגרנד אול אופרי. ההופעה ה-100 שלו נחגגה עם הופעתו במופע בב-20 ביולי 2018. ב-4 בפברואר 2023, אסטן מילא את תפקידו כמארח של קטע ההופעה החיה בשבת של הגרנד אול אופרי. זאת הייתה הופעתו הראשונה בתפקיד זה. ב-15 במאי 2019 פורסם כי אסטן חתם עם חטיבת הקונצרטים של APA לייצוג מוזיקלי. הוא ממשיך לבצע סיבובי הופעות ברחבי ארצות הברית ואירופה,שם הוא מבצע את המוזיקה המקורית שלו. בשנת 2023, אסטן הכריז על יציאתו של "One Good Move", סינגל הבכורה מתוך אלבום הבכורה הקרוב שלו, שייצא עצמאית בהמשך השנה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסטן נשוי לפאטי פוסקר (לבית הנסון), אותה הכיר בקולג'. יש להם שלושה ילדים. המשפחה עברה לנאשוויל לאחר שאסטן לוהק לסדרה (נאשוויל) כשחקן קבוע. אסטן הוא היו"ר הלאומי של הטיולים השנתיים Light the Night, המשמשים לגיוס כספים לטובת האגודה ללוקמיה ולימפומה (LLS). בתו מחלימת לוקמיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'ארלס אסטן בוויקישיתוף