ג'סי (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סי
Jessie
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים פמלה אלס אוקונל
בימוי פיל לואיס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים קמרון בויס, דבי ראיין, פייטון ליסט, קראן בראר, סקיי ג'קסון, קווין צ'מברלין
פרסים ראו רשימה
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 98
תוכנית המשך "קיקיוואקה: מחנה קיץ"
הפקה
מפיק פמלה אלס אוקונל עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל פמלה אלס אוקונל, אדם לפידוס
חברת הפקה It's a Laugh Productions
הפצה דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון אדייר, סטיב המפטון
אורך פרק כ-25 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט (תמונה) HDTV‏ 720p
תקופת שידור מקורית 30 בספטמבר 201116 באוקטובר 2015
תקופת שידור בישראל 19 ביוני 201218 בנובמבר 2015
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סיאנגלית: Jessie) היא סדרת קומדיית מצבים אמריקאית, המשודרת בערוץ דיסני. הסדרה נוצרה על ידי המפיקה והתסריטאית הקנדית פמלה אלס אוקונל, ומופקת על ידי חברת "It's a Laugh Productions". הפרק הראשון בסדרה שודר ב-30 בספטמבר 2011, והאחרון ב-16 באוקטובר 2015.

הסדרה עוקבת אחר נערה בשם ג'סי פרסקוט, שעוברת ממגוריה בטקסס לניו יורק, על מנת להגשים את חלומה להפוך לשחקנית. חלומה של ג'סי אינו מתרומם, ובמהרה היא מוצאת עצמה אומנת לארבעה ילדים תלותיים ועשירים: אמה, לוק, זורי וראבי. בבית מגוריהם של הילדים ג'סי פוגשת גם בברטרם, משרתם העצלן. את דמותה של ג'סי מגלמת דבי ראיין, את דמויותיהם של אמה, לוק, זורי וראבי מגלמים פייטון ליסט, קמרון בויס, סקיי ג'קסון וקראן בראר, בהתאמה, ואת דמותו של ברטרם מגלם קווין צ'מברלין.

במאי 2014 חודשה "ג'סי" לעונה רביעית[1] ואחרונה בסדרה.[2] במקביל לסיום הסדרה עלתה בעקבותיה הסדרה: "קיקיוואקה: מחנה קיץ".[3][4][5]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן/ית דמות מס' הופעות עונות
‏1 ‏2 ‏3 ‏4
דבי ראיין ג'סי פרסקוט כל הפרקים (98) ראשי
פייטון ליסט אמה רוס 96[6] ראשי
קמרון בויס לוק רוס כל הפרקים (98) ראשי
קראן בראר ראבי רוס כל הפרקים (98) ראשי
סקיי ג'קסון זורי רוס כל הפרקים (98) ראשי
קווין צ'מברלין ברטרם וינקל 97[7] ראשי
כריסטינה מור כריסטינה רוס 15 משנה אורח
צ'ארלס אסטן מורגן רוס 4 משנה
כריס גליה טוני צ'יקוליני 21 משנה
קרולין הנסי רודה צ'סטרפילד 12 משנה
ג'וזי טוטה סטוארט ווטן 7 משנה
סיירה מקורמיק קוני הקוקו 3 אורח אורח

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרבית שחקני הסדרה. משמאל לימין ובכיוון השעון: כריסטינה מור (כריסטינה רוס), פייטון ליסט (אמה רוס), דבי ראיין (ג'סי פרסקוט), כריס גליה (טוני צ'יקוליני), קמרון בויס (לוק רוס), סקיי ג'קסון (זורי רוס) וקראן בראר (ראבי רוס)
  • ג'סי פרסקוט (דבי ראיין) - נערה בת 19 העוזבת את מגוריה בבסיס הצבאי "פורט הוד" שבטקסס בו משרת אביה ועוברת לניו יורק בעקבות חלומה הגדול להיות שחקנית. בשל חוסר בכסף ובמגורים, ג'סי מתחילה לעבוד כאומנת לארבעת ילדי משפחת רוס העשירה. בין ג'סי לילדים מתפתחת מערכת יחסים מיוחדת, וכמה וכמה פעמים היא יכלה לעזוב אותם עבור קריירת משחק, או אף חיי אהבה, אך היא בחרה להישאר עימם.
    בחלוף הפרקים היו לג'סי מערכות יחסים רבות, כשכולן נכשלו. מערכת היחסים הארוכה ביותר הייתה עם שוער בשם טוני צ'יקוליני, שנמשכה כאמור זמן רב, אך נפסקה בעקבות רצונו של טוני להכיר נשים אחרות. כמו גם, מערכת היחסים המבוססת ביותר של ג'סי הייתה עם וטרינר בשם ברוקס וונטוורת', שהגיעה עד כדי טקס חתונה, שנכשל. בעונה האחרונה חזרה לטוני. בפרק האחרון עוזבת את הילדים לטובת קריירת משחק.
  • אמה רוס (פייטון ליסט) - בתם הראשונה של מורגן וכריסטינה רוס, מהיריון ביולוגי. אמה נתפסת בעיני הסובבים אותה כמרושלת, צינית, מתנשאת ושתלטנית אך היא מתגלה כנערה טובה ונחמדה לפעמים. לאמה ידע נרחב באופנה, שמדי פעם בא לידי ביטוי בביקורות אותן היא מעבירה באינטרנט, אם כי לא בשמה, אלא בזהות בדויה, "קיטי קוטור". אמה עובדת במזנון בסנטרל פארק.
  • לוקאס "לוק" פילברט רוס (קמרון בויס) - בנם השני של מורגן וכריסטינה רוס, מאימוץ. לוק נתפס בעיני הסובבים אותו כערמומי וסרקסטי. שמו של לוק, לוקאס פילברט, ניתן לו על שם סבו, מאימו, שמסרה אותו לאימוץ כשהיה בן שנתיים. לוק מאוהב בג'סי, ובכמה וכמה פרקים הוא הביע רצון להינשא לה ולהביא לה ילדים, דבר שנדחה על ידה באופן ציני. לוק הוא הילד "המקובל" בבית ספר, הוא נוהג לא להתקלח, ויש לו הרגל להתאהב כמעט בכל בחורה שהוא רואה.
  • זורי זנוביה רוס (סקיי ג'קסון) - בתם הרביעית של מורגן וכריסטינה רוס, מאימוץ. זורי נתפסת בעיני הסובבים אותה כתלותית, חצופה, גסת רוח, פטפטנית ובעלת חוסר כבוד לאחרים. זורי גדלה באוגנדה שבאפריקה, והובאה לארצות הברית בגיל חודשיים על ידי מורגן וכריסטינה רוס בעת ביקורם שם לצורך צילומי סרט קולנוע. לזורי דמיון מפותח למדי, והיא האמינה לאורך זמן בחדי-קרן, וכן גם בחברים דמיוניים. זורי מחוזרת על ידי ילד בן גילה בשם סטוארט ווטן, אך היא נוהגת לדחות את חיזוריו, ואף לביישו בפומבי.
  • ראבי רוס (קראן בראר) - בנם השלישי של מורגן וכריסטינה רוס, מאימוץ. ראבי נתפס בעיני הסובבים אותו כ"חנון", ובעל אינטליגנציה גבוהה במיוחד. ראבי גדל במערב בנגל שבהודו ללא הורים, ונמסר לאימוץ בארצות הברית על ידי הרשויות המקומיות. אודות חייו של ראבי במערב בנגל סיפורים רבים, כאשר הבולט בהם הוא הליכת 6,000 מטרים בחום של 60 מעלות לאחר הכשה בידי נחש. את רב זמנו מבלה ראבי עם חיית המחמד שלו, כוח המים בשם גברת קיפלינג אותה הוא הביא עמו מהודו, ולפעמים גם עם לוק, אף על פי הזלזול החוזר שלו בו.
  • ברטרם וינקל (קווין צ'מברלין) - משרתם של משפחת רוס. ברטרם נתפס בעיני הסובבים אותו כסרקסטי, ציני, עצלן ומרושל. אף על פי שברטרם הביע רצון לא פעם להרוג את כל בני משפחת רוס, הוא למעשה עושה זאת רק כדי להסתיר את רגשותיו האמיתיים כלפיהם - אהבה ואכפתיות. ברטרם אינו מתפקד כמשרת ונוהג במרבית הזמן לנצל את הטבותיו כעובד של משפחה עשירה, כאשר אינו מטפל בצרכים של בני משפחת רוס, ואף מזלזל בהם במכוון.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריסטינה רוס (כריסטינה מור) - אמא של אמה ראבי זורי ולוק רוס. בעברה הייתה דוגמנית, אך עם בואה של אמה לעולם היא פרשה מהמקצוע, והפכה למפיקת סרטי קולנוע מפורסמת. הונה של כריסטינה, יחד עם הונו של בעלה, נעמד בכ-$60,000,000. כריסטינה ובעלה (מורגן רוס) לרוב לא נמצאים בבית.
  • מורגן רוס (צ'ארלס אסטן) - אב משפחת רוס. במאי קולנוע ותסריטאי מפורסם. הונו של מורגן, יחד עם הונה של רעייתו, נעמד בכ-$60,000,000. מורגן ורעייתו (כריסטינה רוס) לרוב לא נמצאים בבית.
  • גברת קיפלינג - לטאת המחמד של ראבי, וחברתו הטובה ביותר. בתחילה גברת קיפלינג נקראה מר קיפלינג, אך בפרק "חייו הסודיים של מר קיפלינג" (עונה 1, פרק 26) נודע כי הוא למעשה נקבה, וכי לזו אף יש שנים עשר ילדים. גברת קיפלינג חשה רגשות שנאה כלפי שאר גרי הבית (חוץ מראבי), במיוחד כלפי ג'סי.
  • טוני צ'יקוליני (כריס גליה) - שומר בניין משפחת רוס. טוני התאהב בג'סי כשפגש אותה לראשונה, ובהמשך הם אף הפכו לזוג. טוני תכנן להציע לג'סי נישואים, אך החליט להיפרד ממנה, והשאיר אותה שבורת לב. גם לאחר הפרידה, טוני המשיך לאהוב את ג'סי, ועזר לה בכל שביקשה. טוני וג'סי חוזרים להיות ביחד בעונה הרביעית.
  • רודה צ'סטרפילד (קרולין הנסי) - יו"ר וועד הבית בבניין בו מתגוררת משפחת רוס. רודה מצטיירת כאנטגוניסטית של הסדרה, אף על פי שהיא למעשה רק מחפשת תשומת לב. לרודה בן אחד, ברוקס, שיצא למשך תקופה קצרה עם ג'סי, כשהשניים אף כמעט נישאו. לרודה היו חמישה בעלים, שמתו כולם באופן פתאומי כשכספיהם נשאר מאחור עבורה.
  • סטוארט ווטן (ג׳וזי טוטה) - חבר משפחת רוס. סטוארט נחשב לחכם במיוחד, אף יותר מראבי, למרות גילו הצעיר יותר, ומשפחתו, כמו משפחת רוס, עשירה במיוחד. סטוארט מאוהב בזורי, אך היא אינה נענית לחיזוריו ואף נוהגת להשפיל אותו ולזלזל בו וביכולותיו.
  • קוני הקריפית (סיירה מקורמיק) - ילדה שלומדת עם לוק בבית הספר ומאוהבת בו קשות. קוני נתפסת בעיני הסובבים אותה כמשוגעת, מטורללת ומפחידה קוני הופיעה 3 פעמים בסדרה 2 פרקים בעונה 1 - פרק 7, פרק 23 ופרק 1 בעונה 3 פרק 11

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריס בוש הופיע בתפקיד עצמו בפרק "להגיד כן לשמלה המלוכלכת" (עונה 2, פרק 8). בוש הגיע לניו יורק עבור השתתפות במשחק כדורסל מיוחד, ולאחר שלא היה לו היכן ללון, ג'סי הציעה את בית משפחת רוס, והוא הסכים. בוש הציג לבני משפחת רוס ולג'סי את גרבי המזל שלו שלא כיבס מעולם, אך בעקבות טעות אותה לוק עשה, גרביו כובסו והוא איבד את מזלו. לוק חש אשם, ועזר לו להחזיר את יכולותיו בחזרה.
  • אדם סנדלר הופיע בתפקיד עצמו בפרק "אגרוף זורק אהבה" (עונה 2, פרק 20). את סנדלר ראו בנשף שערך בית הספר לראשונה, הוא פגש את לוק ונתן לו עצה בנוגע לילדה שאיתה היה בנשף ולאחר מכן פגש את ג'סי והם דיברו על תפקיד בסרט שסנדלר יוכל ללהק את ג'סי.
  • לייני קאזאן הופיעה בתפקיד וונדה וינקל, אימו של ברטרם, בפרק "לזרוק את אמא מהמרפסת" (עונה 2, פרק 22). לאחר שהילדים גילו שברטרם החליט שלא לחגוג את יום ההולדת שלו, הם החליטו לשמח אותו, והזמינו את אימו, וונדה. וונדה התגלה כיהירה ושחצנית, מה שהביא את זעמו של ברטרם, שנזף בה. וונדה קיבלה את נזיפתו של ברטרם וביקשה סליחה, אך הוא גירש אותה מהבית.
  • מישל אובמה הופיעה בתפקיד עצמה בפרק "מהבית הלבן לבית שלנו" (עונה 3, פרק 13). מישל נקראה לבית משפחת רוס לאחר שזורי כפתה עליה לשחרר את אם חברתה, טיילור, משירותה הצבאי לזמן מה, על מנת שתוכל להגיע למסיבת יום ההולדת של ביתה. מישל התייעצה עם ברק, ושחררה עבור טיילור את אימה לזמן מה, והביאה אותה למסיבת יום ההולדת. מישל השתתפה במסיבה, ולאחר מכן דנה עם ג'סי בנוגע לקיום אזור 51 ותאוריות נוספות.
  • כריס פול הופיע בתפקיד עצמו בפרק "מלך הסלים" (עונה 4, פרק 6). פול הגיע לניו יורק למשחק בזק, ופגש בראבי חסר היכולות, ומתוך רחמים כלפיו, לימד אותו כיצד לשחק כדורסל.
  • אוסטין נורת' ושרה גילמן מהסדרה "זה הסוף שלי", הופיעו בדמויות לוגן (מי שהתחפש לאיינשטיין)ודיליה (מי שהייתה בזוגיות עם לוק בפרק הזה) בפרק ליל הקדושים של עונה 4.

סיקור כללי של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר פרקים ארצות הבריתארצות הברית תקופת שידור מקורית ישראלישראל תקופת שידור מקורית
שידור ראשון שידור אחרון שידור ראשון שידור אחרון
1 26 30 בספטמבר 2011 7 בספטמבר 2012 19 ביוני 2012[8] 2012
2 26 5 באוקטובר 2012 13 בספטמבר 2013 11 ביוני 2013 24 בנובמבר 2013
3 26 5 באוקטובר 2013 28 בנובמבר 2014 2014 18 בפברואר 2015
4 20 9 בינואר 2015 16 באוקטובר 2015 7 ביולי 2015 18 בנובמבר 2015[9]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד/ת תוצאה סימוכין
2012 ‏Young Artist הביצועים הטובים ביותר בסדרת טלוויזיה - שחקן משנה צעיר קראן בראר זכייה [10]
2013 מועמדות [11]
באפט"א בחירת הילדים - טלוויזיה ג'סי זכייה [12]
2014 NAACP Image ביצועים יוצאים מן הכלל בתוכנית ילדים ונוער קראן בראר מועמדות לא זמין.
בחירת הילדים של ניקלודיאון לשנת 2014 תוכנית טלוויזיה אהובה ג'סי [13]
שחקן/ית טלוויזיה אהוב דבי ראיין [13]
פרסי בחירת הנוער 2014 שחקן/ית בתוכנית קומדיה [14]
באפט"א בחירת הילדים - טלוויזיה ג'סי זכייה [15]
2015 Young Artist שחקן המשנה הטוב ביותר בתוכנית ילדים ג'ונתן ג'רום טוטה זכייה לא זמין.
בחירת הילדים של ניקלודיאון לשנת 2015 סדרת ילדים אהובה ג'סי מועמדות [16]
פרסי בחירת הילדים ארגנטינה תוכנית בינלאומית מועמדות לא זמין.
2016 בחירת הילדים של ניקלודיאון לשנת 2016 סדרת ילדים אהובה מועמדות לא זמין.

סדרת בת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קיקיוואקה: מחנה קיץ

לאחר שנודע כי עונתה הרביעית של הסדרה תהיה האחרונה בה,[2] הוכרז כי היא לא תיגמר בזו, וכי ייצא לה ספין אוף, שיענה לשם "BUNK'D".[3][4] כמו גם, הוכרז שקמרון בויס, קווין צ'מברלין ודבי ראיין לא ייקחו חלק בסדרה.[5] בערוץ דיסני הישראלי, זכתה הסדרה לשם "קיקיוואקה: מחנה קיץ".[17] הפרק הראשון בספין-אוף שודר ב-31 ביולי 2015,[18] ובישראל ב-2 בדצמבר 2015.[17]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rick Kissell, ‏Disney Channel's 'Jessie' Renewed for Fourth Season, ‏Variety, ‏20 במאי 2014
  2. ^ 1 2 Disney Star Peyton List Talks Last Season Of Jessie, סרטון באתר יוטיוב
  3. ^ 1 2 Nellie Andreeva, ‏Disney Channel’s ‘Jessie’ Ending Run, But Spinoff Series Set With Stars Peyton List, Karan Brar & Skai Jackson, ‏Deadline, ‏25 בפברואר 2015
  4. ^ 1 2 Matt Webb, ‏Disney Channel’s Jessie Spinoff Gets Title, Premise, Cast Additions, ‏TVLine, ‏24 באפריל 2015
  5. ^ 1 2 Jessie Cast Reveals Season 4 Details – INTERVIEW, סרטון באתר יוטיוב
  6. ^ דמותה של אמה לא הופיעה בפרק "קוני הקוקו" (עונה 1, פרק 7), ובפרק "שקרים ברשת" (עונה 1, פרק 14)
  7. ^ דמותו של ברטרם לא הופיעה בפרק "שחקניות מתחרות ואימה בין הקירות" (עונה 1, פרק 24), בפרק נאמר שהוא יצא לחופשה
  8. ^ https://www.youtube.com/watch?v=bU2BXHy1MDU
  9. ^ ג'סי הצצה לפרק האחרון של ג'סי Jessie בערוץ היוטיוב של ערוץ דיסני ישראל
  10. ^ 33rd Annual Young Artist Awards, ‏YoungArtistAwards
  11. ^ 34th Annual Young Artist Awards, ‏YoungArtistAwards
  12. ^ in 2013 - BAFTA Awards, ‏BAFTA
  13. ^ 1 2 Kids' Choice Awards 2014
  14. ^ 2014 Teen Choice Awards Winners and Nominees – complete list
  15. ^ Children's in 2014
  16. ^ E! News / ¡Los Kids’ Choice Awards 2015 ya tienen su gran lista de nominados!
  17. ^ 1 2 יום שיגרתי ב"קיקיוואקה: מחנה קיץ". ב-2/12 רק בערוץ דיסני!
  18. ^ BUNK'd Episode Guide, ‏Zap2It