קוקייה חיוורת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקוקייה חיוורת
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: קוקאים
משפחה: קוקייתיים
סוג: Cacomantis
מין: קוקייה חיוורת
שם מדעי
Cacomantis pallidus
לאת'אם, 1801
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוקייה חיוורת (שם מדעי: Cacomantis pallidus) היא מין עוף ממשפחת הקוקייתיים החיה בטבע באוסטרליה וסביבותיה ולעיתים מצפינה לטימור וגינאה החדשה. המין תואר ב-1801 בידי החוקר ג'ון לאת'אם.

קוקייה זו מגיעה לאורך של 28 עד 33 ס"מ בקירוב והיא בעלת נוצות אפורות-ורדרדות עם מקור כהה וחזק, עיניים זהובות ופס כהה לאורך הלחיים. הצוואר, החזה והבטן לבנים, הכנפיים והזנב ארוכים וחומים עם נקודות מסורטטות לבנות לאורכם והרגליים שחורות ובדומה לנקרים הם בעלי פיצול של 2 אצבעות קדימה ו-2 הפונות אחורה. קוקייה זו דומה מאוד למין קוקייה מזרחית, אך שונה ממנה ואינה שייכת לסוג קוקייה.

הקוקייה מצויה לאורך צפון אוסטרליה, גינאה החדשה וטימור ביערות, סבכים ובין מנגרובים אך גם סביב שטחים חקלאיים ועף עירוניים, לרוב במקומות פתוחים בהם היא יכולה לשחר מזון ביעילות. היא פעילת יום המחפשת חרקים שונים ובמיוחד להוטה על זחלי פרפראים שונים, אפילו בעלי שערות צורבות.

בדומה לקוקיות רבות היא טפילה על עופות אחרים בעת הרבייה והיא מטילה את ביציה בין יולי לדצמבר כשהקוקייה מנסה להערים על הפונדקאי, להפיל את ביציו ולהטיל ביצה בקינו לפני שתתגלה, מה שיגרום לביצה להידחות ולהיזרק. הקוקייה ידועה בהיטפלות למעל 100 מיני ציפורי שיר שונות כשרובם הגדול שייכים למשפחת הדבשניים, אדומי-חזה אוסטרליים ולזנבני מניפה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוקייה חיוורת בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קוקייה חיוורת באתר הרשימה האדומה של IUCN