קלודין שניידר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלודין שניידר
Claudine Schneider
דיוקנה הרשמי של שניידר בקונגרס
דיוקנה הרשמי של שניידר בקונגרס
דיוקנה הרשמי של שניידר בקונגרס
לידה 25 במרץ 1947 (בת 77)
קליירטון, פנסילבניה, ארצות הברית
שם לידה קלודין קמראדה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת רוד איילנד, מכללת וינדהאם
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של רוד איילנד
3 בינואר 19813 בינואר 1991
(10 שנים)
→ אדוארד בירד

קלודין שניידראנגלית: Claudine Schneider; נולדה ב-25 במרץ 1947) היא פוליטיקאית אמריקאית שכיהנה כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של רוד איילנד במשך עשור, בין השנים 1981–1991. היא האישה הראשונה והיחידה שנבחרה לקונגרס האמריקאי מטעם רוד איילנד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שניידר נולדה בשם קלודין קְמראדה בקליירטון שבפנסילבניה. היא ממוצא סלובקי מצד אביה. בילדותה למדה בבתי ספר קהילתיים, אך את לימודיה הגבוהים עשתה באוניברסיטת ברצלונה שבספרד ובמכללת רוסמונט שבפנסילבניה. בשנת 1969 השלימה לימודי תואר ראשון במכללת וינדהאם. כמו כן, היא הוסיפה ללמוד בתוכנית לתכנון קהילתי של אוניברסיטת רוד איילנד.

בשנת 1973 ייסדה שניידר את הוועדה לאנרגיה אטומית של רוד איילנד, ובשנה העוקבת כבר מונתה למנהלת הכללית של קרן חוק השימור המדינתית. ב-1978 החלה את תפקידה כמתאמת פדרלית בתוכנית ניהול אזור החוף ברוד איילנד. בנוסף, בין השנים 1978–1979, הייתה שניידר מפיקה ומארחת של תוכנית טלוויזיה העוסקת בעניינים ציבוריים בפרובידנס[1].

בבחירות 1980 נבחרה שניידר אל בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, כנציגת מחוז הקונגרס השני של רוד איילנד. היא הושבעה לתפקידה עם התכנסות הקונגרס ה-97 בראשית ינואר 1981, ונבחרה מחדש לארבעת הקונגרסים הבאים עד לינואר 1991. במהלך בחירות 1990 התמודדה אל הסנאט של ארצות הברית כמועמדת המפלגה הרפובליקנית, אך הפסידה לסנאטור הדמוקרטי המכהן קלייבורן פל.

בעקבות הפסדה בבחירות לסנאט בנובמבר 1990, כהונתה בבית הנבחרים האמריקאי תמה בינואר 1991. לאחר עזיבתה את גבעת הקפיטול, נהפכה לחברה קבועה בפקולטה של בית הספר לממשל באוניברסיטת הרווארד. בהמשך עברה להתגורר בבולדר שבקולורדו, שם היא עובדת בהווה כיועצת אסטרטגית לענייני סביבתנות וכלכלה אקולוגית. חרף היותה רפובליקנית, היא תמכה במועמדים הדמוקרטים לנשיאות ברק אובמה, הילרי קלינטון וג'ו ביידן בשנים 2008, 2016, ו-2020 בהתאמה.

ביוני 2022 נמנתה שניידר בין 11 מחוקקים רפובליקניים לשעבר שחתמו על עצומה לקונגרס המפצירה בחבריו להעביר הצעת חוק האוסרת על אפליה של להט"ב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קלודין שניידר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]