קנבוטק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קנבוטק בע"מ
הנהלת קנבוטק בפתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב
הנהלת קנבוטק בפתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב
סימול קנטק
מייסדים אלחנן שקד, שראל חן-טוב, דוברוסלב מלמד, יואב רוטלר
תקופת הפעילות 2019–הווה (כ־5 שנים)
ענפי תעשייה קנאביס רפואי, תרופות
שווי שוק 10.6 מיליון ש"ח (18 באפריל 2024)
הכנסות 1.39 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח תפעולי הפסד של 25.9 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח הפסד של 29.6 מיליון ש"ח (2022)[1]
הון עצמי 2.50 מיליון ש"ח (2022)[1]
סך המאזן 7.76 מיליון ש"ח (2022)[1]
יו"ר אלחנן שקד
מנכ"ל אלחנן שקד
 
https://cannabotech.com/

קנבוטק בע"מ היא חברה ציבורית ישראלית בתחום הביוטכנולוגיה, המפתחת מוצרים רפואיים ופתרונות טכנולוגיים לתחום הרפואה המניעתית והרפואה האינטגרטיבית. היא החברה הראשונה בישראל שנכנסה לבורסה דרך פלטפורמת גיוס המונים ולא דרך רכז הנפקה.[2]

גיוסים והנפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 הפכה קנבוטק לחברה מציעה וביצעה את גיוס ההמונים הראשון שלה דרך פלטפורמת פאנדיט בה גויסו 6.3 מיליון שקלים מהציבור. לאחר מכן גייסה בהקצאה פרטית כ-1.1 מיליון שקלים.

באוגוסט 2020 הפכה קנבוטק לחברה הראשונה בישראל שגייסה בגיוס המונים לאחר אישור תשקיף על ידי הרשות לניירות ערך. על בסיס התשקיף גייסה החברה מהציבור דרך פאנדיט 12.8 מיליון שקלים, וכפועל יוצא הפכה לחברה ציבורית שאינה נסחרת.[3]

ביוני 2021 אושרה הצעת המדף של החברה בהתבסס על תשקיף על ידי הרשות לניירות ערך ועל ידי הבורסה, ובמסגרתו גייסה קנבוטק 32 מיליון שקלים ונכנסה למסחר בבורסה בתאריך 25 ביולי 2021 ובכך הפכה לחברה הראשונה בישראל שנכנסת לבורסה דרך פלטפורמת גיוס המונים ולא דרך רכז הנפקה.

צוות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הוקמה על ידי אלחנן שקד, מנכ"ל לשעבר של חטיבת מוצרי הצריכה של Perrigo, ד"ר דב מלמד, מומחה בפיתוח תרופות, יואב רוטלר, סמנכ"ל הכספים של החברה ושראל חן-טוב, מנכ"ל קבוצת BioPharmax.

בצוות הפיתוח הרפואי שותפים האונקולוגית, פרופסור תמר פרץ, הפיזיולוג פרופסור יובל חלד, הביולוג פרופסור פואד פארס יחד עם בנו דוקטור באסם פארס, הקרדיולוג פרופסור חיים לוטן ופרופסור סולומון ואסר.

תחומי העיסוק של החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל מוצרי החברה מבוססים על שילוב של קנבינואידים וחומרים פעילים מפטריות מרפא. במוצרים שונים משלבים בחברה רכיבים טבעיים נוספים המתאימים לאופי הטיפול.

רפואת מניעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה מפתחת פתרונות בתחום הרפואה המונעת וחיזוק המערכת החיסונית.[4]

מוצרים אינטגרטיביים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמונה פורמולות המשלבות פטריות מרפא וקנאביס רפואי. הפורמולות נועדו להשתלב בטיפול של חולי הסרטן על מנת להביא לטיפול רפואי יעיל יותר, להפחית תופעות ולהקל ולשפר את חיי המטופלים. החברה גם מבצעת ניסויים כדי לבחון את יעילות המוצרים בעיכוב הצמיחה והתפשטות הגידול הסרטני.

תרופה בוטנית לסרטן הלבלב והמעי הגס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקנבוטק זכויות שימוש בלעדיות בפטריה בשילוב עם קנבינואידים מצמח הקנאביס. בהתבססות על מחקר של פרופסור פואד פארס על פטריית מרפא ייחודית, מפתחת החברה תרופה בוטנית לסרטן הלבלב וסרטן המעי הגס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]