קפטן פיליפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן פיליפס
Captain Phillips
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספרם של ריצ'רד פיליפס ושל סטפן טאלטי "חובת הקפטן" ("A Captain's Duty")
בימוי פול גרינגראס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סקוט רודין
דנה בארנטי
מייקל דה לוקה
תסריט בילי ריי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה כריסטופר רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טום הנקס
ברקהאד עבדי
מוזיקה הנרי ג'קמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ברי אקרויד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה הפקות טריגר סטריט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 באוקטובר 2013
משך הקרנה 134 דקות
שפת הסרט אנגלית, סומלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט דרמה, סרט שודדי ים, סרט הישרדות, סרט מותחן, סרט ביוגרפי, סרט שמבוסס על ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 55 מיליון דולר
הכנסות 218,791,811 דולר
הכנסות באתר מוג'ו captainphillips
www.captainphillipsmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן פיליפסאנגלית: Captain Phillips) הוא סרט קולנוע מסוגת מתח בבימויו של פול גרינגראס ובכיכובם של טום הנקס וברקהאד עבדי. הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של קפטן ריצ'רד פיליפס אשר נלקח בשבי על ידי פיראטים סומליים שחטפו את אונייתו בשנת 2009.

תסריט הסרט עובד על ידי בילי ריי, והוא מבוסס על ספרם של פיליפס ושל סטפן טאלטי "חובת הקפטן" ("A Captain's Duty"). סקוט רודין, דנה בארנטי ומייקל דה לוקה הם מפיקי הסרט. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים בניו יורק בשנת 2013, והוא שוחרר בתפוצה מלאה ב-11 באוקטובר באותה שנה. הסרט זכה להצלחה כלכלית עם הכנסות של 217 מיליון דולר. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר; הסרט הטוב ביותר, שחקן המשנה הטוב ביותר, התסריט המעובד הטוב ביותר, העריכה הטובה ביותר, עריכת הסאונד הטובה ביותר והסאונד הטוב ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'ראד פיליפס, הוא קפטן של אוניית מכולות "MV Maersk Alabama" של החברה הדנית מארסק שיצאה להפלגה מעומאן כדי להגיע לקניה. במטענה בין השאר מזון המיועד לכמה מדינות באפריקה. האונייה משייטת במים הבינלאומיים סמוך לחופה של סומליה שם פועלות מספר כנופיות שודדי ים המבצעות שוד ימי לחופי סומליה. לאחר מספר ימים של התחמקויות, סירה ועליה ארבעה חמושים סומלים הצליחה לעלות על הסיפון. על פי חוק, צוות הספינה אינו נושא נשק ולכן מסתתר בחדר-המכונות. פיליפס מצליח לתמרן את הפיראטים לעזוב את הספינה בסירת-ההצלה ולקחת רק 30,000 דולר במזומן שהיה בכספת, אך נחטף כבן ערובה לצורך תשלום כופר. לאחר מספר ימים, צי ארצות הברית מאתר את הסירה ומקיף אותה בשלוש אוניות מלחמה. צוות של אריות הים מנהל משא ומתן ממושך עם החוטפים במסגרתו הם מפתים את מנהיג החוטפים לעלות לאחת מאוניות המלחמה כדי לדון בהעברת התשלום, ואז יורים בשלושת החוטפים הנותרים ומחלצים את קפטן פיליפס ללא פגע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]