קראש בנדיקוט (משחק, 1996)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קראש בנדיקוט
Crash Bandicoot
כללי
תאריך הוצאה 9 בספטמבר 1996 (אמריקה הצפונית)
8 בנובמבר 1996 (אירופה)
סוגה פלטפורמה, הרפתקה
פיתוח Naughty Dog
הוצאה לאור Sony Computer Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Sony Interactive Entertainment
סדרה קראש בנדיקוט
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות פלייסטיישן
המשחק הבא קראש בנדיקוט 2: קורטקס מכה שנית
www.naughtydog.com/crash/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קראש בנדיקוט הוא משחק וידאו משנת 1996, הראשון בסדרת המשחקים קראש בנדיקוט, העוקבת אחרי דמות בעלת אותו שם. המשחק היה בלעדי לקונסולת הפלייסטיישן, אבל הרימייק שלו ושל שני המשחקים הבאים בסדרה, המשחק Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, יצא בשנת 2017 לקונסולות פלייסטיישן 4, אקס-בוקס וואן, נינטנדו סוויץ' ולמחשב האישי.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פלטפורמה, שבו השחקן שולט בגיבור המשחק, קראש, ומוביל אותו דרך השלבים של המשחק. השלבים בנויים בדרך כלל מפלטפורמות תלת-ממדיות או דו-ממדיות שבהן קראש צריך להרוג אויבים קטנים המשוטטים בהן. קראש יכול להרוג אויבים בכך שיקפוץ עליהם או ישתמש במתקפת הסיבוב האופיינית לו. במרבית השלבים מפוזרים ארגזים כתומים המביאים בשבירתם עזרים לקראש, מפירות וומפה (כשקראש מגיע ל-100 פירות, נוספת לו פסילה), דרך תוספת פסילות ותוספת של אקו-אקו (המשמש כמגן) ועד לאסימוני בונוסים אשר מעבירים את קראש לקטעי בונוס במהלך השלב. במקביל לארגזים הכתומים, השחקן צריך לגרום לקראש להתחמק מארגזי חומר נפץ של TNT, המתפוצצים 3 שניות אחרי שנוגעים בהן, וארגזי חומר נפץ של NITRO, המתפוצצים בעת המגע. פיצוצי ארגזי חומר הנפץ פוגעים בקראש ומורידים לו שכבת מגן.

השחקן גם מלווה באקו-אקו, רופא אליל שנשמתו נקשרה למסכה טקסית המשמשת כמד חיים ומגן. כאשר אקו-אקו לא מופיע, קראש יפסל בפגיעה הבאה שלו. כשהוא מופיע, לקראש יש מגן מפני מכה אחת. כשהוא זוהר (מצב שנקרא "סופר אקו-אקו") לקראש יש מגן משתי מכות, וכשקראש חובש אותו, קראש בלתי פגיע במשך כמה שניות.

אם השחקן משיג את כל הקופסאות הכתומות ולא מת בשלב מסוים, הוא מקבל יהלום. צבירת כל היהלומים במהלך המשחק תוביל לסיום אלטרנטיבי.

סוגי השלבים במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב השלבים במשחק הם שלבי פלטפורמה, אבל ישנם כמה יוצאי דופן:

  • שלבי בוס: בהם יש אויב אחד בעל מד חיים שקראש צריך להרוג. קיימים שישה שלבי בוס במשחק.
  • שלבי רכיבה: קראש רוכב על חזיר בר ועובר מכשולים המנסים לחסום אותו. קיימים שני שלבים כאלו במשחק (אחד מהם דורש מפתח שנמצא בשלב אחר).
  • שלבי מרדף: קראש בורח מסלע ענק המתגלגל אחריו (באזכור לסרט אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה). קיימים שני שלבים כאלו במשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתחילה בטירת קורטקס כאשר המדענים המרושעים ד"ר נאו קורטקס ועוזרו ד"ר נייטרוס בריו משתמשים במכונת ה"אוולו-ריי" (Evolo-Ray) כדי לירות קרן משדרגת אבולוציונית על קראש. בשיחה ביניהם מתגלה שקראש היה אמור להיות חלק מהצבא של ד"ר קורטקס להשתלטות עולמית. המדענים מנסים להכניס את קראש לספינת האוויר "קורטקס וורטקס", אבל קראש מצליח לברוח. לרוע מזלו, קורטקס חוטף את חברתו טוואנה בזמן שקראש מתעורר על חוף באי נ. סייניטי. קראש עובר מסע בחזרה לטירת קורטקס כדי להציל את טוואנה יחד עם אקו-אקו. הבוס הראשון נגדו מתמודד קראש הוא פאפו-פאפו, צ'יף השבט שעל האי, הרוטן על כך שקראש מפריע לו במנוחתו. לאחר מכן, קראש נלחם נגד המרטש רו, התוקף את קראש לאחר שיצא מדעתו עקב פגיעות מרובות מה-"אוולו-ריי". הבוס הבא הוא קואלה קונג, אשר אף הוא השתדרג מה"אוולו-ריי" וגופו הפך שרירי. אחריו קראש נלחם בשומר הראש של קורטקס, פינסטרייפ פורטודו ובעוזרו של קורטקס ד"ר בריו, ולבסוף בקורטקס עצמו על ה"קורטקס וורטקס". לאחר שקראש מצליח להביסו, קורטקס נופל אל האיים והמשחק מסתיים כאשר קראש וטוואנה בורחים על ה"קורטקס וורטקס".

סיום אלטרנטיבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם קראש משיג את כל היהלומים ומסיים את המשחק, נוצר סיום אלטרנטיבי למשחק בו קראש וטוואנה בורחים על ציפור מטירת קורטקס. הסיום האלטרנטיבי מלווה בכתוביות הסיום לפני הקרדיטים למשחק כאשר בכתוביות מתואר מה קרה לכל אחד מהבוסים:

  • פאפו מכר את ההריסות של טירת קורטקס והשתמש בכסף כדי לבנות חנות גדולה.
  • ריפר רו הפך לד"ר וכתב ספר בשם "מעייני הוורטקס" המדבר על אבולוציה מהירה.
  • קואלה קונג עבר להוליווד ובנה קריירת קולנוע.
  • פינסטרייפ עבר לשיקגו והקים חברת תברואה.
  • ד"ר בריו חזר לתחביבו הקודם - ברמן.
  • על קורטקס מסופר כי העולם לא שמע דבר עליו מאז שקראש הרס את תוכניותיו, אבל מובהר כי גאונים מרושעים יהיו קשים להריסה ממקקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קראש בנדיקוט בוויקישיתוף