ראנמה חצי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראנמה חצי
らんま½
ראנמה ½
סוגה אקשן, קומדיה, רומנטיקה, אמנויות לחימה, הארם (סוגה), שונן
מאנגה
יוצר רומיקו טקהאשי
הוצאה Shogakukan (יפן)
תקופת הפרסום המקורית 1987 – 1996
מספר הכרכים שהתפרסמו 38
אנימה
אורך פרק 25 דק'
במאי טומומיטסו מוצ'יזוקי (עונה 1)
צוטומו צ'יבאיימה (עונה 1)
קוג'י סאוואי (עונה 2 - עונה 5)
ג'ונג'י נישימורה (עונה 6 - עונה 7)
אולפני אנימציה Kitty Films, Studio Deen
רשת שידור Fuji Television, Animax (יפן)
תקופת שידור מקורית 15 באפריל 198925 בספטמבר 1992
מספר העונות 7
מספר הפרקים 161
ראנמה ½ OVA
11 פרקים בין השנים 1993 - 1996
רנמה ½ הסרט
  1. Ranma ½: Big Trouble in Nekonron, China (1991)
  2. Ranma ½: Nihao My Concubine

ראנמה ½, (באנגלית: ½ Ranma, ביפנית: ½らんま) היא סדרת אנימה ומנגה קומית אשר נכתבה על ידי רומיקו טאקאהשי (הידועה גם כיוצרת הסדרה אינויאשה).

גיבור הסדרה הוא נער העונה לשם ראנמה סאוטומה, אשר אוּמן מגיל צעיר מאוד באמנויות לחימה שונות. עקב קללה קסומה שנפלה עליו בעת נפילה למעיין מים מקולל במהלך מסע האימונים שלו, כשהוא נרטב ממים קרים הוא הופך לנערה, וחוזר להיות נער רק כאשר הוא נרטב בחזרה ממים חמים.

המאנגה רצה ביפן בין השנים 1987 ל-1996 והאנימה בין 1987 ל-1992. הסדרה כוונה לקהל את הנוער משני המינים. בעקבות הצלחת הסדרה הופקו גם שני סרטים.

בישראל, הסדרה המותאמת שודרה מגיל 14 בערוץ הילדים ברצועת הערב "טלמאנגה" מיולי 2007 עד ינואר 2008.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מסע אימונים בסין, ראנמה ואביו גנמה סאוטומה נופלים בטעות לתוך מעיינות הטרגדיה המקוללים, אותם מעיינות מקללים את היצורים שמימיהם נוגעים בהם בכך שהמעינות הופכים אותם ליצור שטבע באותם מעיינות. רנמה נפל והפך לנערה בזמן שגנמה נפל למעיין אחר והפך לפנדה, שמפו נפלה למעיין אחר והפכה לחתול, מוס נפל למעיין אחר והפך לאווז, ריוגה היביקי נפל למעיין אחר והפך לחזרזיר ואילו טארו גרבונים נפל למעיין הטראגי ביותר והפך ליצור שנוצר משילוב של איש פרה ונחש. הקללה ניתנת להפיכה על ידי מגע עם מים חמים, אך היא לא מוסרת על ידי כך והמקולל שוב ישנה צורה במגע עם מים קרים.

בהגיעם ליפן, גנמה מספר להפתעת בנו שארגנו לו אירוסים עם נערה שאף פעם לא הכיר רק מספר רחובות ממיקומם. באותו זמן סואן טנדו, ראש משפחת טנדו מספר לשלוש בנותיו (קאסומי, בת 19, נאביקי, בת 17, ואקאנה, בת 16) שאחת מהם תתארס לראנמה כדי שיהיה לו יורש זכר להעביר אליו את הדוג'ו שלו. הפעם הראשונה ששלושתן רואות את רנמה הייתה בזמן שהוא היה בצורתו הנשית, דבר שגרם לבלבול רב, אך במהרה לומדים כולם וגם אקנה טנדו שרנמה הוא בעצם זכר.

האחיות המבוגרות של אקנה דוחפות אותה לאירוסין בגלל שהיא שונאת בנים (מצב הנגרם עקב האופן בו הבנים היו מתנהגים אליה בבית הספר) והרי רנמה הוא חצי אישה. ובכך מתחילה מערכת היחסים בין רנמה לאקנה שסביבה, בין השאר (כמו רוב הסדרות בקטגוריה שוג'ו), סובבת הסדרה.

במהלך הסדרה מגיעה שמפו, אמזונה סינית שמכירה רק את "הצד הנשי" של רנמה ומחויבת לפי חוקי השבט שלה להרוג אותו. כשהיא מגיעה לביתם של משפחת טנדו שמפו ורנמה נלחמים ורנמה מנצח, ולפי חוקי השבט שלה היא צריכה להתחתן איתו, מה שמגביר את המתח בינו לבין אקנה. חוץ משמפו ישנן בנות נוספות שמאוהבות ברנמה (בניגוד לרצונו) כגון: אוקיו וקודצ'י קונו (כשאוקיו מאורסת לו).

לרנמה יש גם מספר גדול של אויבים: טאטוואקי קונו שמאוהב באקנה וברנמה (הנערה) וחושב שרנמה לוקח לו את שתיהן (מה שגורם לו לשנוא את רנמה, ובכך להיקלע לריבים עם אחותו, קודצ'י), ריוגה המשמש לרנמה כאויב/חבר לפי הסיטואציה (הסיבה לאויבו ביניהם היא האהבה הגדולה של ריוגה לאקנה גם בצורתו האנושית וגם בצורת החזיר שלו, "פי צ'אן"), מוס המאוהב בשמפו (האוהבת את רנמה), הפוסאי המאסטר של גנמה ושל סואן טנדו שתמיד מחפש לבני נשים ונשים להטריד (היחידה אשר מצליחה לאזן אותו היא סבתה של שמפו, קולוגן).

רנמה פזיז ולא חכם במיוחד, וזו הסיבה לכל מיני דברי מוזרים ומשונים שתמיד קורים לו וגורמים לו ולאקנה לריב הרבה, ביחד עם הסתבכויות בלא מעט עלילות משעשעות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראנמה חצי בוויקישיתוף