רב הנסתר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רב הנסתר
בימוי שני חזיזה
הופק בידי ששי אפרתי, איתי נבו-לנדסברג
עריכה זיו אורן
מוזיקה רועי נשיא
צילום עודד קירמה
חברת הפקה הסיפור האמיתי

"רב הנסתר - סיפורה של קהילת שובו בנים" הוא סרט תיעודי ישראלי שפורסם ב-27 בפברואר 2020 ועוסק בקהילת שובו בנים בהובלת אליעזר ברלנד ובמעורבותה לכאורה בפרשת רצח ניסים שטרית ואבי אדרי. הסרט פורסם בכאן 11, ונכון לספטמבר 2023, צבר כ-735 אלף צפיות באתר יוטיוב. יוצרת הסרט היא שני חזיזה.

הסרט עסק באפשרות שלכאורה לברלנד ואנשיו היה קשר לפגיעה בשטרית ואדרי. אפשרות זו נבדקה לעומק בזכות הסרט, והחקירה נפתחה מחדש ולמעצר ולחקירה של אישים נוספים (ובהם ברלנד עצמו)[1][2][3]. החקירה נפתחה מחדש כחודש לפני שידור הסרט, לאחר שההפקה העבירה למשטרה את החומרים שעלו בתחקיר[4].

ביוני 2022 פורסם סרט המשך בכאן 11 בשם "רב הנסתר - הגילויים החדשים" שתיעד את ההתפתחויות בפרשה. גם סרט זה זכה לתהודה רבה וקיבל כ-141,000 צפיות ביוטיוב (נכון לספטמבר 2023).

במרץ 2024 דחה בית משפט השלום בפתח תקוה את תביעתו של שמואל חבני, חבר לשעבר בקהילת "שובו בנים" אשר נטען כלפיו בסרט שתקף את שטרית כמה חודשים לפני שנעלם. חבני טען כי מאז, שמו נקשר לרצח ותבע פיצויים בסך חצי מיליון שקלים, אך בית המשפט קבע כי "הכתבת ביצעה תחקיר מעמיק, ממושך, נטול פניות ואחראי, המבוסס על מקורות אמיתיים שברובם נחשפו, וכי הפרסום נקט זהירות ולא הפנה אצבע מאשימה או קבע מסמרות בשאלת זהות האחראים לחטיפתו ורציחתו של הנעדר, אלא הצביע על כיווני חקירה שונים שלא בהכרח נקשרים ועל דעות שונות של אנשי צוות החקירה". חבני חויב בתשלום הוצאות בסך 15 אלף שקלים[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]