רגליים קרות (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רגליים קרות
Cold Feet
סוגה דרמה קומית
יוצרים מייק בולן
שחקנים ג'יימס נסביט
הלן בקסנדייל
ג'ון תומסון
פיי ריפלי
רוברט בת'רסט
הרמיוני נוריס
קימברלי ג'וזף
ג'ייסי סאלס
שון פרטווי
ליאן בסט
קלאק ספלמן
ארץ מקור הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 9
מספר פרקים 60
הפקה
מפיק כריסטין לנגן
ספנסר קמפבל
אמה בנסון
מפיקים בפועל אנדי האריס
כריסטין לנגן
חברת הפקה Granada Television
(1997–2003)
Big Talk Productions
(2016–)
אתר צילומים מנצ'סטר
מנצ'סטר רבתי
אנגליה
הממלכה המאוחדת
מוזיקה מארק ראסל (עונות 1–5)
אדמונד בוט (עונות 6–)
שידור
רשת שידור ITV
רשת שידור בישראל yes הטלוויזיה בלוויין
תקופת שידור מקורית סדרה מקורית:
30 במרץ 1997 - 16 במרץ 2003
סדרה מחודשת:
5 ספטמבר 2016 - היום – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

רגליים קרותאנגלית: Cold Feet) היא סדרת דרמה-קומית בריטית בהפקת Granada Television עבור רשת ITV. את הסדרה יצר מייק בולן בהמשך לסרט הטלוויזיה באותו שם משנת 1997 שהיה חלק מהסדרה " Comedy Premieres". הסדרה עוקבת אחרי שלושה זוגות של חברים החווים עליות ומורדות בחיי האהבה שלהם. בהתחלה שלושת הזוגות היו אדם ויליאמס ורייצ'ל בראדלי (ג'יימס נסביט והלן בקסנדייל), פיט וג'ני גיפורד (ג'ון תומסון ופיי ריפלי), וקארן ודייוויד מרסדן (הרמיוני נוריס ורוברט בת'רסט). בהמשך הסדרה בני הזוג גיפורד מתגרשים ופיט מתחתן עם ג'ו אליסון (קימברלי ג'וזף). קארן ודייוויד גם נפרדים ויוצרים קשרים חדשים, היא עם מארק קוביט (שון פרטווי) והוא עם רובין דאף (לוסי רובינסון).

המפיקים בפועל של הסדרה המקורית היו בולן עם ראש מחלקת הקומדיה של טלוויזיית גרנדה אנדי האריס. המפיקים היו כריסטין לנגן, ספנסר קמפבל ואמה בנסון. 32 פרקים של חמש העונות של הסדרה המקורית שודרו החל מ-15 בנובמבר 1998 עד 16 במרץ 2003. חידוש של הסדרה עם כל צוות השחקנים המקורי פרט לבקסנדייל עלתה לשידור ב-5 בספטמבר 2016.[1]

בסדרה המחודשת החל להופיע השחקן קלאק ספלמן בתפקיד מתיו בנם בן העשרה של אדם ורייצ'ל. עוד הצטרפו לסדרה קארן דייוויד בתפקיד אשתו השנייה של אדם אנג'לה זובאייר, וארט מאליק בתפקיד אדי איל ההון ואביה של אנג'לה שמתאהב בקארן מרסדן. פיט וג'ני מתחתנים שוב זה עם זו, ונישואיהם של דייוויד ורובין מתפרקים. ליאן בסט משחקת בתפקיד טינה ריינולדס, בת זוגו של אדם אחרי שהוא נפרד מאנג'לה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקשר בין יוצר הסדרה מייק בולן לטלוויזיית גרנדה החל בשנת 1994, כאשר הסוכן שלו מכר תסריט של דרמה קומית בשם "The Perfect Match" לראש מחלקת הקומדיה אנדי האריס. האריס חיפש תסריטים לטלוויזיה שיישקפו אח חייהם של אנשים בני דורו, בשנות השלושים שלהם, שלא היו מיוצגים בטלוויזיה. "The Perfect Match" מספר על גבר שמציע נישואים לחברתו במשחק גמר הגביע האנגלי, ואחר כך נאלץ להתמודד עם תשומת לב תקשורתית רבה. הסרט נוצר ושודר ב-1995. האריס ביקש מבולן להציג רעיונות נוספים למפיקה כריסטין לנגן. האריס כחובב של סדרות אמריקאיות כגון "שלושים ומשהו", "פרייז'ר" ו"בלוז לכחולי המדים", העלה את הרעיון ל"רגליים קרות" שהוא סיפור רגיל של "בחור-פוגש-בחורה". העלילה מסופרת משתי נקודות המבט, ויש שימוש באלמנטים של פנטזיה ופלשבקים כדי להתאים את האירועים לנקודת המבט. הרעיון ההתחלתי התרכז רק בבני הזוג אדם ויליאמס ורייצ'ל בראדלי (ג'יימס נסביט והלן בקסנדייל), אבל האריס חשב שזה יפחית את הסיכוי ש-ITV יזמינו סדרה שלמה לאחר הפיילוט. לכן בולן הוסיף לעלילה שני זוגות נוספים, פיט וג'ני גיפורד (פיי ריפלי וג'ון תומסון) החברים של אדם, ודייוויד וקארן מרסדן (רוברט בת'רסט והרמיוני נוריס) החברים של רייצ'ל.

את הפיילוט ביים דקלאן לאוני, שביים את הסיטקום "האב טד", במשך 12 יום באתרים בקרבת מנצ'סטר רבתי. התוכנית בת השעה שודרה ברצועת השידור "Comedy Premieres" של ITV ב-30 במרץ 1997. מספר הצופים היה 3.5 מיליון והיא קיבלה תשומת לב מועטה בלבד מהביקורת. במאי 1997 הוגשה התוכנית "רגליים קרות" לייצג את הרשת בתחום הקומדיה בפסטיבל הטלוויזיה במונטרה. שם זכתה התוכנית בפרס "ורד הכסף" להומור, ובפרס הראשי של הפסטיבל "ורד הזהב". שידור חוזר של הסרט שודר ימים אחדים אחר כך, אבל ITV לא הזמינה סדרת טלוויזיה. רק אחרי שדייוויד לידימנט מונה למנהל מחלקת התוכניות באוגוסט 1997, הוזמנה סדרה של שישה פרקים.[2]

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה

עלילת העונה הראשונה מתרחשת תשעה חודשים אחרי פרק הפיילוט. לאחר לידת בנם ג'ני ופיט לא ישנים כמעט. פיט מתמודד עם מות אביו בפרק 4. אדם ורייצ'ל מחליטים לשכור דירה ביחד. הוא מזועזע לגלות שהיא כבר נשואה לגבר אחר. כשאדם מתגורר אצל ג'ני ופיט, רייצ'ל שוכבת עם בעלה (לני ג'יימס), שזמן קצר אחר כך הוא עוזב, ובפרק 6 מתברר שהיא בהיריון. כשהיחסים בינה לבין אדם מתחילים לחזור לקדמותם, היא מספרת לו שייתכן שהוא אינו האב, והיא עוברת לגור בלונדון עד הלידה. קארן ודייוויד מעסיקים את רמונה כמטפלת לבנם הקטן, ג'וש. במסגרת עבודתה בהוצאה לאור קארן עורכת רומן של סופר נודע (דניס לוסון) אליו היא נמשכת. היא מתכוונת לשכב איתו בסיור לקידום הספר, אבל היא מגלה שהוא אינו נמשך אליה, ומרגישה מושפלת. דייוויד מנסה לשכב עם רמונה כדי לעורר את קנאתה של קארן, מה שגורם לחיכוכים בין בני הזוג. השניים פונים לייעוץ כדי לשפר את מצב הנישואים שלהם.

עונה שנייה

שישה חודשים אחרי האירועים בעונה הקודמת רייצ'ל חוזרת מלונדון ומספרת לאדם שהיא עשתה הפלה, ונראה שהקשר ביניהם הסתיים. שניהם מתחילים לצאת עם אחרים, הוא עם חברה לעבודה של פיט (רוזי קאוואלירו), והיא עם בחור צעיר ממנה (יו דאנסי). אבל אחר שאדם מאובחן כחולה בסרטן האשכים, הם מתפייסים וחוזרים להיות יחד. דייוויד מפוטר מעבודתו והוא מחליט להישאר בבית ולטפל בבנו ג'וש. אחרי התערבותה של קארן הוא מקבל משרה חדשה. היחסים בין קארן ודייוויד טובים יותר מאשר בעונה הראשונה, הם מבלים חופשה בפריז, ובפרק השישי קארן מודיעה שהיא בהיריון. נישואיהם של פיט וג'ני מתדרדרים כשהיא מגלה לו שהיא דלוקה על אדם. פיט שוכב עם החברה לעבודה - זו שאדם יצא איתה - וג'ני דורשת ממנו שיעזוב את הבית. בעקבות מחלתו של אדם הם רואים את מצבם בפרספקטיבה שונה, ומחליטים לתת לנישואיהם סיכוי נוסף. בפרק 6 שלושת הזוגות נוסעים ללינדיספרן לחגוג את המילניום החדש, שם היחסים בין ג'ני לפיט מחריפים שוב, ואילו של האחרים משתפרים.

עונה שלישית

חצי שנה אחרי הטיול ללידיספרן פיט וג'ני נפרדים. הוא עובר מדירה לדירה, עד שמוצא מקום עם בעל בית גיי. הוא מנהל רומן קצר עם רמונה, ואחר מתחיל לצאת עם מורה (פוקי קווסנל). ג'ני מנהלת מערכת יחסים עם מיליונר דוטקום (בן מיילס), שמקשט את ביתה בפרחים ולוקח אותה איתו לניו יורק. הרומן נגמר כשג'ני מבינה שהוא לא אוהב אותה. היא ופיט מתפייסים אחרי מחשבה על גירושים. דייוויד וקארן מביאים הביתה את התאומות שנולדו להם, ואמה של קארן (מל מרטין) עוברת לגור אצלם. קארן נפגשת עם חבר לשעבר (ריצ'רד דיליין) שנמצא במנצ'סטר בשל תערוכת צילום. דייוויד מתחיל לפתע להתעניין בפוליטיקה אחרי שפגש אקטיביסטית בשם ג'סיקה (יסמין בנרמן). הוא מתחיל ברומן איתה, אבל היא זורקת אותו אחרי שהיא נפגעת מחוסר הרגישות שלו. קארן מגלה את הרומן אבל היא נחושה בדעתה להישאר עם דייוויד בשביל הילדים. אדם ורייצ'ל רוצים להביא ילדים אבל מגלים שרייצ'ל אינה יכולה ללדת בגלל סיבוך מההפלה שעשתה. הם מחליטים להתחתן, ואדם מתפתה לאהובה ישנה (ויקטוריה סמורפיט) אותה הוא פוגש במסיבת הרווקים שלו בסוף שבוע בבלפסט.

עונה רביעית

ג'ני ופיט מצפים להולדת ילדם השני, אבל אחרי שהיא מפילה את העובר, ג'ני שוקלת מחדש את אורח החיים שלהם. בפרק הראשון היא מקבלת משרה בניו יורק, ונוסעת לשם עם בנה הקטן, אדם. פיט אומלל במשך זמן מה אבל לאחר מכן הוא מתחיל במערכת יחסים עם ג'ו אליסון, חברה של רייצ'ל. הכל הולך כשורה עד שג'ו צריכה לחזור לאוסטרליה מכיוון שתוקף הוויזה שלה פג. פיט הולך בעקבותיה ומצהיר על אהבתו והשניים מתחתנים (פרק 8). קארן ודייוויד ישנים בנפרד, עד שהיא מחליטה שהוא צריך לעזוב את הבית. הוא עובר לגור בביתו של פיט, ומתחיל לבקר אצל פסיכולוג (מייקל טרוטון). קארן מתחילה להתמכר לאלכוהול, ומחליטה אף היא ללכת לטיפול. היא מתחילה רומן עם מו"ל בשם מארק (שון פרטווי), והדבר מתגלה לדייוויד בפרק 8. אדם ורייצ'ל מחליטים לאמץ ילד, ומתחילים בהליכים הנדרשים. הם מרוצים כשמתברר שרייצ'ל נכנסה להיריון, ומוטרדים כשהעובדת הסוציאלית אומרת שהם אינם יכולים להמשיך בתהליך האימוץ. כשהם נוסעים לאוסטרליה לחתונתם של פיט וג'ו, רייצ'ל יולדת בן בלידה מוקדמת.

עונה חמישית

שלושה חודשים אחרי הולדת התינוק, אדם מפוטר מעבודתו. הוא מתחיל עבודה חדשה, אבל אחרי מות בעל הבית שבו הם גרים, הם נאלצים לחפש מקום מגורים אחר. אביו של אדם, ביל (איאן מקאלהיני), שאינו בקשר איתו מגיע לפתע לביקור. היחסים בין האב לבן משתפרים כשביל נותן לאדם ורייצ'ל כסף כדי שיקנו בית משלהם. בדרך למכירה פומבית רייצ'ל נהרגת בתאונת דרכים, ואדם נותר שבור. בפרק האחרון הם מפזרים את האפר שלה. בתחילה קארן ודייוויד מתגרשים בצורה ידידותית, אבל כשקארן מתחילה שוב לצאת עם מארק, ודייוויד מתיעץ עם עורכת דין, רובין (לוסי רובינסון) העניינים מתחילים להסלים. הם מתחילים להשתמש בטיעוני הבגידה והאלכוהוליזם כדי לקבל משמורת על הילדים. כשקארן מפסיקה להיפגש עם מארק ענייני הגירושים נרגעים מעט. אחרי מותה של רייצ'ל השניים מעריכים מחדש את חייהם. דייוויד מתחיל במערכת יחסים עם רובין, וקארן מתכננת לצאת לטיול עם רמונה. היחסים בין פיט וג'ו מתדרדרים אחרי שהיא שוכבת עם עמית לעבודה (ריצ'רד ארמיטאג'). ג'ני חוזרת מניו יורק, ואחרי שפיט מבקש להתגרש מג'ו היא חוזרת לגור איתו.

עונה שישית

13 שנים אחרי העונה הקודמת אדם חי בסינגפור, וחוזר למנצ'סטר לבקר את חבריו ואת בנו מתיו (בגילומו של קלאק ספלמן). הוא מודיע להם על נישואיו הקרובים לאשת העסקים אנג'לה זובייר (קארן דייוויד). החדשות אינן מתקבלות בעין יפה, בעיקר אצל מתיו שרואה באנג'לה מי שתהיה תחליף לאמו רייצ'ל. כשהוא נאבק לפרנס את משפחתו בשתי עבודות, פיט נכנס לדיכאון, וג'ני מתייחסת לכך באדישות. כשחיי האהבה שלהם במשבר היא מתחילה לנהל רומן עם לקוח בשם טרוור גרין (ניקולס גליבס), שמתחיל לעקוב אחריה. פיט מטפל בקשיש בשם הארי (ג'יימס בולאם) ואחרי מותו הוא נשבר ושוקל להתאבד. דייוויד מסתבך בעבירות שנעשו במקום עבודתו ונלקח למעצר. אשתו רובין זורקת אותו מביתם המפואר. החם של אדם, אדי זובייר (ארט מאליק) מתחיל לחזר אחרי קארן והיא נענית לו, אבל מאוחר יותר היא מגלה שהם חיים בעולמות נפרדים. חבר לשעבר של ג'ני (רוברט וב) מגיע מניו יורק ונחוש בדעתו לראות את בתם המשותפת קלואי (מדלן אדמונדסון), שחושבת עדיין שפיט הוא אביה הביולוגי. אנג'לה, שמתקשה לחיות במנצ'סטר ולהיות אם חורגת למתיו, מחליטה לחזור לסינגפור ולהיפרד מאדם. הוא עצמו מתחיל להתאהב בבעלת הבית שלו טינה ריינולדס (ליאן בסט). במסיבת יום ההולדת ה-49 של אדם, ג'וש בנם של קארן ודייוויד חוזר מספרד יחד עם רמונה (ג'ייסי סאלס) שהייתה המטפלת שלו.

עונה שביעית

קארן פותחת בית הוצאה לאור בבית המגורים שלה, עם רמונה כעוזרת אישית. אדם נחוש בדעתו להתקדם ביחסיו עם טינה, ולגור יחד איתה. היא אינה רוצה לפעול בפזיזות, במיוחד שדייוויד עכשיו גר עם אדם ועם מתיו אחרי שהתגרש מרובין. ג'ני רואה פחות ופחות את בעלה שעסוק בעבודתו כנהג. יחסיהם של מתיו ואוליביה, בתה של קארן, עולים שלב, לתמהונם של אדם וקארן.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידי משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (הממלכה המאוחדת)ממוצע צופים
(במיליונים)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1615 בנובמבר 199820 בדצמבר 19987.40
2626 בספטמבר 199931 באוקטובר 19998.54
3812 בנובמבר 200026 בדצמבר 20009.03
4818 בנובמבר 200110 בספטמבר 20018.50
5423 בפברואר 200316 במרץ 20039.45
685 בספטמבר 201624 באוקטובר 20167.66
778 בספטמבר 201720 באוקטובר 20175.84
8614 בינואר 201918 בפברואר 2019-
9613 בינואר 202017 בפברואר 2020-

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסי באפט"א לטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קטגוריה מועמדות תוצאה
1998 הצילום והתאורה הטובים ביותר פיטר מידלטון מועמדות[3]
1999 סדרת הדרמה הטובה ביותר מייק בולן וכריסטין לנגן מועמדות[4]
המוזיקה המקורית הטובה ביותר מארק ראסל מועמדות[4]
העיצוב הגרפי הטוב ביותר פיטר טרי, מאט הווארת' וסוזן וודוריס מועמדות[4]
העריכה הטובה ביותר טים ואדל מועמדות[4]
2000 השחקנית הטובה ביותר פיי ריפלי מועמדות[5]
2001 סדרת הדרמה הטובה ביותר מייק בולן, אנדי האריס, ספנסר קמפבל זכייה[6]

פרס באפט"א לאומנויות הטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קטגוריה מועמדות תוצאה
2000 New Director Fiction ג'ון ג'ונס מועמדות[7]
New Writer Fiction דייוויד ניקולס מועמדות[8]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Smith, Rupert (2003). Cold Feet: The Complete Companion. London: Granada Media. ISBN 0-233-00999-X.
  • Tibballs, Geoff (2000). Cold Feet: The Best Bits…. London: Granada Media. ISBN 0-233-99924-8.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רגליים קרות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sherwin, Adam (19 November 2015). "Cold Feet: Hit drama series following group of thirtysomethings to return to ITV after 12 years". The Independent. Retrieved 20 November 2015.
  2. ^ Strenske, Bettina (September 1997). "Golden Rose of Montreux for Mike Bullen". London Screenwriters' Workshop. Retrieved 17 July 2008. Archived from the original on 13 February 1998.
  3. ^ "Television Nominations 1998". British Academy of Film and Television Arts website. נבדק ב-2008-08-12.
  4. ^ 1 2 3 4 "Television Nominations 1999". British Academy of Film and Television Arts website. נבדק ב-2008-08-12.
  5. ^ "Television Nominations 2000". British Academy of Film and Television Arts website. נבדק ב-2008-08-12.
  6. ^ "Television Nominations 2001". British Academy of Film and Television Arts website. נבדק ב-2008-08-12.
  7. ^ New Director - Fiction in 2001 "Craft Nominations 2000". {{cite web}}: Check |url= value (עזרה)
  8. ^ in 2001 "Craft Nominations 2000". {{cite web}}: Check |url= value (עזרה)