רוברט טיילור ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט טיילור ג'ונס
Robert Taylor Jones
רוברט טיילור ג'ונס
רוברט טיילור ג'ונס
לידה 8 בפברואר 1884
ראטלדג', טנסי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 11 ביוני 1958 (בגיל 74)
פיניקס, אריזונה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות גרינווד, פיניקס, אריזונה, ארצות הברית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל אריזונה ה־6
2 בינואר 19396 בינואר 1941
(שנתיים)
חבר הסנאט של אריזונה מטעם מחוז מריקופה
ינואר 1937 – דצמבר 1938
(כשנה ו־47 שבועות)
חבר הסנאט של אריזונה מטעם מחוז פינאל
ינואר 1931 – דצמבר 1934
(כ־3 שנים ו־47 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט טיילור ג'ונסאנגלית: Robert Taylor Jones;‏ 8 בפברואר 188411 ביוני 1958) היה איש עסקים ופוליטיקאי אמריקאי מאריזונה, איש המפלגה הדמוקרטית, שכיהן כמושל אריזונה השישי בשנים 19391941.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברט טיילור ג'ונס נולד בראטלדג', טנסי, כבנם של סמואל ג'וזף ושרה אליזבת' (לבית לג) ג'ונס. אביו היה ותיק מלחמת האזרחים האמריקאית שלחם בשורות צבא האיחוד והיה פעיל בפוליטיקה ובענייני הקהילה. ג'ונס התחנך בבתי הספר הציבוריים שבטנסי. הוא החל את הקריירה שלו כמהנדס בהכשרה עצמית, עוד בימי נעוריו. הוא היה מעורב בסלילת מסילות ברזל במזרח טנסי. חוויה זו הועילה לו כאשר הוא נכנס לעולם העסקים בזכות עצמו כקבלן זוטר. ג'ונס השתתף בכריית תעלת פנמה במשך שנה אחת כמהנדס אזרחי.

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כששב ג'ונס לארצות הברית, הוא עבר לחיות בלוס אנג'לס. מאוחר יותר הוא היה מעורב בסלילת מסילת הברזל מלאס וגאס לסולט לייק סיטי.

ב-1909 הגיע ג'ונס לטריטוריית אריזונה ועבד עם חברת מסילת הברזל גלוב ועמק חילה. באותה שנה הוא הכיר את אילון ארמסטרונג מהעיירה וינקלמן שבאריזונה, בתו של ו. ט. ארמסטרונג, מחלוצי גידול הבקר באריזונה, שכיהן כשריף של מחוז חילה. ב-1911 נישאו השניים ורכשו בית ברחוב הראשי של העיירה סופיריור, ושם הם השתקע ונולדו להם בת ובן.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים -19311934 ובשנים 19371938 כיהן ג'ונס כחבר הסנאט של אריזונה.

מושל אריזונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 1938 ניצח ג'ונס בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית על משרת מושל אריזונה. בבחירות הכלליות ב-8 בנובמבר אותה שנה הוא ניצח לאחר שגרף 80,350 קולות מול 32,022 שקיבל המועמד הרפובליקני ג'רי ו. לי. ב-2 בינואר 1939 הושבע ג'ונס לכהונתו. את מסע הבחירות שלו הוא ניהל על בסיס הבטחה על יצירת ממשל בדגם עסקי לממשלת המדינה. על כל פנים, ידידותו כלפי כמה מחברי הסנאט המדינתי עוררה את חמתם של חברי בית הנבחרים של אריזונה עד שרק מעטות מבין הצעות החוק שלו עברו. אף על פי כן, במהלך תקופת כהונתו עבר חוק שכר מינימום לעובדי עבודות ציבוריות, ונושא החנינה הוסדר על ידי כללים קפדניים יותר. בנוסף, שולבו תפקידי ההיסטוריון המדינתי והספרן המדינתי. ג'ונס בחר שלא להתמודד על תקופת כהונה שנייה.

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תום כהונתו כמושל שב ג'ונס לעסקיו הפרטיים בפיניקס וניהל בית מרקחת. ב-1953 הוא סגר את בית המרקחת, ובאותו מקום הוא הקים חנות הלבשה. הוא גם החזיק חוות בקר ליד צ'נדלר.

רוברט טיילור ג'ונס נפטר בפיניקס ב-11 ביוני 1958. הוא נטמן בבית הקברות גרינווד שבעיר. במרץ 1994 הוסב ביתו בסופיריור למוזיאון בוב ג'ונס. המוצגים במוזיאון מתמקדים בחפצים מקומיים וכוללים תמונות, ציוד כרייה ודגימות גאולוגיות.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט טיילור ג'ונס בוויקישיתוף