רוח חדשה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוח חדשה
כרזת הסרט - מייקל הרפז (מימין) ואימרי ביטון
כרזת הסרט - מייקל הרפז (מימין) ואימרי ביטון
כרזת הסרט - מייקל הרפז (מימין) ואימרי ביטון
בימוי דורון ערן
הופק בידי דורון ערן, עמית ערן
תסריט דן רונן
עריכה אייל סיבי
שחקנים ראשיים אימרי ביטון
דורון בן דוד
אוהד שחר
מוזיקה דני רייכנטל
צילום בובקאר בן שבת
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2017
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט עברית, אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוח חדשה הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2016 בבימויו של דורון ערן, עם אימרי ביטון, דורון בן דוד ואוהד שחר בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב בהשראת רב המכר "למה דווקא אני" של יעקב דמקני המתאר את המהפך בחייו מאז שהיה לעבריין ועד שהפך לאחד מראשי תנועת היהודים המשיחיים בישראל.

הסרט צולם בישראל ובסטודיו מפורסם בסופיה בו יש סט ענקי שמדמה שכונה בברוקלין.

אמרי ביטון זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ובובאקר בן שבת זכה בפרס הצילום הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בבוסטון בשנת 2017.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1962, קריית שמונה, הנער יעקב (עמית גוריש) מקשיב למכירה הפומבית של פתיחת ההיכל שמנהל הרב (מוטי בן ישי) בבית הכנסת ועוזב מתוך תיסכול שדווקא לאביו דל האמצעים לא מתאפשר לזכות בקריאה המבטיחה ברכה לפרנסה טובה לה המשפחה כה זקוקה, הוא מתפרץ החוצה ללא רשות ומשוטט בחוץ עד שמגיע לפסל הארי השואג בתל חי (סמל למאבק היהודי על רקע ילדותו של יעקב).

כשהוא גדל הוא מתחבר לחבורת עבריינים מהשכונה. המשפחה לא מרוצה מבחירותיו ובעיקר אחיו החרדי, שמואל (דורון בן דוד), שכועס כי יעקב כבר לא מגיע לבית הכנסת. האב יוסף (שלום שמואלוב) והאחות רחל (מוריה בן הרוש) פחות נוקשים עם יעקב ומנסים לשמור על שלום המשפחה.

לבסוף הוא מצטרף לפריצה גדולה לכספות בבנק. חבריו נתפסים והוא מצליח להימלט ולטוס לניו יורק.

הוא מסתובב חסר ישע במנהטן ומגיע לעימות עם שוטר שרוצה לעצור אותו על שוטטות אך לפתע מופיע אדם בשם ג'ף (אוהד שחר) בו פגש באקראי קודם לכן ואומר לשוטר שהוא מכיר אותו. ג'ף מרחם עליו ולוקח אותו לדירתו ונותן לו להישאר שם ללא תמורה. ליד המיטה בדירה הוא מוצא את הברית החדשה ומחליט שהוא חייב לעזוב, הוא גונב כסף ושעון שמצא במגירה ועוזב את הדירה באמצע הלילה.

יעקב מחפש מישהי שתתחתן איתו בשביל להתבסס באמריקה ופוגש ברחוב את קאת'י (מריה פלאם) שמתאהבת בו, הם נישאים ונולד להם בן. הוריה עוזרים לו לפתוח חנות תכשיטים אך העסק לא מצליח. יעקב המתוסכל מבחין במאבטח של רכב המוביל כספים ומתחיל לחשוב על שוד של ברינקס. יום אחד מופיע ג'ף בחנות של יעקב השניים שמחים להיפגש שוב, השיחה מגיעה לישוע ולתנ"ך ויעקב מתגונן.

הקשיים הכלכליים והעסק הכושל דוחפים את יעקב לבצע את השוד המתוכנן אך השוד נכשל. למרות שהוא מצליח לברוח המשטרה עולה על זהותו ומחפשת אותו. יעקב מגיע לביתו אך מגורש משם על ידי אביה של אישתו הזועם על הסתבכותו עם המשטרה. מחוסר ברירה הוא חוזר לג'ף שממשיך להטיף לו על ישוע והברית החדשה, יעקב מתחיל לקרוא את הברית החדשה בעצמו ומצטרף לקבוצת מאמינים שבראשם מארק (מייקל הרפז) שמטביל אותו ומצרף אותו לקהילה.

החדשות על מות אימו מגיעים והוא חוזר לישראל בכדי להשתתף בלוויה. המהפך שהתחולל בו בולט מאוד והרגשות במשפחה מעורבים בעוד החיכוכים על רקע האמונה מתחילים כבר במהלך השבעה. הוא מתחיל להטיף על ישוע ברחובות ונתקל בהתנגדות מהדתיים ובראשם הרב יצחק (חיים זנאתי) שמסיט את אחיו שמואל נגדו. הוא מותקף ונחבל קשות ומאוחר יותר מקבל משלוח מנות ממולכד לביתו ב"מתנה" אותו פותחת בטעות אחותו ונכווית קשות. לבסוף הוא עובר ליפו ומקים שם קהילת מאמינים בעזרתו של בועז (זאב שמשוני).

הסרט מסתיים במספר סרטונים המראים את יעקב דמקני האמיתי בעימותים ברחוב.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אימרי ביטון יעקב
אוהד שחר ג'ף
דורון בן דוד שמואל
מייקל הרפז מארק
חיים זנאתי הרב יצחק
שלום שמואלוב יוסף האב
זאב שמשוני בועז יהודי משיחי
מריה פלאם קאת'י
מוריה בן הרוש רחל אחותו של יעקב
מוטי בן ישי רב (1962)
עמית גוריש יעקב הילד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]