רומן ארוטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רומן אירוטי)

רומן ארוטי הוא רומן שנכתב על התפתחות קשר רומנטי באמצעות אינטראקציה מינית. המין הוא חלק מובנה מהסיפור, צמיחת הדמויות והתפתחות מערכת היחסים. לאינטראקציה המינית ברומן ארוטי יש משמעות שהיא מעבר לביטוי של מערכת היחסים בין הגיבורים. המין הוא משמעותי לעלילה, בין אם היא נסובה סביבו כי הגיבורים עוברים תהליך רגשי שקשור למין או שהמין מבטא מערך תפקידים שחשוב לעלילה.

לא כל רומן שיש בו מין הוא בהכרח רומן ארוטי, אבל בכל רומן ארוטי יש מין ולרוב הרבה ממנו.

נושאי הרומן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברומן ארוטי, הרומן הוא מוקד העיקרי של קו העלילה, הוא מאופיין בתכנים מינים, לרוב התכנים מפורשים לפרטי פרטים ומכילים מילים גסות, כך שהקורא יכול לדמיין את הסיטואציה ולהבין בדיוק מה הולך. הרומן הארוטי, מוציא את הקורא מעבר לחדר השינה המסורתי ופותח עולם שהיה חסום בפניו.

הרומן יכול להכיל אלמנטים שונים מתתי הז'אנר האחרים של הרומן הרומנטי ומצבים שונים, כמו: פנטזיה, אימה, רומן היסטורי להט"ב מסתורין, הומור, מותחן, רומן על טבעי, מדע בדיוני, רומן ויקטוריאני, רומן מערבי, BDSM (רך), מין אנאלי ועוד. בסופו של דבר, הכל הולך ברומן הארוטי, כל עוד הוא נשמע לחוקי הרומן הרומנטי.

רומן ארוטי אפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומן ארוטי אפל הוא תת-ז'אנר ברומן הארוטי והוא נוגע לרוב בנקודות רגישות ואסורות בחברה, בספרים הללו יש אלמנט ארוטי חושני ובו זמנית מעוות, כמו: חטיפות, אלימות (פיזית, מילולית או מינית), עינויים, זנות, גילוי עריות, מין ללא הסכמה או הסכמה בכפייה, פנטזיות אונס, סטוקינג, סחר במין, עבדות מינית, BDSM קשה, התנקשות, רוצחים סדרתיים, נקמה וכל דבר שיכול להתפרש כטאבו בחברה.

ההבדלים בין רומן ארוטי לבין ארוטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומן ארוטי כולל דמויות מפותחות, קו העלילה הוא סיפור אהבה מרכזי עם אפשרות לעלילות משנה, המין ממלא תפקיד עמוק במסע של הדמויות לעבר האהבה. הדמויות הראשיות ברומן יכולות להתקיים גם בלי המין זמן רב אך יגרם להם סבל רב בעקבות כך. בסופו של הרומן הארוטי, הזוג הראשי "מנצח" את כל התלאות שעברו והם חיים באושר ועושר (HEA - Happily Ever After).

ארוטיקה (פורנוגרפיה) אף על פי שהיא דומה לרומן הארוטי, היא סיפור בו המין ממלא תפקיד מרכזי ללא קו עלילה. לדמות יכולים להיות שותפים רבים לאורך כל קו העלילה, המין סתמי יותר - הוא ללא השלכות והמשתתפים בדרך כלל לא גומרים יחד. בסופו של דבר, שני הצדדים מתרחקים ולא נפגשים שוב. סיפורים אלה בדרך כלל קצרים שכן אין קו עלילה שמחזיק את הסיפור.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]