וינג ריימס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וינג ריימס
Ving Rhames
לידה 12 במאי 1959 (בן 64)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Irving Rameses Rhames עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת דרמה, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984
מקום לימודים
מספר צאצאים 3
פרסים והוקרה פרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - מיני סדרה או סרט טלוויזיה (1998) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איירוינג ראמסס "וינג" ריימסאנגלית: Irving Rameses "Ving" Rhames; נולד ב-12 במאי 1959) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי זוכה פרס גלובוס הזהב על תפקידו בסרט "דון קינג: רק באמריקה". התפרסם בסרטים "ספרות זולה", "שחר המתים" ובסדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריימס נולד בניו יורק וגדל בשכונת הארלם, בנם של רית'ר וארנסט ריימס. הוא נקרא על שמו של העיתונאי היהודי-אמריקאי איירוינג ר. לוין. ריימס החל לגלות עניין במשחק בעת שלמד ב"בית ספר למופעי אומנות".

לאחר התיכון למד באוניברסיטת המדינה של ניו יורק בפרצ'ס, שם פגש את השחקן סטנלי טוצ'י שנתן לו את הכינוי "וינג". לאחר מכן עזב את מקום לימודיו לאחר שהתקבל לבית הספר ג'וליארד.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1988 ריימס ערך את הבכורה הקולנועית שלו בדרמה הביוגרפית של פול שרדר "פטי הרסט". הוא התפרסם לראשונה ב-1989 בדרמת המלחמה של בריאן דה פלמה "חטאי מלחמה" שם גילם את לוטננט ריילי. לאחר מכן ריימס שיחק בתפקידים משניים לצידו של טים רובינס במותחן המסתורין "חיים בצל הסיוט" בתור ג'ורג', בקומדיה המשטרתית "עצור! או שאמא שלי יורה" ובסאטירה הפוליטית "דייב" בה הופיע בתור סוכן השירות החשאי של ארצות הברית דאן סטיבנסון. ב-1994 ריימס עלה למעמד של כוכב קולנוע בזכות תפקידו כמאפיונר מרסלוס וולאס בסרט הקאלט של קוונטין טרנטינו "ספרות זולה", ריימס זכה בתפקיד לאחר שהשחקן סיד הייג החליט לוותר עליו. ההצלחה בעקבות תפקיד הקאלט שנתן בסרט זימנה לריימס תפקיד גדול במותחן הריגול של בריאן דה פלמה "משימה בלתי אפשרית" בתור גאון המחשבים לות'ר סטיקל המתדרך את הסוכן אית'ן האנט (טום קרוז) במהלך משימת הריגול. בנוסף, ריימס התפרסם גם בשמונה הופעות אורח בסדרה "ER" בתור וולטר רובינס, אחיו של ד"ר פיטר בנטון, בדרמת הפשע הקומית "סטריפטיז" בתור שומר הראש שאד ובסרט הפעולה "קון אייר" בתור האסיר ניית'ן ג'ונס בעל הדעות הרדיקליות, יד ימינו של מנהיג האסירים סיירוס (ג'ון מלקוביץ') במהלך חטיפת המטוס.

ב-1998 זכה ריימס בפרס גלובוס הזהב והועמד לפרס אמי על הופעתו בתור אמרגן קרבות האגרוף דון קינג בהפקה הטלוויזיונית "דון קינג: רק באמריקה". במחווה יוצאת דופן נתן ריימס את הפרס בו זכה לג'ק למון כהוקרה. את שנות ה-90 סגר ריימס עם הופעות משניות במותחני הפשע "רומן לא חוקי" של סטיבן סודרברג בתור באדי, חברו של שודד הבנקים ג'ק פולי (ג'ורג' קלוני), בסרט "מלכוד" בתור ארון טיבאדוקס ובדרמה של מרטין סקורסזה "לגעת במוות" בה שיחק את מרקוס, נוצרי אדוק המחפש את ישו.

בשנת 2000 ריימס גילם בפעם השנייה את לות'ר סטיקל ב"משימה בלתי אפשרית 2", שיחק גם בהפקתו של רוברט דה נירו "הולידיי הארט" את הדראג קווין הולידיי הארט ובדרמה "טרגדיה אמריקאית" את הפרקליט ג'וני קוקרן, עורך דינו של או. ג'יי. סימפסון, במשפט הרצח המפורסם. ריימס דיבב בשני סרטי האנימציה המצליחים "לילו וסטיץ'" את דמותו של העובד הסוציאלי קוברה באבלס ו"פיינל פנטסי: הרוחות שבפנים" את ראיין ווייטקר. ב-2002 שיחק בדרמת האגרוף "אלוף ללא עוררין" בתור אלוף העולם במשקל כבד ג'ורג' "איש הקרח" צ'יימברס אשר מורשע באונס ונשלח לכלא, שם הוא נלחם באלוף כותלי הכלא הבלתי מעורער מונרו האטצ'ן (וסלי סנייפס). בנוסף הופיע ריימס במותחן המשטרתי "כחול מושחת" בתור סגן מפקח משטרת לוס אנג'לס, ארתור הולנד.

בשנים האחרונות התפרסם ריימס בחידוש של זאק סניידר לסרט האימה הקלאסי "שחר המתים" בדמות השוטר קנת' הול, בסרט השלישי בסדרת סרטי משימה בלתי אפשרית בבימויו של ג'יי ג'יי אברהמס, בקומדיה של דניס דוגאן "אני מכריז עליכם צ'אק ולארי" בתור הכבאי העצבני פרד דאנקן שיוצא מהארון בפני צ'אק (אדם סנדלר), בסרט הפעולה הבדיוני "המחליפים" בתור הנביא המשמש כמנהיג המורדים ובסרט האימה "פיראנה 3D" בתור השוטר פאלון, סגנה של השריף ג'ולי פורסטר (אליזבת' שו).

בשנת 2017 השתתף בסרט הקומי "ממזרים", לצד אד הלמס, אוון וילסון וגלן קלוז.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריימס התחתן ב-1994 עם ולארי סקוט. לזוג נולדו שלושה ילדים. הם התגרשו ב-1999. כיום נשוי ריימס לשחקנית דברה ריד איתה התחתן בשנת 2000.

בשנת 2007 ארבעת כלביו של ריימס נשכו למוות עובד תחזוקה שהיה בקרבת ביתו שבלוס אנג'לס, לאחר האירוע הכלבים נלקחו מביתו על ידי פקחי עיריית לוס אנג'לס. ריימס לא שהה בביתו בעת האירוע.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וינג ריימס בוויקישיתוף