רוקי 2 (סרט, 1979)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוקי 2
ROCKY II
כרזת תקליטור ה-DVD של הסרט
כרזת תקליטור ה-DVD של הסרט
בימוי סילבסטר סטאלון
הופק בידי רוברט צ'רטוף, אירוין ניקולר
תסריט סילבסטר סטאלון
שחקנים ראשיים סילבסטר סטאלון, טליה שייר, ברג'ס מרדית', קארל ות'רס
מוזיקה ביל קונטי
צילום ג'יימס קרייב
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה יונייטד ארטיסטס
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 ביוני 1979
משך הקרנה 114 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה דרמה, מתח, איגרוף
הכנסות באתר מוג'ו rocky2
סרט קודם רוקי (1976)
סרט הבא רוקי 3 (1982)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוקי 2אנגלית: ROCKY II) הוא סרט ספורט אמריקאי בבימוי, תסריט ותפקיד ראשי מאת סילבסטר סטאלון. הסרט יצא בשנת 1979, והוא מהווה סרט שני בסדרת הזיכיון, וסרט המשך לסרטו הקודם של סטאלון:"רוקי".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בהצגת הקרב הגדול שבסוף הסרט הקודם, כשרוקי בלבואה (דמות) מפסיד לאפולו קריד, אלוף העולם באִגְרוּף במשקל כבד, בהחלטת שופטים.

רוקי ואפולו נשלחים לאותו בית חולים. למרות שסיכמו ביניהם שלא יהיה קרב חוזר, אפולו מזמין את רוקי לקרב נוסף כדי להוכיח שניצחונו לא היה מקרי, אך רוקי מוותר ופורש מאגרוף.

חברתו של בלבואה, אדריאן, תומכת בהחלטתו, וכך גם רופאיו, שמבשרים להם שרוקי יזדקק לניתוח לטיפול בהיפרדות רשתית, מצב שעלול להוביל לעיוורון.

בביקור אצל אפולו המתאושש מהקרב, רוקי שואל אותו אם הוא נתן את כל כולו בקרב. אפולו משיב בחיוב.

לאחר שחרורו מבית החולים, רוקי נהנה ממעמדו החדש כידוען. סוכן אמנים רואה בו פוטנציאל התעשרות באמצעות פרסום והענקת חסות מסחרית, והודות למצבו הכלכלי המשופר, רוקי אוזר אומץ ומציע לאדריאן נישואים. אדריאן מסכימה והם נישאים בטקס קטן. זמן קצר אחר כך אדריאן מגלה שהיא בהיריון.

בינתיים, אפולו קריד, שכועס עקב מכתב שנאה שקיבל ובו נטען שהקרב היה מכור כדי שאפולו יצליח להגן על תוארו כאלוף העולם, מחליט שקרב חוזר נגד רוקי הוא הדרך היחידה להוכיח שתוארו מוצדק. מכיוון שהקרב האחרון הוא היחיד בקריירה שלו לגביו קיים בציבור ספק, אפולו הופך כפייתי בנושא, ודורש מאנשי צוותו לעשות כל מה שנדרש כדי לגרום לרוקי לחזור מפרישתו לקרב אגרוף חוזר נגדו. זאת למרות הפצרות חבריו ובני משפחתו לחדול מכך, שכן יכולתו של רוקי לספוג מכות ולהחזיק מעמד בקרב עשויה לסכן את תוארו של קריד, שאולי לא יצליח להגן עליו בשנית.

בתחילה, רוקי מתעלם ממסע ההכפשות של קריד ואנשיו שנועד לגרום לו להסכים לקרב חוזר, אך התנהלות כלכלית שגויה של רוקי גורמת לכספו לאזול במהרה. לאחר מספר ניסיונות תעסוקה כושלים (בהם עבודה במפעל הבשר שגיסו, פולי, עובד בו, עד לפיטוריו עקב קיצוצים), רוקי מבקר את מאמנו ומנהלו מיקי גולדמיל בחדר הכושר שלו, כדי להתייעץ איתו לגבי האפשרות לחזור לאגרוף. מיקי מסרב נחרצות מתוך דאגה לבריאותו של רוקי, אך משנה את דעתו לאחר שאפולו מעליב את רוקי בפומבי. אדריאן מתעמתת עם רוקי עקב הסכנות שבאגרוף ובגרימת נזק בלתי הפיך לראייתו. רוקי מתעקש שלהתאגרף זה כל מה שהוא יודע לעשות, ושכך יוכל לפרנס את משפחתו. אדריאן מתמידה בסירובה לתמוך בו, שכן הפר את הבטחתו.

רוקי מתחיל להתאמן בהנחיית מיקי, אך הוא אינו ממוקד באימון עקב התנגדותה של אדריאן. אחיה של אדריאן, פולי, מתעמת איתה בנושא, ובמהלך העימות היא מתעלפת, מובהלת לבית החולים ומתחילה לידה מוקדמת. התינוק נולד פג אך בריא, ואדריאן נכנסת לתרדמת. רוקי מאשים את עצמו בכך ונשאר ליד מיטתה עד שתתעורר, ואף נמנע מללכת לראות את בנו התינוק עד שניתן יהיה להעבירו לחדרה של אימו. כשאדריאן מתעוררת מהתרדמת, היא מוצאת את רוקי ליד מיטתה. זמן קצר אחר כך בנם מוכנס לחדר, והם קוראים לו רוברט "רוקי ג'וניור". אדריאן נותנת את ברכתה לקרב החוזר באומרה "אני רוצה ממך רק דבר אחד: נַצַּח!", ורוקי נכנס במהרה לכושר לקראתו.

בחג ההודיה, ליל הקרב, אפולו מכריז בפומבי כי מטרתו היא לנצח את רוקי בלא יותר משני סיבובים, וכך להוכיח כי ביצועיו של רוקי בקרב הראשון נגדו היו רק הצלחה מקרית. לקרב זה, בניגוד לקרב הראשון, הגיע אפולו לאחר אימונים מפרכים. כדי להגן על עינו הפגיעה, רוקי בוחר להתאגרף כשיד ימין היא הראשית (Orthodox stance), בניגוד לעמידה הרגילה שלו כמתאגרף שמאלי (Southpaw stance). עמידה זו מתבררת במהרה כחיסרון משמעותי, הן משום שקריד מצליח להפיל אותו פעמיים, והן משום ביצועיו הגרועים באופן יחסי במרבית הקרב. לקראת הסיבוב ה-15 והאחרון, קריד מוביל בנקודות בפער ניכר, ועליו רק לשמור על מרחק מבלבואה כדי לנצח בהחלטת שופטים. אולם, מכיוון שקריד מעוניין לנצח את רוקי בנוקאאוט כדי לא להותיר ספק שהוא המתאגרף הטוב ביותר, הוא מתעלם מתחינות המאמן שלו וממשיך בקרב כרגיל.

בסיבוב האחרון רוקי חוזר לעמידתו הטבעית כשיד שמאל היא הראשית, ומנחית סדרת מהלומות נגד על קריד. השניים, מותשים מהקרב הממושך, ממשיכים להכות זה את זה עד שרוקי משיג יתרון ומצליח להפיל את קריד. המכה גורמת גם לרוקי לאבד את שיווי משקלו וליפול יחד איתו. שניהם מתאמצים לחזור ולעמוד, אך בעוד שרוקי מצליח לעמוד לאחר ספירה עד 9 של השופט, אפולו קורס בחזרה לקרשים, מותש, ובכך זוכה רוקי בניצחון בנוקאאוט, ובתואר אלוף העולם באגרוף במשקל כבד. בעודו מתראיין לכלי התקשורת, רוקי נושא נאום נרגש לקהל, מניף את חגורת האליפות מעל ראשו ופונה אל אשתו אדריאן, שצופה בקרב בטלוויזיה, באומרו: "היי, אדריאן, עשיתי זאת!" (במקור "Yo, Adrian, I did it!").

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]