ריבוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריבוק
Reebok International Ltd.
נתונים כלליים
מייסדים ג.וו.פוסטר
תקופת הפעילות 1958, אנגליה – הווה (כ־66 שנים)
חברת אם אדידס (2005 ואילך)
חברות בנות Jofa עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה קנטון, מסצ'וסטס, ארצות הברית
ענפי תעשייה תעשיית הטקסטיל, תעשיית הספורט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים ביגוד וציוד ספורט
רווח 5,400 מיליון דולר
 
reebok.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריבוק אינטרנשיונלאנגלית: Reebok International Ltd.) היא חברת הנעלה אמריקאית שנוסדה באנגליה. מאז 2005 היא חברת-בת של ענקית ביגוד הספורט הגרמנית, אדידס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1890 התגורר ג'וזף ויליאם פוסטר בבולטון הממוקמת במנצ'סטר רבתי והתפרנס מייצור נעלי ספורט. הוא חשב על הרעיון של ייצור נעלי ספורט עם דוקרנים והחל בייצור נעלי ספורט עם דוקרנים יחד עם בניו והקים את העסק "J.W. Foster and Sons" בשנת 1895.

בשנת 1958 שניים מנכדיו של פוסטר שינו את שם החברה לריבוק.

בין השנים 2002 עד 2012 ייצרה החברה מדים והנעלה עבור ה-NFL. משנת 2006 מחזיקה החברה בזכויות לייצר נעליים עבור ה-NHL. החברה היא גם ספקית ראשית של המייג'ור ליג בייסבול. החברה ייצרה בעבר הנעלה גם עבור קרוזיירו, מועדון ספורט אינטרנסיונל וסאו פאולו.

הראפר ג'יי זי היה האדם הראשון שלא היה ספורטאי וקיבל נעל מיוחדת בייצור של ריבוק שנקראה "S. Carter Collection by Rbk" ויצאה ב-21 בנובמבר 2003. הנעל הייתה הנעל הכי נמכרת בהיסטוריה של החברה. לאחר מכן חתמה החברה על חוזים עם ראפרים אחרים כמו 50 סנט ואומנים כמו נלי ומירי בן-ארי הפכו לדוברים של החברה. לאחר מכן חתמה החברה על חוזה עם השחקנית והדוגמנית סקרלט ג'והנסון בייצור קו נעליים תחת השם "Scarlett Hearts". ריבוק שיתפו פעולה גם עם חברת אמפוריו ארמני וייצרו נעליים בשם "EA7". במרץ 2015 הופק קליפ על ידי ריבוק ישראל לקידום נעל מדגם ZPump Fusion, בהשתתפות נטלי דדון, טיטי איינאו, אלכסה דול, שביט ויזל ואבישחר ג'קסון.

בשנת 2005 הודיעה חברת מוצרי הספורט הגרמנית אדידס כי היא רוכשת את ריבוק, תמורת 3.8 מיליארד דולר ובכך הפכה ריבוק חברה בת של חברת אדידס.[1]

בשנת 2022 רכשה חברת ABG את המותג ריבוק.

בישראל REEBOK שייכת לבית מותגי הספורט MGS.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריבוק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]