רתם ניר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רתם ניר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1998 (בן 26 בערך)
נס ציונה, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
עיסוק מנצח, נגן בסון
סוגה
כלי נגינה בסון
שיתופי פעולה בולטים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רתם ניר (נולד ב-1998) הוא מנצח ונגן בסון ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניר נולד וגדל בנס ציונה ואת השכלתו המוזיקלית רכש בקונסרבטוריון העירוני. את לימודיו בתיכון תלמה ילין, סיים בהצטיינות. בצה"ל שירת כמוזיקאי מצטיין. במסגרת זו עיבד יצירות לרביעיית מיתרים ובמקביל למד ניצוח בהדרכת יואב תלמי ונגינה בבסון בהדרכת דניאל מזעקי, בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה. במהלך לימודיו השתתף בכיתות אמן בניצוח עם המנצחים אוסמו ונסקה ואיוואן פישר.

רתם ניר הוא מנצח הבית של האופרה הישראלית ועוזר המנהל המוזיקלי בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, ששם היה משנה לנגן בסון ראשון בין השנים 2019 - 2022.

ניר ניצח בין היתר על התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הקאמרית הישראלית, הקאמרטה הישראלית ירושלים, תזמורת סימפונט רעננה, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, התזמורת הסימפונית חיפה, אנסמבל המאה ה-21 והוביל את כנס הקיץ של תזמורת הנוער הלאומית לכלי נשיפה. באוקטובר 2023 ניצח לראשונה בגרמניה על התזמורת הקאמרית הגאורגית באינגולשטאדט בהפקה בימתית של האורטוריה 'ניצחון הזמן וההתפכחות' מאת גאורג פרידריך הנדל בשיתוף התיאטרון העירוני.

בקיץ 2023 הוזמן רתם לקחת חלק בתוכנית ההכשרה למנצחים צעירים של פסטיבל ורבייה בשווייץ, במסגרתה עבד עם תזמורת הפסטיבל ועם המנצחים גאבור טקאץ'-נאג', להב שני וכריסטוף אשנבאך.

ניר זכה בתחרויות הניצוח "שרביט הזהב" (בשיתוף בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה והתזמורת הסימפונית חיפה) ו"חממת המנצחים" של התזמורת הקאמרית הישראלית, אשר בעקבותיה שימש כעוזר מנצח בתזמורת בין השנים 2020 - 2023. בשנת 2013 זכה במלגות הצטיינות של קרן התרבות אמריקה-ישראל בנגינה בסקסופון, בבסון ובניצוח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]