שבעת חטאי המוות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבעת חטאי המוות The Seven Deadly Sins
七つの大罪 Nanatsu no Taizai
סוגה פנטזיה, שונן
יוצר Nakaba Suzuki
מאנגה
יוצר Nakaba Suzuki
תקופת הפרסום המקורית אוקטובר 2012מרץ 2020
מספר הכרכים שהתפרסמו 41
אנימה
תקופת שידור מקורית 5 באוקטובר 201423 ביוני 2021
מספר העונות 5
מספר הפרקים 76

שבעת חטאי המוותאנגלית: The Seven Deadly Sins, ביפנית: 七つの大罪) הוא שמה של סדרת מאנגה ואנימה יפנית שנכתבה על ידי נאקבה סוזוקי (Nakaba Suzuki).

סדרת המאנגה פורסמה ביפנית במגזין שונן ג'אמפ השבועי (Weekly Shōnen Jump) מאוקטובר 2012 עד למרץ 2020 ואוחדה אל 41 גיליונות. האנימה התחילה את שידריה ברשתות הטלוויזיה היפניות מאוקטובר 2014 עד ליוני 2021 למשך חמישה עונות.

החל משנת 2015 סדרת האנימה משודרת בתרגום לאנגלית בשירות הסטרימינג נטפליקס וזכתה לשלושה סרטי אנימציה.

לסדרת המאנגה פורסמו מעל 55 מיליון עותקים והיא אחת מסדרות המאנגה המצליחות בעולם. בשנת 2021 היוצר התחיל לכתוב סדרת המשך בשם ארבעת אבירי האפוקליפסה (Four Knights of the Apocalypse).

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש בארץ בדיונית בשם בריטניה שמבוססת על האיים הבריטים בתקופת ימי הביניים.

העלילת העונה הראשונה עוקבת אחר אליזבת (באנגלית: Elizabeth) הנסיכה השלישית של ממלכת ליונס במסעה אחר מסדר אבירים אגדי בשם שבעת חטאי המוות שהוגלה מן הממלכה לאחר שתכנן הפיכה עשר שנים לפני עלילת הסדרה, כדי לעצור את שלטונם של האבירים הקדושים ולהחזיר את המלך לשלטון, במסעה אליזבת מצטרפת אל מפקד המסדר מליאודאס (באנגלית: Meliodas) ואל החזיר המדבר הוק (באנגלית: Hawk) ויחד הם מאחדים את המסדר ומפילים את שלטון האבירים הקדושים.

בעונה השלישית השד שהשתלט על דרייפוס מצליח להעיר את "עשרת הדיברות" יחידת השדים הבחירה של מלך השדים בראשות אחיו של מליאודאס, כדי לעצור את השדים שמאיימים לכבוש את בירטניה שבעת חטאי המוות יצטרכו להתחזק מספיק כדי להשיב מלחמה, בנוסף - פרטים על זהותו המיסטורית של מליאודאס מתבארים יחד עם קצת מעברו.

היוצר לקח השראה רבה מ"אגדות המלך ארתור" כשכתב את הסיפור ומציג בו דמויות כמו המלך ארתור והמכשף מרלין.

העולם של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריטניה מבוססת על האיים הבריטים בתקופת ימי הביניים בתרבות בסגנון הלבוש ובארכיטקטורה, בריטניה היא ארץ המלאה בממלכות של בני אדם יחד עם שבטי ענקים ויערות פיות, למרות שהסיפור מתרחש אך ורק בשטח של אנגליה וסקוטלנד, המפה מציגה גם עוד ארצות מעבר לים שלא הוצגו בסדרה.

בבריטניה היו בעבר גם שבטי שדים ואלילות אך הם נעלמו לאחר המלחמה הקדושה שהתקיימה 3000 שנים לפני עלילת הסדרה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבעת חטאי המוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבעת חטאי המוות הם מסדר אבירים בממלכת ליונס, המסדר הוקם על ידי מליאודאס ומורכב מאנשים שנדחו על ידי החברה או נידונו למוות, מליאודס הקים את המסדר כדי שיעמוד כנגד עשרת הדיברות במקרה שהם יתעוררו.

  • מליאודאס: חטא הזעם, הדרקון - המפקד והמקים של מסדר האבירים - שבעת חטאי המוות. הוא מנהל פאב על גב חזיר ענק בשם מגבעת החזיר (באנגלית: The boar hat). במראהו החיצוני נראה כמו ילד בן 14, אף שבפועל הוא שד בן כ3000 שנים. מה שמפתיע אנשים שסועדים בפאב שלו, מליאודאס לרוב רגוע וחייכן גם בסיטואציות מסכונות ובעל כוח חזק בהרבה משאר האנשים בממלכה, במהלך הסדרה מליאודאס מוצא את החרב הקסומה שלו לוסטבאין (Lostvayne) שמאפשרת לו ליצור כפילים של עצמו, מליאודאס הוא אלכוהליסט ומרבה להתחרות עם באן בשלל תחרויות שונות כדי לקבוע מי המנצח. נשוי לאליזבת ויש לו ילד בשם טריסטן.
  • באן: חטא החמדנות, השועל - גנב לשעבר וחבר במסדר שבעת חטאי המוות, באן נהפך לבן אלמוות לאחר ששתה מהמים המקודשים שביער מלך הפיות, מטרת חייו של באן היא להחזיר לחיים את אהובתו הפיה אלאין לאחר שלא הצליח להגן עליה בקרב נגד שד, באן הוא היריב של מליאודאס ומרבה לאתגר אותו לתחרויות כדי לקבוע מי הכי חזק, כוח הקסם של באן נקרא "גניבה" והוא מאפשר לו לגנוב את כוח הקסם של היריב. נשוי לאיליין ויש לו בן בשם לנסלוט.
  • קינג (הארלקווין): חטא העצלנות, הגריזלי - קינג הוא מלך הפיות וחבר בשעת חטאי המוות, קינג מחזיק בחנית האגדית צ'אסטיפול (Chastiefol) ומשתמש בה כדי להילחם. אחיה של איליין. אדיש וחסר ביטחון עצמי. מאוה בדיאן, שאותה למעשה הכיר עוד לפני שהצטרפו למסדר, אך קינג השכיח מדיאן את זכרונותיה מתקופה זאת במטרה לשמור עליה. נשוי לדיאן.
  • דיאן: חטא הקנאות, הנחש - דיאן היא ענקית ובעלת כוח לשלוט באדמה - תופעה נדירה בשבט הענקים, דיאן נטשה את שבט הענקים כי סירבה להמשיך להילחם בשבילם, דיאן היא חברה במסדר שבעת חטאי המוות. בעבר הייתה מאוהבת במליאודס, אך כשזיכרונה חזר אליה הבינה שהיא מאוהבת בקינג. דיאן מחזיקה בנשק האגדי "גידעון" פטיש ענק שיש לו יכולת ליצור גלים סייסמיים.
  • גות'ר: חטא התשוקה, העז - גות'ר הוא בובה בעלת קסם שפותחה על ידי שד באותו ה הוא לא בן אנוש ומרבה לנתח את ההתנהגות של האנשים סביבו. בגלל חוסר הבנתו ביחסים חברתיים מרבה לפלוט הערות חסרות טאקט, אך לאחר שקיבל את ליבו בחזרה אישיותו נעשית יותר פתוחה.
  • מרלין: חטא הגרגרנות, החזיר - מרלין היא מכשפה בעלת קסם אדיר וחברה בשבעת חטאי המוות, מרלין היא הקוסמת והיועצת של המלך ארתור ממלכת קמלוט שהיא שמה אותו כמטרה לטיפוח, מרלין היא חכמה ובעלת ידע נרחב על קסם, דבר שבגללו חברי הצוות מרבים להיעזר בה. עזבה יחד עם ארתור בסוף הסדרה.
  • אסקנור: חטא הגאווה, האריה - אסקנור היה נסיך אבוד שננטש על ידי הוריו עקב כוחו הרב שנחשב למקולל, הקסם של אסקנור נקרא "שמש" והוא מקנה לו כוחות אדירים ביום, האישיות של אסקנור וכוחותיו תואמים לזמן ביום כשבלילה הוא חלש, עניו ורגיש וככול שהשמש מתקרבת אל מרכז השמיים הוא נהיה יותר חזק, גאוותן ורברבן. ידוע בתור החזק ביותר במסדר שבעת חטאי המוות. משורר ומומחה למשקאות, הוא משמש בתור מוזג במגבעת החזיר לאחר שהפאב שלו נהרס, אסקנור מחזר אחרי מרלין ולכן מקנא בארתור שמקבל את רוב תשומת הלב ממנה. מת בסוף הסדרה.

ממלכת ליונס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליונס היא ממלכה שממוקמת בצפון מרכז בריטניה, הממלכה נחשבת למקום בטוח ומשגשג והיא אחת מן הממלכות הכי חזקות בבריטניה.

  • אליזבאת' - אליזאבת' היא הבת השלישית למלך ליונס ומתלווה אל שבעת חטאי המוות במסעותייהם. מושא אהבתו של מליאודאס. במהלך המסע שלה עם שבעת חטאי המוות הופכת מילדה ביישנית ומפונקת ללוחמת אמיצה שמוכנה להסתכן בשביל חבריה, אליזבת היא גלגול של בת זוגתו של מליאודס מלפני 3000 שנה ששייכת לשבט האלילים ובעלת דם משבט הדרואידים מה שנותן לה כוחות ריפוי, אליזאבת' בסוף הסדרה מתחתנת עם מליאודאס ויש לה ילד בשם טריסטן.

ממלכת קמלוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המלך ארתור - ארתור הוא המלך של קמלוט והיורש החוקי של החרב האגדית אקסקאליבר שמסוגלת לאחד את כל ממלכות בני האדם, ארתור רואה בתור מליאודאס דמות לחיקוי ומציע לו להיות ראש האבירים בממלכה שלו, המנטור של ארתור היא המכשפה מרלין והוא למד להילחם מאדם בשם נאנאשי, ארתור מאוד מסור לממלכה שלו ומנסה להגן עליה בכל מחיר, ארתור משמש כאנטיגוניסט בסדרת ההמשך של שבעת חטאי המוות - ארבעת אבירי האפוקליפסה.
הלוגו של הסדרה ביפנית

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת Bandai Namco Entertainment פיתחה שני משחקים לזיכיון: הראשון יצא בשנת 2015 לקונסולת ה-Nintendo 3DS ונקרא The Seven Deadly Sins: Unjust Sin והשני יצא בשנת 2018 לקונסולת הPlayStation 4 ונקרא The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia.

בשנת 2019 חברת Netmarble הוציא בגרסה קוריאנית ויפנית בלבד משחק טלפון מבוסס תורות בשם Nanatsu no Taizai Hikari to Yami no Gurando Kurosu המשחק קיבל גרסה גלובאלית בשנת 2020 ופותחה לו גם גרסה למחשב.

בינואר 2022 חברת Netmarble הודיעה על משחק עולם פתוח חדש לזיכיון בשם The Seven Deadly Sins: Origin המשחק יהיה זמין למחשב, לאנדרואיד, IOS ולקונסולות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שבעת חטאי המוות בוויקישיתוף