שיחה:אלי רייפמן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה זה מעניין איפה הוא שירת במילואים? Kulystabשיחהלורד קיצ'נר רוצה אתכם. התגייסו למיזם המלחמה הגדולה! • כ"ז באדר ה'תש"ע • 12:57, 13 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

הסרתי. דוד שי - שיחה 15:00, 13 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

הטייה (עד כדי יחסי ציבור) לטובת נשוא הערך[עריכת קוד מקור]

עם כל הכבוד לדוד שי (ויש כבוד), הערך הזה נראה כמו דף יחצ"ני אודות אדם המואשם בפלילים בעוון זיוף ומרמה, שהתגאה על ישיבתו בכלא לאחר שביזה את החלטות בית המשפט המחוזי פעם אחר פעם, ושבית המשפט העליון אישר את כל הקביעות השיפוטיות בעניינו. למשל, ראו נטייתו להסית נגד נציג בית המשפט המוצגת בערך כ"הומור", לעומת ציטוטים מתוך העיתונות: "חומס וגונב החלומות, בזבוז בשר עלי אדמות, נציג הרוע והשטן עצמו, אתה אתה אתה אתה לקחת לי את נפשי ועקרת אותה מתוך חזי בציפורניים מזוהמות מדם יבש של קרבנות קודמים" כך כתב אלי רייפמן במייל ששלח לעו"ד איתן ארז, מנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו לאחר שנקלע לחובות העולים על 300 מיליון שקל. רייפמן המשיך וכתב "אתה, הטפיל, מוצץ הדם, שלא בנה או יצר דבר מימיו ורק ניזון מכשרונם ועמלם של אחרים... אתה, אוכל הנבלות של חברות ומונומנטים של יוצרים ויוזמים....אדוני הצורר, המושחת, השפל מכל אדם שפגשתי מימי חיי, בקיצור נמרץ, אתה ורק אתה הבאת עליי את חורבני...רמסת 18 שנות עשייה במחי ידך המרוצצת גולגלות של תינוקות בזמנה הפנוי". המיילים נחשפו במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין העברת מניות אמבלייז של רייפמן לידיו של ארז לצורך החזר חובותיו העולים על 300 מיליון שקל. ארז פתח את הדיון בהודעה לבית המשפט לפיה הגיש תלונה במשטרה נגד רייפמן בגין מספר עבירות לכאורה ובהן איומים, הרתעת עובד ציבור במילוי עבודתו, עדות שקר ועוד. ארז ציין כי הוא הולך עם נשק 24 שעות ומשרדו הפך מבוצר, כל מי שנכנס מצולם ונבדק. לדבריו האיום כלפיו התבטא במשפטים שנכתבו במייל "יבוא יומך מול אדם שיראה את תוכנך הרקוב לעיני כל. יבוא יום גאולה כזה, בו אין לי ספק". רייפמן כותב עוד במיילים לארז "החזר אותי לכלא ביום ראשון, טיפש מרושע , רשע מטופש, אוכל גוויות...חייתי מספיק בכדי לראות את הרוע הטהור ולחוות אותו על בשרי - שמו של הרוע הוא איתן הרס והוא עו"ד".

רייפמן מואשם בהאשמות שונות, ואם יורשע, נציין זאת בערך. מה בוער? דוד שי - שיחה 21:51, 29 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

אני קורא לעורך שאיננו דוד שי לבחון את הביטול האחרון שבוצע[עריכת קוד מקור]

טרחתי והכנסתי את העדכונים הבאים (שבוטלו בידי העורך דוד שי):

  • הסטטוס הנוכחי של רייפמן כיום הינו מואשם בפלילים בעוון מרמה וזיוף (דוד שי: יזם ואיש עסקים).
  • גרוש ומתגורר כיום אצל הוריו (דוד שי: מתגורר עם משפחתו).
  • השמטתי ציטוט מפיו של רייפמן שלטעמי איננו רלוונטי כיום, שכן האיש לא מחזיק אלא חב מיליונים (דוד שי: "ואמא שלי, עם כל המיליונים שלי, רואה בי לא יוצלח").
  • תת-כותרת הסתבכותו בפלילים (דוד שי: הסתבכותו בחובות).
  • בעוד שרייפמן המשיך לטעון כי הוא נרדף אישית בידי עו"ד ארז, גרסו ערכאות השיפוט השונות כי הוא מתחמק מקיום הצו (דוד שי בחר להציג רק את גרסתו של החשוד: כל אותה עתף (כך במקור) המשיך רייפמן לטעון כי אחזקותיו מורכבות ועו"ד איתן ארז אינו מבין את התהליך הנידרש להעברת המניות וכי לא ניתן לקיים את הצו).
  • עבר רייפמן מספר נסיונות התנקשות לכאורה ללא כל פגע. בין השאר, נחשד במהלך חקירת המשטרה שמא ביים ניסיונות אלה לטובת ההליכים המשפטיים המתנהלים מולו. (דוד שי: שרד רייפמן מספר נסיונות התנקשות בחייו, הנחקרים על ידי המשטרה).
  • לאחר הדחתו מניהול חברת "אמבלייז" התמקד רייפמן בעסקי הוראה. הוא מרצה בלימודי חוץ של אוניברסיטת בר-אילן על קבלה (דוד שי: לרייפמן עיסוקים רבים מעבר לניהול חברת "אמבלייז". הוא מלמד באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת בר-אילן, ובמרכז הבינתחומי הרצליה. רייפמן למד קבלה ומרצה על קבלה באוניברסיטת בר-אילן. בהרצאותיו משלב רייפמן קבלה עם הומור ועם מדיטציה).
  • השמטתי מה שנראה לי כמיותר לחלוטין (דוד שי: בין שאר תחביביו, רייפמן רוכב על אופנוע כבד, ומשמש כדי ג'יי במועדון "אברקסס" בתל אביב).

אני רוחש כבוד גדול לדוד שי, אבל הביטול הגורף והעקבי שלו לעדכונים והתיקונים (גם של אחרים) לערך הזה תמוה בלשון המעטה.

  • מואשם בפלילים אינו סטטוס. רייפמן נכלא מפעם לפעם עקב עניין המניות המתואר בערך. האשמותיו בפלילים טרם הפכו להרשעה. רייפמן הוא יזם ואיש עסקים - זו עובדה שלא ניתן לשנות, גם אם בעתיד יהפוך לאסיר, ובעתיד רחוק יותר יהפוך לז"ל.
  • הבא אסמכתא למקום מגוריו, ותוכל לתקן זאת בערך.
  • הציטוט היה רלבנטי לזמנו. אתה לא השמטת אותו, אלא סרסת אותו.
  • הסעיף "הסתבכויותיו בחובות" עוסק בדיוק בכך. לא ידוע לי שנעצר על האשמתו בפלילים, והוא בוודאי לא הורשע בכך.
  • ריפמן הואשם "בביזיון בית המשפט" ולא "בביזיון בית דין" כפי שקלקלת.
  • רייפמן עסק בהוראה גם לפני הדחתו מאמבלייז.
אסתפק בהערות אלה כדי לנמק את שחזורי לעריכתך. דוד שי - שיחה 22:00, 29 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

ברשותך דוד, תגובתי להערותיך (לפי הסדר) -

  • הקשר בין המניות לבין הכליאה הוא לכל היותר עקיף. הכליאה שלו באה על רקע ביזיון בית המשפט. בלי שום קשר, מדינת ישראל הגישה נגד האיש כתב אישום בגין מרמה וזיוף מסמכים, ובימים אלה מתקיים המשפט. נראה לי מוזר להשמיט עובדה זו מהערך.
  • לא רציתי לשנות את מקום מגוריו, אלא להדגיש שהמשפחה שאיתה הוא גר היא הוריו (ולא למשל גרושתו או ילדיו). נראה לי מצחיק להגיד על מייסד חברת היי-טק "גר עם משפחתו" ולקוות שהקוראים יבינו שהכוונה להוריו.
  • לגבי "אמא שלי עדיין חושבת שאני לא יוצלח למרות המיליונים" - נראה לי ציטוט מיותר בעליל ובהחלט אפשר לוותר גם על הרישא ("נכשלתי בתואר ראשון"), שהותרתי כפשרה למרות שלטעמי אמו צדקה.
  • רייפמן אכן לא הורשע בפלילים, אך נראה לי שנכון לציין את עצם עמידתו למשפט בימים אלה בעוון זיוף ומרמה. מוזר שאתה כותב "לא ידוע לי" - הרי אתה בוודאי קורא ויקיפדיה ואני הרי עדכנתי את הערך בהתאם (עד שביטלת את עדכוני).
  • אין לי שום דבר אישי נגדך דוד, להיפך - כתבתי שאני רוחש לך כבוד רב. קצת מוזר לי שאתה מאשים אותי שקילקלתי: אני הרי תיקנתי מ"ביזיון בית-דין" ל"ביזיון בית-משפט" וניתן בקלות להיווכח בכך.
  • ידוע לי שרייפמן עסק בכך לפני הדחתו מאבלייז. אבל עד שתיקנתי את הערך (נדמה לי שביטלת גם עדכון זה) כלל לא הופיע שם דבר הדחתו מאמבלייז (ולא עמידתו למשפט). כמו כן, כתבתי שלאחר הדחתו "התמקד בהוראה", לא "התחיל ללמד".
  • זכותך כמובן להסתפק בהערות אלה, אבל אני צודק גם ביתר העדכונים שעשיתי וחבל שאתה מבטל בהינף יד עבודה של אחר ועוד מאשים אותי שקלקלתי. אני, שכתבתי שרוחש לך כבוד. תודה רבה לך.
  • בערך כתוב "במקביל, הוגש על ידי פרקליטות המדינה כתב אישום נגד רייפמן בגין קבלת דבר במרמה וזיוף מסמכים" - האם תוכל להסביר על מה אתה מתלונן?
  • אני מתנצל על עניין "ביזיון בית דין" - זו טעות שלי. תיקנתי.
  • אני חושש שלאחר הדחתו נאלץ להתמקד בבעיותיו המשפטיות הקשות, כך שהקביעה שלאחר הדחתו התמקד בהוראה אינה מדויקת.
  • הוספתי את דבר השעייתו, לפי מקור שמצאתי. דוד שי - שיחה 08:03, 30 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

באתר אימבלייז אלי רייפמן עדיין מופיע כנשיא החברה[עריכת קוד מקור]

כתבתם ש - "הביאו למאסרו ולהשעייתו מתפקידיו באמבלייז"

אבל באתר אימבלייז אלי רייפמן עדיין מופיע כנשיא החברה

http://www.emblaze.com/about/board/Eli.Reifman.shtml

נא לבדוק הנושא (נכתב על-ידי אלמוני ב-11:45, 13 באוקטובר 2010)

חסר הנתון לגבי גזר הדין שלו בנוגע להרשעה בזיוף[עריכת קוד מקור]

מה גזר הדין שלו בנוגע להרשעה בזיוף?


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:48, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

חשד להפרת זכויות יוצרים בערך[עריכת קוד מקור]

"בתגובה, הכריז רייפמן כי לא יתן ידו לפיטורים המוניים ולפירוק עוין של מפעל חייו והחל להגדיל אחזקותיו במניות מתוך הונו האישי (כ-60 מיליון דולר) והלוואות נוספות שלקח מגופים רבים שכללו בנקים בישראל ובעולם, קרנות השקעה, חברים ומשפחה. הלוואות נלקחו גם מאנשי השוק האפור. רייפמן החל לגלגל את החובות שצבר כל עוד מלחמת השליטה נמשכת והחליף הלוואות בהלוואות תוך כדי כך שהחובות תופחים עקב ריביות העתק שאותן התחייב לשלם. בצעד חסר תקדים בישראל, לשם מימון גילגול הלוואותיו, הנפיק רייפמן באפריל 2005 אג"ח פרטיות ("אג"ח אלי רייפמן") בשווי של 63 מיליון דולר לגופים מוסדיים ולאנשים פרטיים בישראל."

כל הפסקה הזאת מועתקת מכתבה בדה-מרקר http://www.themarker.com/misc/tags/1.3771

אני מאמין שמדובר בהפרת זכויות יוצרים

עריכה: נראה שחלקים נוספים בערך מועתקים, אני מוריד את הסקשן הרלוונטי, זוהי הפרת זכויות יוצרים לכל דבר 87.68.37.230 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

בהתחשב בכך שבפרק המדובר יש שמונה אסמכתאות, המפנות למקורות שונים, סביר יותר שדווקא דה-מרקר העתיק מוויקיפדיה, ולא להיפך. לפיכך החזרתי את המידע שהושמט, ובהזדמנות זו ערכתי אותו מעט. דוד שי - שיחה 20:01, 20 באפריל 2016 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באלי רייפמן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:01, 20 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באלי רייפמן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:32, 6 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באלי רייפמן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:45, 23 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באלי רייפמן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:18, 15 בינואר 2024 (IST)[תגובה]