שיחה:האקר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש בעיה קטנה עם הערך הזה - הוא כולל מדע על השימוש הלא נכון שעושה התקשורת במונח אבל חוזר על הטעות הזו.. (למשל בכנותו גם את סטולמן וגם את טננבאום "האקרים"). Coredumb 22:02, 19 מרץ 2004 (UTC)

דוד שי - שים לב שלא הייתה הפרה של זכויות יוצרים שכן גם המסמך המקורי מופץ תחת הGFDL. Costello

חוזר בי, המסמך הנ"ל לא מופץ תחת GFDL, משום מה הייתי בטוח שהוא כזה. Costello 22:36, 15 נוב' 2003 (UTC)

יש פה צורך להבהרה: המושג האקר מדבר על שני מושגים שונים: בדוגמאות: קווין מיטניק וריצ'ארד סטולמן הם האקרים משתי הקטגוריות הלא כ"כ קשורות הללו, שמישהו יבהיר בבקשה.

OTTOx - הערך האקר בעייתי... במיוחד לאור העובדה שהוא ניזון מאתר של משטרת ישראל. ottox

נראה לי שהדרך הטובה לטפל בערך הבעייתי היא פשוט להפריד בין האקר לקראקר, לשים את סטולמן ומיטניק על אותה סקאלה זה לא ראוי בעיני. יש התנגדויות? דורית 23:15, 23 אוק' 2004 (UTC).
מסכים. להשתמש ב"ראו גם" כדי לקשר מהאחד לשני. Eranb 23:28, 23 אוק' 2004 (UTC)

תבנית:מטלה אקדמית 

הקישור לאתר משטרת ישראל[עריכת קוד מקור]

מהווה דוגמה לשגיאה בשימוש בשם האקר. מלח השמים 18:03, 13 יוני 2005 (UTC)

צודק, אבל הם לא אינציקלופדיה. שנוריד, שנעביר לקראקר? דורית 21:43, 13 יוני 2005 (UTC)
למה לא? מתניה שיחה 21:44, 13 יוני 2005 (UTC)
למה לא להעביר או להוריד? דורית 21:49, 13 יוני 2005 (UTC)
בדיוק. מתניה שיחה 21:50, 13 יוני 2005 (UTC)
הבנתי. לטיפולך. דורית 21:55, 13 יוני 2005 (UTC)
כן, המפקדת. יבוצע. מתניה שיחה 21:56, 13 יוני 2005 (UTC)
אל דאגה - יש מתניה. תודה. דורית 22:02, 13 יוני 2005 (UTC)
תודה לשניכם. מלח השמים 22:48, 13 יוני 2005 (UTC)

מדוע הורדתם את הקישור ל–Jargon File?[עריכת קוד מקור]

האם כתבה סוג ז מוואלה רלוונטית יותר? וללא שום הערה על השינוי?

כי זה אתר כללי שלא מוקדש לנושא ולא שמים קישור לאתר רק כי מופיעה בו פסקה בודדת על נושא המאמר. גילגמש שיחה 04:43, 23 יוני 2005 (UTC)
זהו קישור למילון לשפת ההאקרים - כל הדף מוקדש לנושא האקר, ולכן ראוי שיהיה כאן. דוד שי 05:07, 23 יוני 2005 (UTC)
אם כך, אז אני מצטער. כשבדקתי את הקישור ראיתי שהוא מוביל לפסקה בודדת על הנושא. גילגמש שיחה 05:09, 23 יוני 2005 (UTC)
מי שלא מכיר את ה–Jargon Fiile לא צריך לערוך דף על האקרים :-)

הערך אינו נכון - טיעוניו של משתמש:DARKER[עריכת קוד מקור]

מה פיתאום?[עריכת קוד מקור]

האקר זה פורץ קודם כל אם תחפש במילון כל שהוא(וחיפשתי) תימצא שהערך האק הינו פריצת מחשבים (וזה שהיה סלנג האק שהוא היה פיתרון בעיה זה לא רלוונתי כי בסלנג הארבה שטויות קורים) וגם במילון מחשבים אחד שקראתי להאקר היה שני פרושים פורץ מחשבים וחובב מחשבים בכל מילון רציני שלא תיראה תיראה משהוא דומה האקר זה לא מתכנת מוצלח יש האומרים כך כי האקרים ליפעמים תיכנתו תוכנות פריצה (שהם מאד מסובכות ומתוכמות) ככל הניראה שנבה מי זה וקראקר זה לא פורץ מחשבים זה כינוי לעושה "קראקים" קבצים המאפשרים הרצה של קובץ\תוכנה ללא דיסק או מפתח\סריאל מיספר סידורי כמו סיסמא המאפשר רק לאנשים קנו את המוצר להישתמש בו ביגלל הורדות,למעשה קראקרים גם מוצאים סריאלים. לסיכום: האקר - פורץ מחשבים קראקר- פורץ תוכנות

ולא שונה מי זה!.

דרך אגב[עריכת קוד מקור]

אחד הדברים שביגללו הערך הזה לא נכון זה ביגלל שכל הפרושי מילים בוא הם מבוססים על סלנג לכותב הערך:אי אפשר לפרש מילים על סלנג הדבר הזה שהאק היה קשור לתיכנות ולחשמל זה היה סלנג מוחלט ממש שפת רחוב שנית אני לא יודע ממש לגבי חשמל אבל אני בעצמי סוג של מתכנת (מיתלמד) ואני הארבה בפורומים של תיכנות ודברים מהסוג הזה ואף פעם לא ניתקלתי במילה "האק" וגם בחשמל זה כך בטח (אם לא סלנג) אז תפסיק לקחת מילים אם סלנג או כינוים מקומים כותב עצים פיתרון בעיה (כמובן שזה לא נכון לא רק עקב הסטירה שבינהם)אז בימקום לימצוא כינוים מיתוך חורים וסלנג רחוב מוזר כדי לך להיסתכל על השטח כמו שאמרתי מיקודם קראקר קודם כל זה מפצח לרוב מפצח תוכנות (סריאל) או בונה קראק הוא פורץ תוכנות הוא מפצח את הסריאל של התוכנה בקיצר אני הבתי כאן בירורים מה שטח ונכונים ולא סלנגים או כינוים סוטרים מכל חור. אם זה לא הספיק לכם הינה כמה פירושים המסבירים את משמעות המילים. מה זה האקר. http://www.johnbryce.co.il/milon/milon.asp?searchad1=HACKER&x=39&y=14

מה זה האק אומנם זה לא הראשון ואם כמה לפניו אבל זה מוכיך ומה שלפניו לא קוללים את מה שאמרתה פיתרון בעיה תיכנות ועוד כמה שטויות. http://milon.morfix.co.il/default.aspx וקראק אתה יכול לימצוא לרוב את המילה הזו באתרים של פירצה לתוכנות. בקיצר אני מציע לערוך את הערך הזה כי הוא שטותי ולא קרוב ביכלל לאמת זה ערך לא נכון זה רק יטעה את מי שיקרא אותו אני מציע לערוך אותו.

ועוד דבר[עריכת קוד מקור]

עד עכשיו במאמר שלך הוצתה מחורים פירושים לא נכונים וגם כל מיני דיבורים של תיקשורת ובאתרים חשוב לציין שהתיקשורת לא תמיד צודקת(אני יודע באיזה עיתון קראתה מאמר כזה או בטלויזיה אבל רוב הדברים בתיקשורת דיי שונים זה מי זה אז זה לא רלוונטי) עד עכשיו הבתה רק דברים מפוקפקים כאלה מאיזה מקומות שונים ולא מהזמן הזה ולא פעם אחת עובדה ממשית כמו מילון מחשבים או משהוא כזה רק מכל מיני חורים שמישהוא יערוך את המאמר המביש הזה.

ועוד משהוא[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שדיברתה הארבה דברים על מחוץ לארץ אתה מדבר כאילו בחו"ל חושבים כך אתה טועה ראיתי הארבה פעמים בפריצות (דפרצו לחברות אמריקיות) הישתמשו במילה האקר ואני מיתעסק הארבה בהאבטחת מידע ואנחנו (מאבטחי ידע ואנשי מחשבים) מכנים אותם (את הפורצים)בלי שמץ של ספק האקר. אז ליפני שאתה כותב ערך בנושא מסוים וודה שאתה מבין בנושא ולא אם ידע חובב ומקורות לא אמינות רחוקות או עממיות. אני בעוד כמה שעות הערוך את טעות המבישה שלך.

ועוד משהוא נוסף[עריכת קוד מקור]

המאמר שהבתה של לימור של וואלה לא אמר הארבה בקשר לנושא הזה אלא שהאקר אחד פרץ לאחד המחשבים.אני בטוח שאפילו לא קראתה את הכתבה אלא רק חשבתה שזה אומר משהוא כמו "בישראל לא הבינו מה זה האקר ומה זה קראקר ו קראקר זה פורץ מחשבים בלה בלה בלה" בלי להעליב זה הערך הנוראי ביותר שראיתי בחיים שלי בלי מחשבה בלי מקורות טובים בלי כלום רק שקרים וקישורים לא קשורים. אני מציע לך לא ליכתוב ערכים לפכות לא במחשבים כי אתה לא יודע משהוא במחשבים.

מי כאן[עריכת קוד מקור]

מי כאן מסכים שערך זה צריך עריכה מיידית?.

אין צורך לבצע עוד ועוד עריכות. זה לא מועיל. עדיף לפרסם מודעה בלוח המודעות ולהזמין ויקיפדים לקרוא את הדברים (החשובים!) שכתבת. חגי הלמן 18:21, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מי שם הגנה[עריכת קוד מקור]

שמעתי שזה המקום לשים הגנה לערך השאלה מי נתן לערך אבלים הזה ליהיות מוגן!בחיים שלי לא ראיתי ערך חסר ערך ואבלי שכזה לעורך הערך הזה אתה מציג כאילו אנחנו (ישראל) איזה שבט אינדיאני מבודד שהציוויליזציה עדיין לא הגיע אליה אתה מתאר כאילו זה מובן מאליו באמריקה שקראקרים פורצים למחשבים ולא האקרים אז תרשה לי לומר לך לא נכון ביכלל גם שם הארבה אנשים יודעים שהאקרים הם פורצים למחשבים וקראקרים לתוכנות זה יודע כל מי שיודע משהוא במחשבים אז תפסיק לדבר כאילו כל העולם חושב כך ורק חלק מהיתנו לא בקיצר אני אדאג שהערך האבלי הזה יערך כי הוא שטותי לגמרה. מי כאן חושב שהערך אינו נכון וצריך לערוך אותו?.

כנראה שרק אתה, ואם תמשיך בכתיבה מהוג שהפגנת כאן הכולל כשלעצמה לא מעט טעויות, נאלץ לחסום גם דף זה. קבל הצעתו של חגי ופנה ללוח מודעות כדי שאחרים ישפטו בעצמם. שבת שלום, דורית 18:33, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

צודק[עריכת קוד מקור]

אולי יום אחד גם מישהוא יכתוב ערך על היטלר ויכתוב שהוא היה המשיח למה לערוך? מה יצא מי זה?.עכשיו אני אומר לך משהוא הערך הזה לא נכון ביכלל זו הסיבה שצריך לערוך אותו ושמתי שזה המקום בו שמים הגנה ביגלל זה.

בסדר[עריכת קוד מקור]

אם ליפנות לאדם אחר יפתור את האבל הזה בסדר שנית ככול הניראה אני היחיד כאן שיש לו מושג בנושא ובמחשבים אז זה לא נורא אם אתה או הם לא חושבים כך חוץ מי זה יש לי הוכחות חותכות ולא סלנגים או כינוים מקומים וסוטרים של כינוים לא קשורים אם זה אי אפשר להיתווכך!.

אתה לא היחיד כאן שיש לו מושג במחשבים. pacmanשיחה 18:40, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

נכון אבל מימה שאני רואה אני הכי מבין כאן אולי גם לאור העובדה שאני שנים לומד בצורה מעמיקה ביותר על מחשבים.

האם אתה מבין במקרה גם בקומיקס ובהיאבקות מקצועית? pacmanשיחה 18:49, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מה? לא למה מה זה קשור טוב מי המנהל של האתר הזה או למי אני צריך ליפנות בנושא?.

אין פה מנהל (-: pacmanשיחה 19:01, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

למי אני יכול ליפנות בנושא הזה?.

עזבו[עריכת קוד מקור]

הערך האקר יהי זיכרו ברוך אף אחד לא מקשיב לי הערך ישאר אבל אבלים חסר היגיון!.

הדיון בנושא, למקרה שלא שמת לב, עבר לויקיפדיה:בירורים. ראה תשובתי לך שם. מארק ברלין 20:30, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

האקר הוא לא קראקר![עריכת קוד מקור]

כנראה המילון שהזכרת טועה, הוא הביא את ההגדרה לקראקר, לא להאקר. ההגדרה הנכונה:

האקר- אדם שהוא גאון מחשבים, ובונה דברים בעזרת הידע הזה.

קראקר- האדם שהורס את מה שההאקר בונה!

יש גם שקוראים להם כובע לבן וכובע שחור. אם תגיד להאקר אמיתי שהאקר זה פורץ- הוא יתעצבן עליך, ובצדק. הוא למד שנים בשביל להשיג את מה שהשיג, ועכשיו אתה אומר לו את זה?!

שמי דר יעקב הכט ואני כתבתי את המאמר על ההאקרים שמצוטט בבלוג של הויקיפדיה (סליחה על "הבלוג הקולקטיבי" )ולא מי שמופיע בבלוג הויקיפידי. יעקב הכט שצוטט הוא מומחה עולמי גדול (על פי הוויקיפדיה )לדמוקרטיה בחינון אבל זה לא המידע שלו ולא התצולם שלו באתר קשורים לנושא ההאקרים. מאחר ואין לצפות מהעריכה בוויקיפדיה לשום עבודה רצינית אתם יכולים לתת עטרות לכל מי שבא לכם כפי שקורה אצלכם בתדירות לפחות ביחס למאמרים שאני מפרסם ....

על העריכה הפרובלמאטית בווקיפדיה הישראלית דברתי גם בכנס האינטרנט האחרון שהתקיים בפברואר : ............ד"ר יעקב הכט: "המושג שהצגתי בכנס בשנה שעברה "הזכות לחשיפה" נפסל בוויקיפדיה בשלל טענות. לאחרונה ולקראת הכנס השנה יצרתי מושג חדש "האני היצרכני (PROsumer self)" (בדומה למושג "האני הפוליטי"), אך בוודאי שוויקיפדיה הישראלית תפסול גם את המושג החדש הזה"............ http://www.thecom.co.il/article.php?id=16486 (26.12.2012)

תיקנתי. טישיו - שיחה 20:02, 9 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

הערך הורחב במסגרת מטלה אקדמית במכללת ספיר[עריכת קוד מקור]

ערך זה נכתב או הורחב משמעותית במסגרת מיזם עבודות ויקידמיות במכללת ספיר - המחלקה לתקשורת

לאור התרבות השימוש בתקשורת מציע לשנות שם הערך ל"פצחן"[עריכת קוד מקור]

הגעתי למסקנה זו לאחר מחשבה לשנות את השם בערך "נערה עם קעקוע דרקון" אך חזרתי בי. Urieladiv - שיחה 16:56, 31 במרץ 2013 (IDT)[תגובה]

עידכנתי את הערך, מוזמנים לתקן ולהוסיף[עריכת קוד מקור]

עידכנתי את הערך כדי לטפל בבעיית הגדרת ה"קראקר/האקר", ולאזן את נושא סיווג הכובעים. אני מניח שעדיין יש שם נושאים שנויים במחלוקת, אבל נראה שמה שאני יודע בנושא אכן יותר תואם למה שאנשים כתבו בהערות כאן ובהערות בערך "קראקר" (שהחומר שצריך להיות בו למעשה שולב כאן, אז יש מצב שצריך לנקות אותו ולהכניס אליו טקסט מהחלק "קראקר מפצח תוכנה" מהערך הזה. למעשה הערך קראק (תוכנה) מתייחס בדיוק להקשר שהוגדר כאן לקראקרים). The duke - שיחה 19:03, 10 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

פגיעה בשמי - יעקב הכט[עריכת קוד מקור]

אני דר יעקב הכט המופיע בפרק ההיסטוריה העוסק בתרבות האינטרנט ולא דר יעקב הכט המופיע בלינק העוסק בחינוך דמוקרטי!!! טעות זו פוגעת בי קשות!!! 46.117.97.88 17:17, 14 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

תיקנתי. ההר אדרניק  •  שיחה. 17:23, 14 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

לינק מוטעה ליעקב הכט[עריכת קוד מקור]

המקור של שלבי התפתחות מושג ההאקר המצוטטים בשם יעקב הכט מופיעים באתר http://jacobhecht.com בעוד הלינק של יעקב הכט בכתבה מפנה אל אדם אחר באותו שם שאינו עוסק כלל בנושא 46.117.97.88 17:32, 14 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

העיסוק בקידום אתרים תחת "כובע שחור"[עריכת קוד מקור]

לדעתי לא קשור לערך. כפי שאין מקום לציין את כלכלת בריטניה תחת הערך "כלכלה" בערך על ישראל. כאן מדובר על האקרים כובע שחור. עצם העובדה שהמונח הושאל גם לקידום אתרים לא בהכרח מעניין את הקורא כאן. The duke - שיחה 12:40, 13 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

אני מסכימה ולא מסכימה אתך. כן, זה לא בדיוק קשור לערך אבל אין בוויקי ערך אחר לכובע שחור. בנוסף, חלק גדול מהשיטות שבהם משתמשים בקידום שחור נשענות על ידע של תכנות אז כן יש כאן סוג של האקר אבל התחום אחר.Yaeli.aviv - שיחה 12:55, 13 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

הסיבות להורדת הפיסקה "קראקר אבטחה"[עריכת קוד מקור]

1) הפיסקה לא מוסיפה מידע.המידע שנמצא בה הוא סוג של קצרמר עם המידע שכבר כלול בפיסקאות "כובע לבן" כובע שחור" ו"האסכולה הישנה".

2) על פי המובאה, המונח "קראקר אבטחה" הוא למעשה תרגום שגוי של המונח האנגלי Security hacker - "האקר אבטחה", שמקביל לכל תחומי העיסוק של הערך "האקר" בו עוסק הערך כולו, מלבד old school hackers, וכולם כבר נידונים במסגרת הערך. משמע: על אף הרצון הטוב של תורם הטקסט, בפועל נוצר ניפוח מיותר של הערך עם מידע שכבר מופיע בו, ועם סיווג שגוי.

The duke - שיחה 14:52, 10 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

רמי (ידע בסיסי), Tshuva, Kotz, Mysterion, גאנדולף, CodeGuru, Dovno, Zardav, ש. יצחק, Tomer T, הווה-אומר, HiyoriX, TheStriker, אכן, TergeoSoftware, RafaelGreen, N100a, דור מאיר, מקצועי, המקיסט, Galarantyבעלי הידע במחשבים, תוכלו להבהיר את הקשר בין שני הדברים. eli - שיחה 20:53, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

בקלות. פצחנות היא הפעולה- באנגלית hacking. פצחן הוא האקר. כמות שכתוב בערך כרגע זו שגיאה. אילן שמעוני - שיחה 21:23, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
כוונתי הייתה לאיחוד בין שני הערכים. לא הבנתי את טענתך. eli - שיחה 21:25, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
אם פצחן זה האקר אז למה שחזרת אותו ? eli - שיחה 21:26, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
אלי גודין, השיחזור שלי היה מ:האקר(פצחנות) אל:האקר(פצחן). לגבי איחוד ערכים - אין כאן תבנית מתאימה. אני משנה חזרה ל:האקר(פצחן). אילן שמעוני - שיחה 07:50, 19 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
מה בדיוק ההבדל בין שני הגרסאות ? שניהם מכוונים לאותו עניין. eli - שיחה 08:59, 19 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

עיייעיעיעיעי 5.29.208.140 16:14, 15 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]

כדאי להוריד את ההשוואה לקראקר שנוספה בפתיח[עריכת קוד מקור]

הערך קראקר עליו מתבססת ההשוואה שנוי במחלוקת עד כדי ראוי למחיקה, והכינוי "קראקר" המתייחס להאקר שלילי, נחשב ככינוי גנאי של האקרים מסוג אחד להאקרים מסוג אחר, ולא כמושג אנציקלופדי. הכל מוסבר לפרטיו בערך האקר. כדי להבהיר: זה כמו לכתוב ששוטר נבדל ממנאייק בכך שהשוטר אוכף את החוק בעוד מנאייק עוצר אנשים ;). אין מה לתת ערך למנאייק. The duke - שיחה 10:35, 6 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]