שיחה:ישראל אריאל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות השילוני[עריכת קוד מקור]

הכתבה ב"מסע אחר" כאן בגלל מאמר (9 עמודים) שם מאת דב אלבוים בנושא אנשים הפעילים למען בניית המקדש. חלק ניכר מהמאמר מוקדש לר' אריאל.

לעומת זאת, למה לכתוב "ניסיון" להקים סנהדרין, ולמה לכתוב סנהדרין במרכאות? יש אנשים שיאמרו על רב מסוים "בשבילי- הוא לא רב!". אבל זה לא מה שיקבע אם אדם מסויים יירשם כרב בוויקפדיה. בוויקפדיה באנגלית מופיעים רבנים שהם נשים ולסביות. אם בשביל אנשים מסוימים זה סנהדרין- אל תביע ביקורת ע"י מרכאות וכד'. ולמרות מה שכתוב ב"יעקב בירב", יש הרואים ערך לסמיכה שהתחיל, ולכן מעריכים במיוחד את ר"י קארו וקוראים לו "מרן" - ממאה (או מאתים) רבנים נסמך. שילוני 13:25, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

דומה שגם מקרב ה"הסנהדרין" עצמה אנשים רבים אינם רואים זאת כסנהדרין. נו, ואם אני אכריז על עצמי כמלך ישראל, לא תכתוב זאת במרכאות? הללשיחה 13:37, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
אני סימנתי את המילה "סנהדרין" בסוגריים, ואני מצטרף לדעתו של הלל. pacmanשיחה 13:53, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
יש דרכים פחות פוגעות להתייחס ליוזמות של אנשים אחרים. יעקב בויקי 14:28, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
מה הקשר ל"פוגעות"? אם נכתוב "חידוש הסנהדרין" לבד, אפשר לחשוב שזה חידוש הסנהדרין "על באמת". וזה לא. pacmanשיחה 14:32, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
יוזמה של חלקים בציבור הדתי לחידוש הסנהדרין אשר איננה מקובלת על ידי רוב הציבור הדתי? האם היית רוצה שמישהו יקרא לויקיפדיה "אינציקלופדיה"? יעקב בויקי 14:53, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
הבעיה לטעמי היא אחרת. הסנהדרין שבביטוי "נסיון לחידוש הסנהדרין" איננה זו שמנסים להקים מחדש אלא זו שבצלמה מנסים להקים את החדשה. כלומר, אם בביטוי כזה המלה 'סנהדרין' נמצאת במרכאות, זה לא מעיד על הסנהדרין של אריאל אלא על הסנהדרין. נדב 15:05, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
אני מסכים עם נדב, ותיקנתי (הכותרת הזו נשמטה מעיני בהגהה הראשונה שערכתי). נתנאל 09:54, 9 אוגוסט 2006 (IDT)

היחס ל"סנהדרין" בציבור הדתי[עריכת קוד מקור]

ינבושד החליף את המשפט "ההתיחסות אליו ברוב הציבור הדתי נעה בין התעלמות לזלזול מופגן" בניסוח "אדישה למדי" ונימק: "משפט בעייתי". לא ברור לי מה בעייתי במשפט. האם הוא לא נכון? האם יש לספק סימוכין לזלזול המופגן הזה? (אפשר להתחיל במאמר של הרב מיכאל אברהם בנקודה, שלפי הזכור לי מטפל באנשי הסנהדרין במונחים מעולם הפסיכיאטריה.) נתנאל 11:05, 9 אוגוסט 2006 (IDT)

אני חושב שהמשפט מדויק לחלוטין. הללשיחה 11:15, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
ואגב, למה דעתו של אדם שכתב ב"נקודה" מהווה יותר סימוכין מאשר דעתך שלך? שילוני 14:26, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
משום שבכתיבה אנציקלופדית רצוי להיסמך על מקורות חיצוניים ולא על ידע אישי. דרך אגב, שים לב שהבאתי את דעת הרב אברהם לא כעדות אובייקטיבית על "הסנהדרין", אלא כעדות לכך שקיים בציבור יחס מזלזל כלפיהם. נתנאל 15:18, 11 אוגוסט 2006 (IDT)

הועבר משיחת משתמש:89.138.153.116


שלום לך,
בוויקיפדיה אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף ישראל אריאל אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, ולהסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.

בברכה, האם יש לך ידיעה שהוא לא היה לבוש אז מדים? DGtal 20:20, 12 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אכן כך. אני הייתי בימית בזמן האירוע. זה לא היה בזמן הפינוי עצמו, אלא מספר שבועות לפני כן. והרב אריאל לא לבש מדים. האירוע צולם בטלוויזיה, והוא הופיע בבגדיו הרגילים.
אעיר עוד, שבזמן הפינוי עצמו הרב אריאל עסק דוקא בהרגעת גורמים קיצוניים במיוחד, כגון אנשים שאיימו להתאבד וכד', והצבא אף איפשר לו תנועה חופשית והישארות בביתו בשעה שכמעט כל העיר כבר נהרסה.

למישהו יש מושג?[עריכת קוד מקור]

איך משטיגליץ הוא הפך לאריאל? (לדוגמא ג'קסון=>ג'קוב סון=>בן יעקב; שטיגליץ=>?=>אריאל, מה זה בכלל "שטיגליץ"?)

"שטיגליץ" פירושו "חוחית"(שם של ציפור). הבחירה ב"אריאל" היתה כדי לשמר את זכר סבו של הרב, ר' זאב אריה שטיגליץ.

שמות ילדיו[עריכת קוד מקור]

לדעתי חשוב להחזיר את הפסקה על שמות ילדיו ותפקידיהם. בין היתר, בשל הגיוון המסוים שבאופי המוסדות שבהם הם מלמדים. דוד - שיחה 19:48, 24 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

אם אין לזה ערך מי יודע מה גדול, והמשפחה מעדיפה שלא לפרט, אז למה להתעקש? הללשיחה • ט"ו באלול ה'תש"ע • 20:09, 24 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
בהחלט מקובל לציין את שמות הילדים ואזכור קצר של פרטים משמעותיים במיוחד בביוגרפיה שלהם, אם יש. נרו יאירשיחה • י"ד באלול ה'תש"ע • 20:24, 24 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
החזרתי. דוד - שיחה 20:07, 25 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

לא ברור לי למה לא מוזכרים בנותיו חתניו לא התחתנו עם בניו -- ממילא ראוי להזכיר למי אנשים אלה נישאו שזכו להיכנס לקטגוריה הזו. שכוייח

https://www.haaretz.co.il/news/education/1.1356318

משתמשת:פסי'ה ברכה, אנא שימי לב לכך שהערך עוסק ברב אריאל, לא במפעליו. לכן ראוי לתארם בקצרה. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ף • 15:45, 21 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

תחנון לאחר מלחמת ששת הימים[עריכת קוד מקור]

ככל הידוע לי, הסיפור האמיתי היה שהרב ישראל אריאל החל לומר תחנון, ולאחר שהרב שלמה גורן אמר לו שיש לומר הלל, הוא אכן אמר הלל במקום תחנון. משום מה, פרטי הסיפור שונו ע"י מוטה גור, והגרסה שכעת מפורסמת טוענת שהרב אריאל חלק על על הרב גורן ולא הסכים לומר את תפילת ההלל במקום תחנון. שימו לב שאין זו הגרסה הנכונה, ותחליטו אם זה מספיק חשוב בשביל לשנות את נוסח המשפט 'בתפילת מנחה באותו יום, ליד הכותל, אמר תחנון, כרגיל ובפרט בשל ההרוגים הרבים מחבריו במהלך הקרבות שהוצרך לפנות בעצמו, כמו גם פצועים. הרב שלמה גורן אמר לו באותו מעמד: "לא אומרים תחנון, אומרים הלל!"'.

יש בערך מקור, הרב אריאל בעצמו. לא מוטה גור. תוכל לבדוק אם זה תואם. מול זה תצטרך להביא מקור אחר אמין באותה מידה, לא מספיק "ככל הידוע". נרו יאירשיחה • כ"ה בשבט ה'תשפ"א • 15:48, 7 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

מהרב אריאל עצמו עולה כי הוא עשה כדברי הרב גורן ואמר את ההלל בשירה ובריקודים. חוץ מזה, עניין סיפור זה וגרסתו של מוטה גור נודע לי מהרב ישראל אריאל בעצמו, שסיפר לי את הסיפור הזה לא פעם.

א. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. ב. בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. ג. שמעתי עכשיו את דבריו. לא הייתה טעות בערך, אבל דייקתי עכשיו מעט יותר. נרו יאירשיחה • כ"ה בשבט ה'תשפ"א • 16:46, 7 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
ככל שזכור לי, הרב גורן, במכתב למוטה גור, כתב שהסיפור לא היה ולא נברא, והגירסא של מוטה גור אפילו לא הייתה יכולה להיות, כיוון שלא ייתכן שצנחן צעיר יתווכח עם הרבצ"ר. (המכתב לא נמצא תחת הישג ידי ברגע זה, אבל אם צריך אמצא אותו).david7031שיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"א • 00:23, 8 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
אני מאמין לרב אריאל, אבל מעניין לראות מה כתב הרב גורן. מוטה גור מן הסתם לא היה באותה תפילה והרב אריאל לא אומר שהתווכח. נרו יאירשיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"א • 01:44, 8 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בישראל אריאל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:25, 16 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]