שיחה:כוחות מיוחדים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

MathNight, תודה על העזרה ואירגון- קשה לי קצת עם מחשבים. רוביןהוד 11:26, 18 ינואר 2006 (UTC)

שיגרה/חירום[עריכת קוד מקור]

אגב, דווקא ייעוד שיגרה הוא מורכב יותר מכמה טעמים: 1.בשני המקרים לכח אסור להיחשף, אך במקרה של חשיפה בשיגרה זוהי תקרית מאוד בעייתית בניגוד למלחמה שזה 'לגיטימי'. 2.בשני המקרים אין להשאיר עקבות בשטח, אך בשגרה, אסור שיוותר סימן גם לאחר סיום הפעולה. רוביןהוד 11:48, 18 ינואר 2006 (UTC)

תודה על ההערה. אני אשלב אותה בערך. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 20:46, 18 ינואר 2006 (UTC)

קישור חוטפני[עריכת קוד מקור]

הקישור לאתר "isayeret" דורש (לפחות ממאזינינו בחוץ-לארץ) פתיחת חשבון (10$ לחודש) ורישום. אם לא די בכך, במי שאין לו חשבון האתר מתעלל על-ידי זריקתו מעמוד לעמוד. הקורא החף-מפשע מוחזק בן ערובה. לחיצה על כפתור המילוט (Back) אינה מועילה: כמו חייל ממושמע, האתר הזה צועק לך "עצור סיסמא" גם ביציאה! בלי הפעלה של כוחות מיוחדים אי-אפשר להחלץ משם. אחד המשתמשים החדשים הוסיף קישורים כאלה במספר גדול של ערכים, ואני מבקש להסיר את כולם. עוזי ו. 19:14, 2 פברואר 2006 (UTC)

מוזר. אני לא נתקלתי בבעיות האלה. מה עוד שרוב הקישורים באתר זה מכילים מידע רב ושימושי, אם כי לעיתים לא מדויק. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:26, 2 פברואר 2006 (UTC)
בטח. אתה בא לשם עם דגל ישראל גדול, אז עושים לך כבוד. את מי שמגיע בדרכון זר (או ממחשב תושב חו"ל שלא גויר כהלכה) הם מעבירים בדיקה בטחונית מעיקה. עוזי ו. 19:36, 2 פברואר 2006 (UTC)
בדקתי את הקישורים ולצערי אכן מדובר בקישור חוטפני. אני אבקש מאחד הבוטים להוסיף אזהרה בנושא. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:54, 2 פברואר 2006 (UTC)
אני חושב שהמדיניות צריכה להיות שלא משאירים קישורים כאלה. מעבר לזה שזו התנהגות מתועבת (וגרוע מזה - לא מנומסת) הקורא האקראי לא יודע מה זה "קישור חוטפני" עד אחרי שחטפו אותו. עוזי ו. 20:08, 2 פברואר 2006 (UTC)
לפי מיטב זכרוני (פרשת "הידען") הוחלט להשאיר קישורים כאלה תוך אזהרה מתאימה. אגב, מחלק מהקישורים כן הצלחתי לחזור לויקיפדיה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 20:11, 2 פברואר 2006 (UTC)

ולמי שבאמת לא יודע - מה זה קישור חוטפני? Pacman 20:13, 2 פברואר 2006 (UTC)

הוחלט אכן להשאיר תוך אזהרה שמומלץ לפתוח בחלון נפרד.
קישור חוטפני זה קישור שאי אפשר לחזור ממנו ע"י לחיצה על מקש Back בדפדפן, יש כמה דרגות של קישורים כאלו אבל כולם מעצבנים במידה זו או אחרת. טרול רפאים 20:15, 2 פברואר 2006 (UTC)

קישור לאתר לא מדויק[עריכת קוד מקור]

מעבר לכך שהאתר חוטפני, המידע בו חובבני ולחלוטין לא מהימן. רוביןהוד 18:02, 4 פברואר 2006 (UTC)

פלס"ר שריון[עריכת קוד מקור]

הערה: פלס"ר שריון הינו שם גג לכמה יחידות בחיל השריון (סדיר ומילואים). היחידה נחשבת ליחידה מובחרת בשל ההבדל ברמת הלחימה שבינה לשאר החיל, אולם, יש לציין כי רמת הלחימה ביחידה זו, אינה גבוהה מזו של לוחמי החי"ר הרגילים.

ממש לא מדוייק תבדוק אולי מאיפה הגיעו לוחמי הפלס"ר לפלס"רי המילואים. חוץ מזה אני לא יודע על פי מה אתה בדיוק מודד רמת לחימה ??? לפחות בניווטים הם אוכלים את החירניק הממוצע לכל אחד יש את היעוד שלו , ולכן משפט כמו שכתבת מראה כי אתה לא מבין את ייעוד הפלס"ר Sydney 15:26, 22 פברואר 2006 (UTC)

אכן יחידת המילואים הינה סיפור מעט שונה, ובכך אתה צודק. באשר לרמת הלחימה- הניווט הוא אחד מאבני ההכשרה של הלוחם, ובחלק זה פלס"ר שריון מתמחים בעיקר בניווט הרכוב. רמת הלחימה נמדדת בפרמטרים רבים נוספים, בהם יכולת תנועה בשטח, רמת חי"ר בכל המתארים השונים, שימוש באמל"ח ומעל לכל מורכבות הביצוע של היחידה האמורה. היות ופלסר"י החי"ר מבצעים משימות מורכבות יותר (בשיגרה) מפלס"ר שריון, המסלול וההכשרה שלהם יותר מקיפים, מורכבים וארוכים. חשוב לציין שתחת הנושא הנדון, ההבחנה בין ה'מורכבויות' השונות איננה בתחום המקצועי. ההבחנה היא ברמת הסיכון וביכולת הנדרשת הן ברמת הצוות והן ברמת הלוחם הבודד. באשר לייעוד המלחמתי, הנושא ה'חי"רי' בולט כמובן יותר אצל פלסר"י החי"ר, אך לא אטען באשר למורכבות ולסיכון, משום שההסטוריה הצבאית מדברת בעד עצמה, ואין למעשה פרמטר השוואתי (הסיכון במלחמה דומה אצל כל היחידות מפני שאין וודאות אמיתית באשר למה שעומד להתרחש- להוציא את יחידות העלית שפועלות מלכתחילה בתנאי נחיתות). דבר נוסף אם כבר עסקינן בהשוואות (שהן ללא ספק בעיתיות). עקב הארגון הלוקה בחסר של צה"ל וההחמרה בסדר של הגופים האמונים על המבצעים חל למעשה עיוות גם ביחידות המבצעות. התהליך החל פחות או יותר בשנות האינתיפאדה הראשונות (איזור 87'), כאשר יחידות סדירות נלקחו לבצע פעולות אשר לא אומנו לבצע- הבט"ש. תפיסת הבט"ש התחזקה בשנות ה-90 בלבנון. היחידות הסדירות שרצו להאדיר ביוקרתן ויכלו לעשות כך בגלל הכאוס ששרר בצה"ל, טיפחו יכולות אד-הוק וזנחו יכולות בסיסיות שהן נגזרות ייעודן. פלסר"י החי"ר הינן הדוגמא המובהקת לכך. יחידות אלו שייעודן זהה, הפכו שונות בתכלית. פלס"ר שריון לעומת זאת, לא זנח את ייעודו (ממניעים שונים שמנעו ממנו לתפוש חלק יותר גדול בבט"ש- אחד מהם הוא פשוט הסיבה המקצועית- זוהי יחידה בעלת תפקיד מוגדר ביותר),ועל כן היווה ועדיין מהווה יחידה מקצועית הרבה יותר. הרה ארגון בחטיבות החי"ר הגיע לא מעט בגלל סיבה זו של 'ילדותיות' בהכשרה, 'התעללויות' וזניחת העיסוק המקצועי ייעודי לטובת עיסוקים 'סקסיים' יותר. מאז הארגון החדש, פלסר"י החי"ר שבים לתלם- המסלול התקצר והסתדר והאמון עליו הוא כיום בדרגת סא"ל. ברמה הכללית של 'כוחות מיוחדים' (לא בצה"ל) שורר פחות בלאגן. הרג'ימנטים קבועים ומוגדרים. היות וצה"ל עדיין בתהליכי ארגון בבניית הכח, העניין פחות מוסדר. עבודה מתבצעת בנושא זה באופן נמרץ בארבע השנים האחרונות.

ללא קשר, אשמח אם תוכל להוסיף לערך פלס"ר שריון ובכלל לשאר הערכים בנושא, בברכה רוביןהוד 17:42, 22 פברואר 2006 (UTC)

יחידות מיוחדות ותוכניות הגנה מפני פלישה של רומל[עריכת קוד מקור]

ערך מעניין מאוד. לדעתי יופי שכולל את נושא היחידות המיוחדות בפלמ"ח. הערה קטנה: נדמה לי שעיקר תוכנית ההגנה כנגד פלישתו של רומל התמקדה בהר הכרמל ולא בהר הגלבוע. נטע מרום 19:03, 2 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הסרת קטע נרחב הנוגע ליחידות מובחרות בצה"ל[עריכת קוד מקור]

ראו דיון בעניין בשיחה:יחידות מובחרות בצה"ל#יחידות מובחרות ועילית. על פי המקורות שם, הנתונים בקטע שהוסר היו שגויים. יוספוסשיחה 01:48, 5 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

היסטוריה?[עריכת קוד מקור]

החלק היסטוריה מופיע פעמיים, כשהחלק הראשון אינו מתייחס להיסטוריה של יחידות קומנדו כלל, אלא סתם מתאר שוב מה היא יחידה ללוחמה זעירה...

טיפלתי בזה. גילגמש שיחה 17:20, 12 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

האם הערך צריך לכלול גם יחידות משטרה מיוחדות (כגון יחידות ה-SWAT בארצות הברית או הימ"מ אצלנו) ויחידות מיוחדות של ארגונים אחרים (כגון השב"ס)? בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 20:22, 2 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]

אני חושב שכן. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 06:04, 21 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אני חושב שלא. אף שהימ"מ הגדעונים ועוד בישראל ויחידות נוספות כמו HRT של ה-FBI הן יחידות מיוחדות הן לא צבאיות. שווה אולי לפתוח תת ערך בנושא יחידות מיוחדות וייעודיות של כוחות שיטור.בערך הזה אין להן מקום. תודה.פרל - שיחה 07:08, 21 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אכן יחידות לא צבאיות, אז מה? מה ההבדל המהותי? גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 07:18, 21 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 11:44, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 11:44, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוקטובר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:12, 30 באוקטובר 2023 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (פברואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בכוחות מיוחדים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:37, 9 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]

לדעתי גם היחידה הרב ממדית)רפאים( נחשבת מהכוחות המיוחדים של ישראל2A0D:6FC0:84D:B700:E481:D479:9F99:753A10:03, 11 במרץ 2024 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בכוחות מיוחדים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:51, 27 במרץ 2024 (IST)[תגובה]