שיחה:מיכה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

1. עמוס היה עני? לא כך משתמע מהפסוקים בהם הוא אומר לאמציה כהן בית אל: "לֹא נָבִיא אָנֹכִי וְלֹא בֶן נָבִיא אָנֹכִי כִּי בוֹקֵר אָנֹכִי וּבוֹלֵס שִׁקְמִים" וברש"י: "איני מנביאי שקר שלכם הנוטלים שכרם להנבא איני צריך לכל זאת ולא נהגתי כך אני שאני עשיר ובעל מקנה ונכסים"

2. לא הבנתי את ההוכחה שהספר נכתב על ידי מיכה. ישעיהו, למשל, אומר: ""ה' אלקים פָּתַח לִי אֹזֶן וְאָנֹכִי לֹא מָרִיתִי אָחוֹר לֹא נְסוּגֹתִי". זה לא מוכיח שהוא כתב את הנבואה, אלא שהוא אמר אותה.

3. "ספר מיכה נמנע מלדווח על כך". למילה נמנע יש משמעות של השמטה מכוונת, האם היא קיימת כאן?

4. אולי כדאי להעיר על כך שמיכה מכונה מיכיה רק בכתיב, אבל הקרי שם הוא מיכה.

5. ועל כך שהנבואה "ציון שדה תחרש וירושלים לעיים תהיה והר הבית לבמות יער| מופיה בהבדלים מזעריים בירמיה כ"ו ובמיכה ג'.

6. "לא ברור מהו הקשר בין ומדוע סודרו כפי שסודרו", צריך להיות ביניהן?

7. יואל הוא נביא שתקופתו מאוד לא ברורה. כדאי להביא אותו כדוגמא לנביא יותר מאוחר ממיכה?

8. "סדר עולם" - רבה או זוטא?

9. קרבנות אדם רק בימי אחז? על מנשה נאמר: "וְהֶעֱבִיר אֶת בְּנוֹ בָּאֵשׁ וְעוֹנֵן וְנִחֵשׁ וְעָשָׂה אוֹב וְיִדְּעֹנִים הִרְבָּה לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי ה' לְהַכְעִיס"

כמו כן, תעבור בבקשה על השינויים שעשיתי בערך.

אבל אלה באמת רק הערות שוליות, אתה עושה עבודה נהדרת.

דוד 16:05, 7 פברואר 2006 (UTC)

קודם כל, סליחה על האיחור בתשובה ותודה על ההתייחסות והמחמאות.
ולעניין:
1. כך ראיתי בכל מיני פרשנים על מיכה. את עמוס אני לא מכיר כל כך. אם אתה חושב שזה לא ודאי, תוסיף "כנראה". אם אתה חושב שזה לא נכון, פשוט תמחק.
2. צודק. אני די "המצאתי" את זה. אמחק את זה מיד.
3. יכול להיות. קשה לדעת. אין בספר שום דבר שהוא לא דברי נבואה קלאסיים; אי אפשר לדעת מה היו כוונות הכותב או העורך. את המילה נמנע אני מציע להשאיר. אם אתה רוצה, שנה את זה לניסוח אחר.
4. תעיר. אני לא שמתי לב (פשוט חיפשתי דרך אתר נח"ת, ואין שם קרי וכתיב).
5. לא חושב שזה חשוב. אם אתה רוצה, תוסיף.
6. אמור להיות, לדעתי. לא סתם מסדרים נבואות. אפשר גם לראות קשר ביניהן: פורענות, נחמה, פורענות, תפילות. גם בתוך זה יש קשר. עם זאת, בפרטים זה לא לגמרי ברור - ולכן בא המשפט.
7. צודק. מייד אמחק (אף על פי שרוב הדעות קובעות שהוא אחרי מיכה).
8. רבה. אבל לא ידעתי שיש שניים.
9. כן, אבל כשכתבתי את זה לא זכרתי שיש מי שטוען שמיכה שייך גם לימי מנשה.
עברתי על השינויים - הם נשאו חן בעיני. שוב, תודה על המחמאה. אחיה פ. 09:50, 8 פברואר 2006 (UTC)
1. לדעתי זה לגמרי לא נכון, אבל אני לא יודע איך לשנות את המשפט. למחוק אותו לגמרי, או רק את החלק שמדבר על עמוס?
6. התכוונתי לכך שמבנה המשפט לא ברור.
דוד 12:15, 8 פברואר 2006 (UTC)
1. מחקתי את עמוס. אתה יודע מה, אמחק מיד את כל המשפט. זה פשוט לא נכון (ראיתי את זה באיזה ספר, אבל צריך לדעת לסנן; אני מקווה שאף אחד לא קרוא כא חוץ משנינו, אז אגלה לך בסוד שגם סילקתי קצת ביקורת המקרא שלא מצאה חן בעיני...) [הערת מאוחרת: כשחשבתי על זה, זה לא נכון. לא סיננתי דבר, אולי טיפה היטיתי את הביקורת לכיוון ה"דתי". אבל כך עשו גם באנציקלופדיה המקראית; במיכה באמת אין סיבה לביקורת נוקבת במיוחד אחיה פ. 16:11, 8 פברואר 2006 (UTC)].
6. אנסה לתקן.
10. מקווה שלא תקעתי אותך עם התנגשות עריכה. אחיה פ. 12:22, 8 פברואר 2006 (UTC)

אנכרוניזמים[עריכת קוד מקור]

בכוונה לא התייחסתי אל המילים "וּבָאת עַד-בָּבֶל" (ד' י) בתור אנכרוניזם, על אף שיש במחקר מי שמתייחס אליהן כך ורואה בהן תוספת מאוחרת ברורה. לדעתי (ראיתי את זה אצל פרופ' שמואל ורגון בספרו), אין סיבה טובה מספיק לראות את זה כך: היו נבואות כבר בימי ישעיהו שדיברו על גלות בבל (ישעיהו ל"ט ו, אולי גם חבקוק). אחיה פ. 11:18, 14 פברואר 2006 (UTC)

חשבתי שתיקנתי את מיקום הדגשים והנקודות מעל השי"ן, אבל נראה שזה לא השתנה. האם זו בעיה מוכרת? JavaMan

כן, זו בעייה ידועה עם הניקוד. במערכות חלונות מתקדמות (ובחלק מסוגי הדפדפנים, נדמה לי), הבעייה לא אמורה להופיע. אגב, כדאי שתחתום על הודעותיך על ידי ~~~~. אחיה פ. 16:08, 29 מרץ 2006 (UTC)
בעסה. וסליחה ששכחתי לחתום קודם לכן JavaMan 16:22, 29 מרץ 2006 (UTC)


לתשומת לבכם, ב-30 לחודש, היום, אדם בשם איתמר פרנקל, מירושלים, שינה את הערך לשמו בלבד. יש לראות בפגיעה כזו בוויקי כמעשה שלא יעשה, וטוב יעשו חברי הצוות אם יעקבו אחר כתובת הIP ממנה הוא גלש, דבר היכול להביא לזיהויו. בכל מקרה, החזרתי את הערך לעריכתו הקודמת. בברכת חודש טוב.

- לתשומת לב האחראים על האתר: אם אמנם יש בערך זה דבר החשוב לכלל, ולדעתי יש, ועל כן הוא מצוי בערכים המומלצים - יתכן שיש לשקול לחסום אותו לעריכה, עקב המחיקות החוזרות ונשנות בידי גורמים לא ברורים (יתכן שאנטי דתיים). לתשומת לבכם.

מדובר במקרה קלסי של השחתה, שכמוה יש, לצערנו, לא מעט. הבחור כבר נחסם; לא נראה לי שיש לייחס לו מניעים אנטי דתיים, שכן הוא השחית גם דפים אחרים שאינם קשורים. הערך הופיע היום במומלצים, ולכן היה קל להגיע אליו. טוב ששיחזרת את הערך, הללשיחה 17:28, 30 מרץ 2006 (UTC)
כעת ראיתי שהיו שני מקרי השחתה, ושדיברת על הראשונה (על אף ששיחזרת גם את השנייה). אשריך. הללשיחה 17:31, 30 מרץ 2006 (UTC)

העברת הערך[עריכת קוד מקור]

ראשית אציין שלא ראוי להעביר ערך, ובמיוחד ערך מומלץ, ללא דיון בדף השיחה. לעצם ההעברה אני מתנגד. המשמעות הראשית היא זו שלנו, ושאר המשמעויות הן משניות. דוד 22:49, 28 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

קודם כל אני מצטער שלא דנתי על כך בדף השיחה לפני ההעברה, לא ידעתי שכך נהוג, ובקשר לעניין עצמו לדעתי אין הבדל בין החשיבות במשמעות של 2 הנביאים בשם מיכה ולכן דף פירושונים יתאים יותר כאן, במיוחד כשישנה משמעות נוספת לשם מיכה שהיא בכלל תוכנה (מיכה (מחולל יישומים)) שאליה עד כה לא היה קישור משם זה, אולי אני טועה והמשמעות של מיכה מתרי עשר ראשית באופן משמעותי לעומת הנביא מיכה השני כפי שאתה טוען, אז צריך להחליט האם לעשות "פירוש נוסף" ל2 פירושים נוספים (הנביא מימי אחאב והתוכנה "מיכה") או להשאיר דף פירושונים, אשמח לשמוע את דעתך ואקבל את תיקונך במידת הצורך. שמעונצ'יק 13:37, 29 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
קבלתי בסופו של דבר את דעתך ותיקנתי בהתאם. שמעונצ'יק 13:07, 30 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
מצוין. דוד 00:20, 1 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

פיצול הערך[עריכת קוד מקור]

הערך עוסק גם במיכה עצמו וגם בספרו.

זה נכון וזה בסדר. חלוקה תהיה מלאכותית ולא מועילה. גיא - שיחה 11:30, 6 בינואר 2013 (IST)[תגובה]

הסרה מהמומלצים[עריכת קוד מקור]

דיון[עריכת קוד מקור]

מומלץ ישן שכבר לא עומד בקריטריונים. הפרק על קורות חייו לא קיים בערך לצערי, פרק "חז"ל" ו"מותו" קצרים למדי, ובנוסף, הערך זקוק לעריכה לשונית. לקינוח, מספר הערות השוליים קצר במעט ביחס לאורך הערך. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:08, 13 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

מסכים, רק 5 הערות שוליים. גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 15:18, 13 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
נוטה להסכים. הערך בסדר, אבל לא מספיק טוב כדי להיות ממולץ.david7031שיחה • כ' בתמוז ה'תשפ"א • 14:05, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
תומך בהסרה. לא ממוסמך מספיק, והפרק על ההקבלה לישעיהו נראה כמו מחקר מקורי (ובעיני גם שגוי). מלבד זאת, אין כמעט התייחסות לדברי חז"ל, לנבואות עצמן ועוד.שמש מרפא - שיחה 22:34, 27 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
לא מתאים למומלץ בכלל, בעד הסרה חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 17:18, 30 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
רק לי זה צורם שהתמונה הראשית מציגה נביא מקראי כקדוש נוצרי? Liad Malone - שיחה 16:56, 31 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]


נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במיכה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:07, 18 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]