שיחה:מרכז אביחי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נמחק ב-5.9.2023 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי ויקיפדיה, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות ויקיפדיה לשחזור ערכים שנמחקו.
ערך זה נמחק ב-5.9.2023 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי ויקיפדיה, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות ויקיפדיה לשחזור ערכים שנמחקו.

דיווח שאורכב ב-17 באפריל 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

בשנים 1985-1987 אימן אלי אלדדי קרטה בסגנון שוטוקאן וזאת במקביל לחוג טקוונדו של המאמן אילן פורה

מרכז שפעל כ-30 שנים ובשיאו היו לו מאות תלמידים. יתכן ויש חשיבות, אך ללא מקורות לנכונות המידע לא בטוח שניתן להשאיר. דוד55 - שיחה 06:01, 30 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]

מסכים איתך.
מה שאני לא מבין סה את השימוש בתבניות חשיבות לכל דבר.
צריך מקור- חשיבות
צריך שכתוב- חשיבות
קצרמר- חשיבות
יש כמה דיונים שמתנהלים עכשיו שאין ספק בחשיבותם, ואנחנו משכנעים את עצמנו למה הערך חשוב כשאין לאף אחד אחר ספק.
ישנן עוד תבניות בויקיפדיה ודיון חשיבות ולאחריי דיון מחיקה צריכים לבוא כמוצא אחרון.
תום - שיחה 08:22, 30 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
מאות תלמידים זה חוג גדול, כאן זה בית חוגים עם כמה חוגים וסיפור מרגש. שרד שלושים שנים, זה כשלעצמו לא מעניק חשיבות אנציקלופדית. אין לי מושג איך הערך עלה ושרד כאן. ביקורת - שיחה 16:35, 30 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
עלינו להיות הגונים. השאלה האם לפנינו מרכז חוגים שפעל 30 שנה איננה בהכרח תיאור ישר של המציאות. השאלה היא אחרת. אם לדוגמא ואני בכוונה משנה כרגע את המקרה, היה מדובר במרכז הקרטה הראשון שפעל בישראל והוביל במשך 3 עשורים את התחום בישראל אז זה היה שקר להציג שמדובר במרכז חוגים שפעל 3 עשורים.
אני מבקש לשאול את השאלות הבאות:
1. מתי החל תחום הקונג-פו בישראל ???
ע"פ הערך התאחדות הקראטה בישראל היא נוסדה ב-1972 כאשר התחום עצמו החל בישראל בשנות ה-70 באמצעות מספר אישים בודדים. (ובאירופה לפי אותו ערך הגיע התחום רק בשנות ה-50). מכאן סביר להעריך בשלב זה שהטענה שהקונג-פו בישראל החל בשלהי שנות ה-70 היא טענה אפשרית בהחלט. כמו גם שמרכז אביחי היו חלוצים בכך. (או שלא)
2. בגייידסטאר כתוב ש-"התאחדות או-שו (קונג-פו) בישראל (ע"ר) (.WU-SHU (KUNG-FU) FEDERATION OF ISRAEL (R.A" נוסדה ב-1992. (ייתכן והיו או ישנן עמותות אחרות בתפקיד זהה או שלא.)
3. האם יש עילה להטיל ספק בעיקר התוכן הכתוב בערך ? יש הבדל בין אין לנו מקורות לאשר את הנכתב לבין אנו יודעים שמה שכתוב שגוי, לא נכון, לא אמין. זה לא אותו דבר!
בחיפוש מהיר עולים לי חמישה מורים ישראלים לקונג-פו המציגים את קורות החיים שלהם כתלמידיו של רענן במרכז אביחי: תום רוטנברג: "...גדל והתאמן במרכז אביחי תחת סיפו אודי רענן..."
רן לוי: "...רן לוי, גדל והתאמן במרכז אביחי תחת סיפו אודי רענן..."
באתר הפגודה של תומר בן דוד הוא מציג עצמו בין היתר: "מורה לקונג פו הונג -גאר משנת 2001... תלמידו של אודי רענן משנת 1982... התחלתי להתאמן ב 'מרכז אביחי' בו אמא שלי, הילה נאמן, לימדה מחול. מגיל ילדות הקונג פו ו'מרכז אביחי' הפכו לבית שני בשבילי והערכים שאותם הטמיע אודי בעשיית הקונג פו הפכו לדרך חיי."
וגם כותב במקום אחר: "הונג גאר בישראל
שיטת הונג גאר (ואמנות הלחימה קונג פו) הגיעה לישראל בסוף שנות השבעים על ידי סיפו אודי רענן, ראש שיטת ההונג גאר בישראל ונציגה המפקח בארץ של התאחדות אמנויות הלחימה הסיניות בהונג קונג. אודי הוא תלמידו של המורה הדגול סי-גונג צ'אן הון צ'ונג (1909-1991) אשר בתורו היה תלמידו של לאם סאי ווינג, תלמידו של וונג פיי הונג. שושלת ההונג גאר בישראל נקראת "הונג קיון טסינג צ'ונג" (洪拳正宗) כלומר, האגרוף של הונג בדרך המסורתית, כפי שהועבר מראש המשפחה ועד לאחרון התלמידים."
ראו גם אצל ארז רובין, אלדן פרידמן].
במגזין את (כתב עת) קח עוצמה מעצמך, באתר "את", 15 בינואר 2007 נכתב: "כדי לעמוד מעט יותר על קנקנה של הונג-גאר, פניתי למורה הבכיר אודי רענן, ממרכז "אביחי" בחיפה. רענן מוכר כגראנד-מאסטר, תואר המוקנה למורה שלימד ארבעה דורות של תלמידים."
4.מתייג לדיון גם את עמיתנו משתמש:Shannen המכיר את ההיסטוריה של חיפה שמא יאות לחוות דעתו. בין היתר האם היה בחיפה בשנות ה-80 מרכז לימודי אומנויות לחימה נוסף אחר ?
5. אני לא מביע עמדה בשלב זה האם הערך צריך להישאר אבל אנא הראו לנו איזה מידע על ההיסטוריה של הקונג-פו בישראל יש לנו בויקיפדיה? ואנא אל תמהרו כל כך במחיקת מידע בלי בדיקה. (במידה והמידע פה איננו נכון יש להסירו גם מהערך הונג גאר).
(אציין שיש לנו ערך על ירון בנימיני אך נראה הוא החל עם הנושא של קונג-פו בישראל מאוחר יותר). מי-נהר - שיחה 01:14, 31 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
שאלות מצוינות. תודה על זה מי-נהר. ביקורת - שיחה 01:47, 31 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
מבלי קשר לשאלת החשיבות - אומניות לחימה נלמדו גם בבית רוטשילד עם מורים מהשורה הראשונה. בקשר לקונג-פו אינני יודע. אני יודע שהמרכז היה ידוע בחיפה בשנות ה-80. Shannen - שיחה 05:56, 31 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
כאחד שמתמצא (ומתאמן) בתחום - מרכז חשוב ובולט--נרשמתי - שיחה 16:25, 31 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
כוונתך שהיה חשוב ובולט? לאיזו תקופת זמן אתה מתייחס? תוכל לפרט? ביקורת - שיחה 02:16, 1 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]
בשלב זה מחקתי את הערך בשל היעדר חשיבות. אין בערך כל מקורות שיכולים להעיד על חשיבות. דבריו של משתמש:נרשמתי אינם מגובים במקורות, והוא גם התבקש להבהיר את דבריו לפני כמה ימים ולא הגיב. אם וכאשר יובאו מקורות חיצוניים שיעידו על כך שהמרכז היה חשוב ובולט - ניתן יהיה לשקול את שחזור הערך. Lostam - שיחה 12:44, 5 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]