שיחה:ערבית מדוברת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה דף ההפנייה הזה נחוץ? H2O 20:46, 9 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

כמה תיקונים[עריכת קוד מקור]

אתם צריכים להרחיב יותר על הנושא של ערבית מדוברת וערבית ספרותית! זה ממש אבל ממש חשוב לדעת את זה לתלמידים בחטיבה {{אלמ}

שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

העברת השם נחוצה על מנת לפנות את שם הדף לערך שדן במונח הכולל של ערבית מדוברת, ולא אחד מסוגי הניבים. וראו דיון מלא פה. בברכה--יום טוב - שיחה 22:36, 19 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

נגד. המצב הנוכחי עדיף. יוניון ג'ק - שיחה 21:16, 21 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
כשייכתב הערך הנ"ל הדיון יהיה יותר רלבנטי... ראובן מ. - שיחה 23:40, 21 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
בעד, ואשמח לכתוב ערך זה בעתיד (הקרוב, כך אני מקווה...). כרגע אין לי זמן, לצערי. בכל מקרה, אשמח להיות לך לעזר יום טוב, באם תחפוץ בכך.
צריך לנסות לבדוק האם קיים על כך ערך בויקיפדיות אחרות, שאם לא- רוב החומר יצטרך להילקח מספרים או באתרי אינטרנט העוסקים בלימוד ערבית מדוברת, ובפרט- בינה- ובין הערבית הכתובה.
בהצלחה ושבת מבורכת, יואל - שיחה 14:59, 29 באפריל 2017 (IDT) .[תגובה]
אני מסכים שהערך הראשי חסר. אבל ההצעה כאן שגויה, כיוון שהערך עדיין לא נכתב. אני מציע להוסיף כאן בדף הפירושונים, כפירושון ראשון, קישור לערך ערבית עם הסבר בן שורה על השפה העברית המדוברת. לכשייכתב הערך על ערבית מדוברת, אני מסכים שהוא צריך לזכות בשם ערבית מדוברת, ושאר הניבים יופיעו בדף פירושונים או שפשוט יופיעו כ"ראו גם" (או כסעיפים על ניבים). בקיצור - אני חושב שהערך על השפה הערבית המדוברת צריך להיכתב אל תוך ערך זה, עם הסבר על הניבים השונים כחלק מהערך. טוסברהינדי (שיחה) 21:49, 3 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
טוסברהינדי היקר. לילה טוב לך.
אני מאושר שאתה מבין (ללבי) את הצורך המכריע והחיוני בלימוד השפה הערבית, המדוברת ובעיקר הכתובה, בעלת המשלב הגבוה, העמוק והאינטלקטואלי יותר. במיוחד במדינת ישראל.
לאמיתו של דבר, לא ראיתי איך יוצאים מהתקיעות הזו; עכשיו אני מקווה שייקחו את הערבית כפרוייקט בעל משמעות עצומה, וייכתבו ערכים נרחבים ומקצועיים בנושא זה.
אני תומך נלהב של לימוד השפה הערבית, ואשמח להיות לעזר בכתיבת ערכים בנושא, ובראשם- ערך של הערבית המדוברת וערך של הערבית הספרותית.
ישנה כמות מידע עצומה בנושא זה ברשת, כך שהם יוכלו להתבסס כערכים נפרדים, ולא כערך אחד הכולל את שניהם. זאת, אף על פי שיש לכתוב במה הערבית מדוברת שונה מהכתובה.
דעתי היא, שלא קיים חומר בנושא זה בויקי אחרות, כך שהעבודה על הערך "ערבית מדוברת" (ולאחריה "ערבית כתובה") תצריך מחקר ולימוד חומר מהרשת.
כרגע אמנם אין לי כמעט זמן, כך שהכתיבה (לפחות מבחינתי)- תתעכב זמן מה, עד שאתפנה. הסיבה: בימים אלו אני לומד את הסמסטר האחרון בהנדסת חשמל בטכניון, ואני עמוס למדיי.
מבחינת המבנה של מיקום ערך מסויים בתוך ערך אחר, כפי שהצעת לעיל בארגון המידע- אני מסכים בהחלט, ולזאת התכוונתי בתחילה, וכך ראיתי זאת בעיניי רוחי.
תראה לאילו מחוזות שאלה קטנטנה ותמימה של משתמש (יום טוב)- יכולה להוביל.
לילה נפלא, יואל - שיחה 00:13, 4 במאי 2017 (IDT) .[תגובה]

יוניון ג'ק וראובן מ. האם הצעתו של טוסברהינדי מקובלת עליכם? כלומר, אם במקום שינוי שם הערך המוצע, אני אכתוב ערך קצר על "ערבית מדוברת" שהרשימה הנוכחית תכלל בו, והדף הנוכחי יפסיק להוות דף פירשונים? בברכה--יום טוב - שיחה 10:42, 7 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

אני מציע פתרון אחר: לערך "ערבית" להוסיף שתי פסקאות: "ערבית מדוברת" ו-"ערבית ספרותית". לאחר ששתי הפסקאות הללו יתווספו, ניתן יהיה להפוך את הדף "ערבית מדוברת" להפניה ל-ערבית#ערבית מדוברת. יוניון ג'ק - שיחה 18:09, 7 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
זאת גם דרך אפשרית. אני מתייג את amikamraz, סיון ל, אלדד, יואל, בן עדריאל, Kulystab, שלו22, המקיסט, אנונימי מדי, בוסתן, עידן, Alon112, שמזןבעלי הידע בערבית, בתקווה שיביעו את דעתם בנושא. בברכה--יום טוב - שיחה 20:16, 7 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
גם ההצעה של יוניון ג'ק הגיונית. זה תלוי בנפח שניתן לכתוב על ערבית מדוברת. אם יש מספיק מה לכתוב עבור ערך נפרד, אני בעד ערך נפרד. אם לא - ערך מאוחד גם הוא תופס. אבל חשוב להכליל בערך או בפסקה את רשימת הלהגים. טוסברהינדי (שיחה) 21:38, 7 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
בעד! בעד! בעד! בקרוב אסיים את הערך המטורף של מבצר נגויה ואתפנה לחקור לעומק את הנושא של ערבית מדוברת, ספרותית וההבדלים ביניהן. אני מוכן ומזומן לקחת את ההרפתקה הזו על עצמי.
כל מי שרוצה לתרום- מוזמן!!! ليلة سعيدة! يوئيل! יואל - שיחה 23:35, 24 במאי 2017 (IDT) .[תגובה]