שיחה:צרפת החופשית/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת ערן בנושא צרפת החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 21:44, 26 בדצמבר 2006 (IST)

הוסף

הסרת המלצה: צרפת החופשית[עריכת קוד מקור]

הערך עובר להצבעה. תומר - שיחה 16:30, 1 ביולי 2011 (IDT)

חסר מקורות לחלוטין. כמו כן יש הרבה שניתן להרחיב - סד"כ, חלוקה ליחידות, יחידות אוויריות וימיות, הרחבה על אירוע מרס אל כביר ועוד הרבה. ערך שנכתב ב-2005 והיה טוב לפי הסטנדרטים אז והיום הוא אינו טוב מספיק. פומפריפוזה - שיחה 06:20, 30 במאי 2011 (IDT)

הוסרה ההמלצה. תומר - שיחה 00:03, 10 ביולי 2011 (IDT)

צרפת החופשית[עריכת קוד מקור]

ראו דיון מרשימת ההמתנה ערן - שיחה 11:09, 9 ביוני 2012 (IDT)

מדובר בערך חשוב אודות הכוחות הצרפתיים שלקחו חלק במלחמה נגד גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה אחרי כניעת צרפת. מפקד הכוחות, דה גול, הפך ברבות השנים לנשיא צרפת ואף ביצע שינויים מפליגים במבנה הפוליטי שלה. מדובר בערך חשוב מאוד להבנת ההיסטוריה הצרפתית החל מאמצע המאה ה-20 ועד ימינו אנו.

הערך סוקר את התפתחותה של צרפת החופשית מן הרגעים הראשונים אחרי התבוסה בשדה הקרב ועד לשחרור פריז וניצחון על גרמניה הנאצית. הערך מתאר את כל הדמויות החשובות שלקחו חלק במיזם זה. מקום רב מוקדש לדה גול עצמו, אם כי בלי לחרוג מעבר לרצוי כי לדה גול מוקדש, כמובן, ערך בפני עצמו. הערך סקור את הקרבות העיקריים שבהם לקחו חלק אנשי צרפת החופשית ומפרט את היחידות העיקריות שלקחו חלק בקרבות.

הערך מסתמך על ספרות בשפה העברית, מה שיש לראות כנקודת חוזק. אמנם השפה הטבעית לסיקור הערך היא צרפתית ובמידה פחותה יותר האנגלית, אין ספק שמבחינת הקורא עדיפים הפניות לספרות עברית כי יש סיכוי רב יותר שיגיע לספרים אלה. בערך הפניות שוליים רבות לספרו של דה גול. דה גול כמו כל פוליטיקאי נוהג להפריז שלא לומר לשקר בכל הנוגע לעצמו. לכן, הספר שלו בעייתי כמקור היסטורי. יחד עם זאת, אני מסכים עם הערתו של פומפה בדף שיחת הערך: הספר של גול מאשש נתונים מספריים ופרטים שאין בהם משום הטיה. לכן, חרף הבעייתיות של המקור אין בעיה בשימוש בו בצורה שבה זה נעשה בערך.

לסיכום ארצה לומר שעברתי פעמים אחדות על הערך ואף הוספתי הערות בדף שיחת הערך. הנקודות שהעלתי טופלו לשביעות רצוני. אני לא חושב שנותר דבר מה לא מכוסה בערך ואני מבקש מהקהילה לתמוך בהוספתו לרשימת המומלצים. הערך היה מומלץ בעבר, אך בעקבות עליית הסטנדרטים, הוסרה המלצתו. כיום הגיע הזמן להחזיר את הסטטוס המומלץ לערך זה. ללא כל צל של ספק מדובר באחד הערכים הטובים שנתכתבו בוויקיפדייתנו אודות ההיסטוריה הצרפתית במאה ה-20. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 14:18, 26 במאי 2012 (IDT)

הוסף ערן - שיחה 00:06, 18 ביוני 2012 (IDT)