שיחה:ראזסווייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שנת פרישתו של ז'בוטינסקי[עריכת קוד מקור]

נרשם כי הוא פרש מהמערכת ב-1911. בערך אודותיו, תחת פסקת כתביו, מופיעים מאמרים שלו בעיתון מ-1923 ואילך. מה המקור לשנה? אולי הוא פרש והמשיך לכתוב?

כמו כן, האם העיתון פעל בשלב מסויים מפריז? כך נדמה לפי התמונה בעמודים הראשונים פה. Neuköln - ש 17:10, 15 באוגוסט 2011 (IDT)

לאחר רפרוף במאמרו של יוסף נדבה: לתולדות ה"ראזסוויט", הסרתי את המידע. Neuköln - ש 17:33, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
הוא כנראה פרש וחזר. היו המון אי סדירויות של שנים במקורות השונים, לקח לי זמן לפענח בין המקורות את הנושא. לגבי פריז, גם חשבתי את זה, אך לא מצאתי לכך סימוכין. אדפיס מחר את המאמר, ואנסה להוסיף, יש עוד מידע ועוד גלגולים של העיתון... Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 18:59, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
קראתי את השניים שמופיעים בערך מתדהר. בקישור מהכנסת יש עוד משהו חוץ מהציטוט? יש גם כל מיני חצאי משפטים בערכים אחרים בויקפדיה, שלא תמיד ברור מה מקורם. אני באמצע קריאת המאמר של נדבה שנראה כמו מאמר מקיף ושלם. לא הבנתי מה המקור לפסקה השניה בערך ולאברהם אידלסון (אידלסון זה התנגשות מקורות עם המאמר של נדבה, שם מצויינים שמות אחרים). המערכת אכן עברה בשלבים מאוחרים יותר לפריז, זה יכנס בהרחבה של הערך. Neuköln - ש 19:10, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
מאידלסון, לקחתי גם מהערך שלו ומהמקורות. בכל אופן, המקור המקיף ביותר (שלא איתו התחלתי) יהיה המקור להרחבה. Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 19:14, 16 באוגוסט 2011 (IDT)

משוב מ-13 בספטמבר 2011[עריכת קוד מקור]

התוספת האחרונה לערך יוצרת כפל מידע בפסקה - שורה ראשונה ושורה אחרונה שלה. 109.66.218.132 17:37, 13 בספטמבר 2011 (IDT)

טופל. תודה :) Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 17:40, 13 בספטמבר 2011 (IDT)
הכוונה הייתה לכפל בתאריך הוצאת הגליון הראשון.
טופל :). אגב, כולם מוזמנים לתרום בויקיפדיה :). בכל מקרה תודה רבה. Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 17:56, 13 בספטמבר 2011 (IDT)
תודה. בהזדמנות אשוב לעשות כך.

לקוראי רוסית[עריכת קוד מקור]

מי שקורא רוסית יכול להציץ בשני המאמרים הבאים של ד"ר בלה וֶרניקובה(רוסית) ולבדוק מה ניתן להוסיף מהם לערך:

כמו כן, אפשר לתרגם מרוסית את הערך על יוסף רבינוביץ, עורכו הראשון של העיתון. Neuköln - ש 17:28, 28 בספטמבר 2011 (IDT)

משוב מ-15 במרץ 2012[עריכת קוד מקור]

הלינק שניתן לעיתונאי אברהם מנדלסון מפנה לערך על אברהם מנדלסון הבנקאי הגרמני (בנו של משה ואביו של פליכס). מן הסתם זהו אינו אותו אדם, ולו רק משום שאברהם מנדלסון הבנקאי נפטר עשרות שנים לפני ייסוד כתב העת. אם כן: א. יש להסיר את הלינק. ב. נראה שמדובר בכלל בעיתונאי אברהם אידלסון. יבוא המוסמך ויתקן 192.114.7.39 17:29, 15 במרץ 2012 (IST)

תודה. חבל שלא שמנו לב למשוב עד כה \: נויקלן 00:55, 5 בדצמבר 2015 (IST)

ראזסווייט[עריכת קוד מקור]

לכאורה, כתיב מדויק יותר של שמו של העיתון אמור להיות "ראזסווייט". האם הכתיב העברי "ראזסוויט" הוא הכתיב הרשמי? האם כך נקרא העיתון בעברית? אלדדשיחה 12:42, 24 בנובמבר 2015 (IST)

אני שואל, כהכנה להעברת הערך לכתיב "ראזסווייט" – אבל טרם מצאתי כתיב רשמי של שם העיתון בעברית. אלדדשיחה 16:22, 24 בנובמבר 2015 (IST)
מספר המופעים בחיפוש רגיל בגוגל, וכן ב-Google Books, די דומה - "ראזסוויט" ו"ראזסווייט". במקרה זה עדיף הכתיב "ראזסווייט", כי ההגייה בסוף השם איננה -ויט (vit) אלא -וייט (vyet, vjet). אלדדשיחה 17:01, 24 בנובמבר 2015 (IST)