שיחה:רודולף הס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קודם כל זה לא נשמע או נראה טוב ה"(נאצי)". אבל זה מילא. הבעיה העיקרית היא שגם הרודולף הס השני (רודולף פרנץ הס) היה פושע מלחמה נאצי. אבל מכיוון שבמקרה שלו מישהו הוסיף את השם האמצעי לערך, נראה לי אפשר לוותר פה על הסוגריים בכלל, ושזה יהיה הערך "רודולף הס". מה שכן, כדאי לתת הפניית פרשון הדדית מערך אחד לשני, כמו שיש בויקי האנגלית. eman

שמתי לב לזה. ראה את שיחה:רודולף הס, הגעתי לאותה מסקנה. ובקשר ל(נאצי), איני רואה בכך שום דבר לא בסדר. הוא היה חבר במפלגה הנאצית. זה כמו שאם היה פלוני במפלגת העבודה, ופלוני אחר בעל אותו שם במפלגת הליכוד, היית כותב "פלוני (ליכוד)", ו"פלוני (עבודה)". אולי הייתי צריך לקרוא לזה (נאציזם), ולא (נאצי), אבל צריך לזכור שהמילה 'נאצי' היא יותר ממילת גנאי. SaintNuclear 00:52, 11 ספט' 2004 (UTC)
אני הוא שיצרתי את השוני בין הערכים (וכמדומני גם כתבתי חלק ניכר מהם). הבעיה היא שהכתיב של השמות בגרמנית הוא שונה אך בעברית הוא זהה. הקדשתי הרבה מחשבה לפני שיצרתי את רודולף הס ואת רודולף הס (סגנו של היטלר). העובדה שמפקד אושוויץ נקרא רודולף פרנץ הס אינה ידועה לרבים, ובמקומות רבים הוא מופיע כרודולף הס סתם. מכיוון ששניהם היו נאצים, אין ברירה אלא להתייחס לאחד מהם לפי תפקידו, ובחרתי ב"בכיר" מהם. אני חושב שהמצב היה צריך להשאר כך, ושהתיקונים שנעשו בהפניות ובשם הערך הם מיותרים. איני יודע מיהו סיינט ניוקליר (ההפניה לדף השיחה עודה אדומה - למה?) אבל חבל לעשות עבודה כפולה, כפי שנעשתה כאן. אלמוג 04:03, 11 ספט' 2004 (UTC)


צר לי כי נאלצתי לערוך שירבוב בהערתו של משתמש אחר, אולם נראה לי כי השימוש בשמו של איש פוליטי חי בישראל ולו רק להמחשת ענין שולי הנוגע לשמו של נאצי, הוא סר טעם ופותח פתח לשימוש דומה של כל משתמש, בהתאם להשקפתו הפוליטית, בשמו של איש פוליטי מכל מפלגה שהיא, לצורך המחשות הנוגעות לנאצים ולנאציזם. אדר 6:25 UTC

החזרתי את שם הערך לקדמותו, ולו רק משום שיש לתת כבוד למי שיצר אותו לפני שנחפזים לערוך שינוי בשמו. הוספתי בתחילת שני הערכים שורת הבהרה שמפנה לערך "התאום". עניין אחר: כתוב בערך על "תפקידה ההיסטורי של האימפריה הבריטית". האומנם האימפריה הבריטית במיין קמפף, או שזו פליטת קולמוס? דוד שי 08:46, 11 ספט' 2004 (UTC)

נושא "האימפריה הבריטית" אינו שגיאת כתיב, ודווקא בערך זה הוא חשוב. הס סבר כי על האנגלים והגרמנים לשתף פעולה כנגד הסכנה הרוסית במזרח, ותורה זו נשאבה ממורהו האוסהופר. טיסתו לאנגליה לא היתה מקרה. עם פרוץ המלחמה סבר הס כי המדובר במלחמה "בחזית הפוכה" כנגד האוייב הלא נכון, ועם התקרבות הפלישה לברית המועצות, סבר הס כי ניתן יהיה לשכנע את האנגלים לתת ידם למשימה (ובתמורה יורשה להם לשמור את האימפריה שלהם). אלמוג 12:04, 11 ספט' 2004 (UTC)
אמור לי, אם לפני כל פעם שנערוך ערך כלשהו נבקש לראשותו של הכותב שהתחיל אותו, מה המשמעות של ויקיפדיה? כל הרעיון בויקיפדיה הוא שאין ערך שהוא 'שלי', או 'שלך', כולם תורמים להכל. אני מודה שבחיפזוני לעשיית סדר שגיתי, ובהסברת עמדה שגיתי שוב. ובכל זאת, הפירושון שנבחר לערך זה לא מתאים לסטנדרט החדש שהוצב (בצורה דמוקרטית, להזכירכם), ונכון לחשוב על פירושון אחר. SaintNuclear 11:32, 11 ספט' 2004 (UTC)
אני מסכים אתך בנוגע לעקרונות ויקיפדיה, כפי שהצגת אותם בפתח דבריך. אף על פי כן, ראוי לתת כבוד לקודמינו, מתוך הנחה שהם הפעילו שיקול דעת בעבודתם. בוודאי שהדבר נכון כאשר רואים ערך מושקע ומקיף כמו הערך שלפנינו. אין כל בעיה כאשר אתה בא להרחיב ערך כזה, אבל לפני שאתה משנה אותו בצורה הסותרת את ההחלטה של יוצר הערך, לא יזיק אם תבקש קודם את נימוקיו. בוודאי שהדבר נכון בעת שינוי שמו של ערך, שמצריך שינוי בעשרה ערכים שמקושרים אליו. כבודו של הסטנדרט לפירושונים במקומו מונח (דומני שהיה לי חלק ביצירת סטנדרט זה), אך במקרה שלפנינו אין פתרון פשוט, ודומני שהפתרון המקורי של אלמוג הוא סביר, אין צורך לכלות זמן רב בחיפוש תחליף. שים לב להערה ששמתי בראש הערך, שבוודאי פותרת כל בעיה של בלבול. דוד שי 11:48, 11 ספט' 2004 (UTC)

"והפלישה לרוסיה נחשבת עד היום לאחת ההפתעות האסטרטגיות הגדולות בהיסטוריה" המון אנשים ידעו על הפלישה העומדת לבוא! כמה מרגלים של סטאלין, כמה מרגלים בריטיים, וגם נראה לי האמריקנים. כולם הודיעו על כך לסטאלין, אך הוא לא האמין. הפתעה זאת לא הייתה. Jtmשיחה 22:49, 3 מאי 2005 (UTC)

בטח שזאת הפתעה. לא מספיק ש-X אנשים ידעו. חשוב מי לא ידע והפיקוד העליון של הצבא האדום בהחלט לא ידע על הפלישה, לכן זאת הפתעה. גילגמש שיחה 22:53, 3 מאי 2005 (UTC)

שוב, שם הערך.[עריכת קוד מקור]

שוב, בנושא שם הערך.

מכיוון ש:

  • שם הערך ה"מתחרה" הוא רודולף פרנץ הס
  • כל הקישורים (שלא מדפי שיחה לפחות) לדף הפירשונים רודולף הס מתכוונים להס שהערך הנוכחי נסוב עליו
  • יש הערות פירושנים בשני הדפים

אני מציע למחוק את דף הפירושנים, ולהעביר תא הערך הזה במקומו. יש התנגדויות? eman 21:36, 8 מאי 2005 (UTC)

לאור העובדה כי שני הדפים כוללים הערות פירושונים אכן זה נראה פתרון ראוי.
עשיתי זאת. דוד שי 04:52, 9 מאי 2005 (UTC)

התאבדותו[עריכת קוד מקור]

יש להוסיף שרבים מטילים ספק על התאבדותו של הס וטוענים שהוא נרצח. יש להוסיף את זה לערך. 80.230.151.231 12:06, 17 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

אלכסנדריה[עריכת קוד מקור]

אם הוא נולד שם איך הוא בדיוק חזר לגרמניה בגיל 14? הכוונה שהוריו חזרו והוא איתם אולי?

התמונה השנייה בערך[עריכת קוד מקור]

לקוחה גם היא ממשפטי נירנברג הלוא כן? AMIRBL25 - שיחה 11:59, 3 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

דרך הדף הראשי של וויקיפדיה נכתב כי היום,ה17 באוגוסט,התאבד רודולף הס בתאו בשנת 1987. לעומת זאת,כשאני נכנס לערך עצמו על רודולף הס,נאמר כי הוא נפטר בגיל 93 בתאו ללא הרחבה. הוא נפטר או התאבד?

בעיות עריכה[עריכת קוד מקור]

בפסקה "משימת השלום" כתוב שהוא נחת בבריטניה ופגש איכר מקומי. לאחר מכן "מטרת נסיעתו..." ואז פתאום "בעת החקירה..." האם הוא נעצר? מתי? איך? למה באמצע תיאור העובדות מוזכרת מטרת הנסיעה? לדעתי הפסקה דורשת עריכה בדחיפות

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

הכנסתי הרחבה עם הערת שוליים עם המקור, אך התקשיתי בעיצוב הערת השלים עם הייפר-טקסט ובהכנסת התאריך. האם אפשר להפנות אותי להסבר על הערות שוליים? תודה.

עזרה:הערת שוליים. גילגמש שיחה 18:30, 27 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

תודה רבה, תיקנתי בהתאם.

לא ממש ברור[עריכת קוד מקור]

בפסקה "משפטי נירנברג, מאסרו, ואחריתו" כתוב שהוא נשלח לכלא שפנדאו שכידוע נמצא במערב ברלין ולא היה בשליטה סובייטית. אם כך מדוע נכתב לאחר מכן ששלטונות ברה"מ מנעו כל אפשרות לשחרור מוקדם? אם מדובר בלחץ פוליטי שהפעילה ברה"מ על שלטונות מערב גרמניה (דבר שלא נשמע הגיוני במיוחד עקב היחסים המתוחים), אני חושב שראוי לציין זאת. דוד משה - שיחה 13:13, 2 ביולי 2014 (IDT)[תגובה]

פרט ל"מרכז הבטיחות האוירית של ברלין", היה זה היחיד מבין מוסדות ארבע המעצמות אשר המשיך להתקיים גם לאחר תום שנות שלטונן הצבאי בגרמניה.--------כתוב בערך.
Das im britischen Sektor gelegene Gefängnis wurde, neben der Alliierten Luftsicherheitszentrale, als einzige Einrichtung von den vier alliierten Mächten betrieben und hatte in der Zeit des Kalten Krieges Bestand. Die Verwaltung des Gefängnisses wechselte monatlich. An der vor dem Gebäude des Alliierten Kontrollrats gehissten Flagge war der aktuelle Status zu erkennen.

Das Gebäude wurde 1987 abgerissen,

תבנית "פירוש נוסף"[עריכת קוד מקור]

ליעד, אינני מבין מה רצית מוויקיפדיה האנגלית. התבנית מבהירה שמדובר ברודולף הס מסוים, ולא באחרים. בדף רודולף הס (פירושונים) יש פירוט מיהם, ומי שמחפש רודולף הס'ים אחרים ימצא אותם שם. העריכה שלך בעצם העלימה את הקישור לדף הפירושונים, וכך עלולה להקשות על מי שיחפש את הרופא השווייצרי. דגש - שיחה 13:28, 23 בינואר 2022 (IST)[תגובה]

אבל אין באמת רודולף הסים אחרים. יש רק שני "רודולף הס". הרופא השוויצרי נקרא ולטר (ואלטר, התעתיק "וולטר" נראה כמשקף את ההגייה האנגלית) ו"רודולף" הוא שמו השני. לכן מי שיחפש אותו לא יחפש "רודולף הס" דווקא, וזאת בניגוד לשני האחרים. אבל זאת לא הנקודה העיקרית. הנקודה העיקרית היא הבלבול בין שני אישים ששמם נכתב בעברית בדיוק אותו דבר, ושניהם היו בכירים נאצים. בלי התבנית שהוספתי לא ניתן לדעת שרודולף הס הבכיר במפלגה הנאצית הוא לא רודולף הס שהיה מפקד אושוויץ. אני מקווה שזה ברור לך למה ההנחה שמדובר באותו אדם היא מאד הגיונית (ולכן יש סיכוי גבוה מאד שהקורא בכלל לא יחשוב שיש לו סיבה לעיין בדף הפירושונים), ושהנחה כזאת לא קיימת לגבי הרופא השוויצרי. ההפניה לדף הפירושונים לא מספרת את זה. צריך לגשת לשם כדי לגלות את זה. זה כשל, ולכן הבאתי את הערך באנגלית כדוגמא, שם ידעו שיש צורך לטפל בכשל הזה, בהתאם לחיפוש הצפוי של הקורא הסביר: "This article is about the Deputy Führer to Adolf Hitler. For the commandant of Auschwitz concentration camp, see Rudolf Höss". כדי להימנע מהעלמת הקישור לדף הפירושונים, הוספתי בעריכה הראשונה שלי את תבנית "פירוש נוסף" מבלי לוותר על התבנית "מפנה", למרות שזה לא מצב אידיאלי ששתי התבניות הללו יופיעו בזו אחר זו. הרחבתי עכשיו את התבנית פירוש נוסף במטרה למנוע את הבלבול הזה. מקווה שזה בסדר. Liad Malone - שיחה 18:01, 23 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
מעולה. תודה לך. דגש - שיחה 18:03, 23 בינואר 2022 (IST)[תגובה]

התאבד או לא?[עריכת קוד מקור]

כתוב שהתנקשו בריטים ובהמ' כתוב שנאו נאצים (ארורים יימח שמם) מציינים את יום התאבדותו. מה האמת? 37.60.47.92 00:58, 1 במאי 2023 (IDT)[תגובה]