שיחת משתמש:גארפילד/אוק' 23

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דף השיחה שלי. נא לא להוסיף הערות ונקודות בדף זה, אלא בדף השיחה הרגיל.

הארכיונים שלי

2011: אוג' 2012: אוג', דצמ'
2013: ינו', מרץ, אפר', יונ',
יול', אוג', אוק', נוב', דצמ'
2014: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2015: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2016: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2017: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2018: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2019: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2020: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2021: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2022: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2023: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'
2024: ינו', פבר', מרץ, אפר', מאי, יונ',
יול', אוג', ספט', אוק', נוב', דצמ'

בחירתך להשאיר על מקומה תקיפה של משתמשי קהילת ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום, אני כותבת לך בדף שיחתך לפי ההנחיות בויקיפדיה:מפעילים.
בשיחה:ניתוח להתאמה מגדרית בחרת להשאיר את עריכתו של עוזי ו. על כנה, זאת על אף שמספר משתמשים ביקשו גם ממנו וגם ממך להסירה.
בעצם השארתך את העריכה הפוגענית הזו על כנה דווקא במקום שבו פעולה מהירה של המפעילים מתבקשת אתה אומר שאין כל פוגעניות בלקרוא לטרנסג׳נדרים ״קורבנות״, ״גרוטסקים ובלתי מתפקדים״ ולקרוא לעורכים בוויקיפדיה ״שקרנים״. זו לא רק טרנספוביה מן המעלה הראשונה וכן הפרה בוטה מאוד של כללי ההתנהגות.
סירובך להסיר את העריכה הזו נותן לה לגיטימציה ולמעשה אומר שכללי ההתנהגות הם כקליפת השום. אזכירך שבפעם האחרונה שהתמנית למפעיל התחייבת ”לאפשר אווירה נעימה של תרומת תוכן איכותי ומהימן”. אני חושבת שברור לכל שהפצת רעל כזה אינה אווירה נעימה, ואינה מהווה תרומת תוכן איכותי ומהימן. כמו כן התחייבת ”להפוך את המרחב הוויקיפדי למקום נעים ומקדם שיחה” - כיצד אמירה מגעילה כזו שאינה מקדמת את הדיון כלל וכלל וכל מטרתה להשפיל את העורכים הטרנסג׳נדרים בוויקיפדיה וכל מי שתומך בהם הופכת את המרחב הוויקיפדי למקום נעים ומקדם שיחה ולא בדיוק להפך?
מתייגת את Hila Livne, NilsHolgersson2 וBAswim שהצטרפו לבקשתי להביע את דעתם גם כן. //טליה - מי אני - מה עשיתי - בואו נדבר// 10:32, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]

הי טליה,
כדי לקדם אווירה נעימה ומקדמת שיחה, יש צורך שעורכים שונים ינסו לנהל ויכוחים והתנגשויות עם עורכים אחרים ללא תיווך של מפעילים מתוך כבוד הדדי בסיסי והנחת כוונות טובות. את עושה בדיוק ההיפך. הפכת את ההערה של עוזי לאירוע רב משתתפים, ניפחת אותה ונתת לה במה הרבה מעבר למה שראוי או צריך לתת לה בדיון שבכלל היה על נושא אחר, ולא התייחסת בשום שלב לעורכים אחרים שלא מסכימים איתך בכבוד וענייניות.
את מאשימה אותי בניסיון לתת לגיטימציה לאמירתו של עוזי, זאת על אף שכתבתי מפורשות ש"דעתי אינה נוחה" ממנה. ביקשתי ממך לפנות לעוזי בצורה מכובדת, ואת פונה אליו בדרישה אגרסיבית ""אני דורשת שתחזור בזאת בך מאמירתך ותתנצל" זאת לאחר שפירשת את דבריו באופן היחיד בעיניך שאפשר לפרשם (ויש עוד דרכים). את פונה אלי מאשימה אותי +מתייגת עורכים נוספים כדי שמה בדיוק יקרה? למה את צריכה קהל לפניה הזו? כדי שהם יגידו שהם מסכימים איתך? אולי כדי שהם יתקפו אותי גם? איך הפעולות שלך קידמו אווירה נעימה? למען הסר ספק אני מוכן להקשיב ולדון איתך גם אם עמדתך היא היחידה בקהל של רבים שמתנגדים לך. העיקר הוא הטיעון עצמו.
ועכשיו לטיעון עצמו - האמירה של עוזי היא אמירה בעייתית. אבל לא ייתכן שעל כל אמירה כזו את תהפכי את כל המרחבים הנגישים לך בוויקיפדיה למופע הפרטי של "טליה משיבה אש". לא כל אמירה שלא מקבלת את אורח החיים שלך, מכוונת ישירות אליך. לא כל אי הסכמה עם הטיעונים שלך נובע מטרנסופוביה. זה לא אפשרי שתאשימי את כולם בשנאת טרנסים, רק משום שהעזתי לא למחוק את דבריו של עוזי. מדוע אני מעדיף לא להגיב כרגע? משום שאני מחכה לתגובתו שלעוזי ומעדיף שהוא יעשה את הפעולה הנכונה בעצמו. התערבות של מפעילים נחוצה במהירות במקרים של השחתה במרחב הערכים. מרחבי השיחה יכולים לספוג קצת יותר אש, כיוון שהם לא אלו הקובעים קביעות עובדתיות שהציבור ניזון מהם כמו מרחב הערכים.
במידה ותגובתו העתידית של עוזי תהיה להתבצר באמירתו וחוסר נכונות להתייחס לפנייתך באופן מכובד וענייני, אז יהיה מקום בהחלט להזמין מפעילים להתערב. כרגע אין מקום להתערבות זו בעיני. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 11:43, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
לקרוא לטרנסים ״קורבנות״ ולאיברים שלהם ״גרוטסקה״ זו טרנספוביה גם אם האמירה הזו לא הייתה מכוונת כלפיי וגם אם לא הייתי נוכחת בשיחה. זו עובדה. עצם זה שאתה מאשים אותי בהאשמה כזו חמורה לפיה אני קופצת לזרוק את המילה טרנספוביה מכתימה מאוד על הנייטרליות שלך לכאורה כמפעיל.
חבל שבמקום לפתור את הסוגייה במהירות בחרת לתת במה לאמירה כזו מגעילה, להשאיר את כל מגיבי הדף להיחשף אליה. חבל שמבחינתך נראה שיותר מפריע לך אני שמבקשת מאדם שהפר את כללי ההתנהגות וקרא למספר עורכים שקרנים מאשר האמירה הזו, שכן לי הערת ולעוזי בכלל לא. //טליה - מי אני - מה עשיתי - בואו נדבר// 12:02, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
גארפילד האמירות שלו מקוממות ועוברות על כל חוקי הקהילה וחוקי האנושות Hila Livneשיחהמוזמנות/ים להצטרף למועדון 51% 13:04, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
היכן ראית שטליה מתייחסת לאמירה כמכוונת ישירות אליה? מדוע קבעת שהיא יוצאת ל"מופע הפרטי של 'טליה משיבה אש'"? טליה מעולם לא טענה שהאמירה מכוונת אליה, למעשה אתה עשית זאת ("לא מקבלת את אורח החיים שלך", "כל מי שלא מסכים איתך").
טליה פנתה למפעילים כי לדעתה (וגם לדעתי) תגובתו של עוזי מפרה באופן חמור את כללי המיזם. התגובה של עוזי היא לחלוטין hate speech, ונראה לי שבשפות אחרות של המיזם הייתה נמחקת מיד. לא ברור לי מדוע היא זוכה בעקבות כך למתקפות אישיות ממך, ולטענה שעליה לא להתנסח ברחבי המיזם בחופשיות ("אני מבקש שלא תשתמשי במושג הזה [טרנספוביה] באופן חופשי").
אתה קובע שטליה רואה כל אי הסכמה עם הטיעונים שלה בתור טרנספוביה, אבל עוזי בכלל לא הגיב לטענה של טליה.
כמו כן אתה טוען בדף השיחה של הערך שאם טליה תסיט את הדיון מן הנושא של הכנסת מקור מידע רלוונטי/לא רלוונטי היא תורחק מהדיון. אך עוזי הוא זה שהסיט את הדיון. תגובתו אינה קשורה בשום צורה לנושא (כפי שהוא עצמו מודה, הוא מדבר על "השאלה היותר מעניינת"), והיא יצרה מערבולת מיותרת בדף השיחה.
לשיקולך, ♥ Naidav - שיחה 13:13, 2 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
תגובתו של עוזי לא מפרה באופן חמור שום דבר, בטח שלא את כללי המיזם. קוראים לזה בעברית "חופש הביטוי". לגבי שפות אחרות של המיזם - "ויקיפדיה העברית היא לא ויקיפדיה האנגלית" ולא ויקיפדיה באף שפה אחרת. ירמי (דגן דיגן) • שיחה 01:02, 6 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
גארפילד, הרגע התוודעתי למעשה החמור שעשית כאן לוישנה, מנכבדי עורכי ויקיפדיה - וזה חתיכת ביזיון. סתימת פיות פאר אקסלנס, בעטיפת צלופן מצופה סכרין של דאגה לעלבון המדומה של אקטיביזם פוליטי, תאב-חיסולים, ככה"נ מתוך פחד מעוצמתו של האקטיביזם הזה בקרב קהילתנו - זו וואחד חרפה לבירוקרט, ומעילה באמון שניתן בך. דוגדוגוש - שיחה 02:12, 11 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]