שיחת משתמש:גבי אלוני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום גבי אלוני, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, מתניה 15:40, 22 מאי 2005 (UTC)

אתה מכפיל את הערך ארץ ישראל שיש בו את כל מה שהוספת לערך הזה, אפשר לשנות את ההפניה, אבל ההכפלה היא מיותרת. טרול רפאים 16:46, 22 מאי 2005 (UTC)

מלחמות עריכה[עריכת קוד מקור]

אתה מכריז מלחמות עריכה תוך הפרה בוטה של הכללים שלהם, מלחמת עריכה פירושה הקפאת המצב לפני תחילת המלחמה ואתה בפירוש עושה מנסה לנצל את ההכרזה לרעה. אתה רוצה מלחמת עריכה, בבקשה, אבל זה עניין רציני ולא עניין שמנצלים לצרכים ציניים. המשך פעילות שכזו תביא לחסימתך! טרול רפאים 17:29, 22 מאי 2005 (UTC)

ויקיפוליטיקה[עריכת קוד מקור]

רק הגעת ואתה כבר עושה פה מלחמות. הויקיפדיה היא אנציקלופדיה, לא במה לדיון פוליטי. אנחנו דוגלים בגישה של NPOV, ובעברית: נקודת מבט ניטרלית. יש פה דפי עזרה וסקירה למכביר בנושא הזה ובנושא כתיבה בויקיפדיה בפרט. אם תמשיך "ליזום מלחמות" מתוך תחושת צדק סובייקטיבית בוערת אתה תיחסם, ומהר. קודם קרא קצת, למד את השיטה והכללים, אחר כך התחל בעריכות קלות ובסוף בסוף, כשתהיה זקן, תזמין מלחמות - בסדר? Harel 17:33, 22 מאי 2005 (UTC)

אני כותב כבר מיליון שנה בויקיפדיה ואני מכיר את כל הכללים. נחסמתי כבר כמה פעמים בגלל דעותיי הפוליטיות. אני רוצה להכריז מלחמות עריכה בערכים אריאל שרון וצה"ל - אולי תסבירו לי איך עושים את זה?

נ.ב. ויקיפדיה נגועה בפוליטיזציה - כל מי שדעתו הפוליטית דומה לשלי נחסם אוטומטית. זאת הסיבה שהייתי צריך להרשם מחדש. גבי אלוני 17:38, 22 מאי 2005 (UTC)

תראה זה פלא - דעתי הפוליטית דומה לשלך ואני לא נחסמתי אפילו פעם אחת. לך חפש איפה לעשות רעש במקום אחר. האם אינך מסוגל להוסיף את הדעות שלך בסגנון NPOV, כלומר לציין ש"ישנם הסבורים כי ..."? Harel 17:47, 22 מאי 2005 (UTC)

אתה בטוח שדעתך הפוליטית דומה לשלי? גם אתה חושב שאריאל שרון הוא פושע מלחמה ושצה"ל זה ארגון טרור? כי אם לא, אז אל תגיד לי שדעתך הפוליטית דומה לשלי. גבי אלוני 17:59, 22 מאי 2005 (UTC)

תשאיר לי את רזי דעתי הפוליטית ולך למקום שאתה מחפש - אחד הפורומים לענייני השעה באינטרנט. נראה לי שהגעת לויקיפדיה בטעות. Harel 18:00, 22 מאי 2005 (UTC)

אני מציע שתנסה לדבר עם משתמש: עמנואל גרטל ותקימו את מסדר המקופחים. :=( טרול רפאים 17:49, 22 מאי 2005 (UTC)

אני אכניס ראש בריא למיטה חולה ואנסה להגיב לטענתך בצורה מסודרת (אתה יכול כבר מעכשיו לרדת מהרעיון שיש לי דעה פוליטית מנוגדת לשלך. אני חושב שאפשר להגיד שאני נקי מדעות פוליטיות ביטחוניות).
משתמשים רבים נרשמים לויקיפדיה ונתקלים במה שהם אוהבים לכנות "דיקטטורה", "עריצות" או "סתימת פיות". הרשה לי לנסות להסביר מדוע דבר זה בלתי-סביר. כפי שידוע לך מבנה הויקיפדיה, מטבעו, מאפשר לכל אדם, ללא כל הבדל, גזע, דת, מין, לאום, שפה וכו' לשנות ולהוסיף לויקיפדיה כל עוד תוספת זו עולה בקנה אחד עם מטרות ויקיפדיה ונעשות בהתאם לקונצזיוס בויקיפדיה (בהמשך נדון בשאלה מהם כלים אלו). חופש זה הוא קיצוני למדי ביחס למונחים שאנחנו מורגלים בהם מילדותנו בכל הנוגע למאגר מידע. אי-לכך, נדרשים כלים רבים על מנת למנוע מריבות וחיכוכים. ולעניינו:
  1. אחת ממטרות ויקיפדיה היא אינציקלופדיה בעלת נקודת מבט ניטראלי (מה שמכונה בלעז NPOV). מה משמעות הדבר נקודת מבט ניטראלי? משמעות הדברים היא הבאת נתונים, בלי דעה. האם אתה חושב, באמת ובתמים, כי לקביעתך (שאתה, בלי ספק רואה בה עובדה) כי צה"ל מפעיל טרור, לא יהיה ולו מתנגד אחד? האם אתה חושב שלא יהיה מי שיגיד שכל פעולות צה"ל אינן אלא פעולות בטחוניות הכרחיות? אם תשובתך היא שלילית כנראה שמקומך, בכל הקשור לערכים הנוגעים לפוליטיקה עכשיו, לדעתי, אינו בקהילת ויקיפדיה. הסיבה לכך פשוטה, אם תשובתך שלילית אין ספק כי אינך מסוגל לקבל דעה שונה משלך או להקשיב לזולת ולכן כל דיון עמך יהיה לשווא.
  2. הכלים הויקיפדיים להשגת הסכמה כוללים דיון, הצבעה, בוררות, שינויי עריכה ועוד. ודאי שמת לב שהחסרתי את הכלי שמעורר התלהבות כה רבה בקרבך: מלחמת עריכה. אין ספק כי הקונצזיוס המקובל בויקיפדיה קובע כי הדיון הוא הכלי הטוב ביותר. כמו-כן, קובע הקונצזיוס כי הכרזת מלחמת עריכה נשמר למקרים קיצוניים במיוחד. יכול להיות שהדבר אינו מודגש דיו בדפי העזרה, אך אין אדם יכול להכריז מלחמת עריכה או לבקש להיות במצב של מלחמת עריכה. מלחמת עריכה מתרחשת כשהיא מתרחשת: כאשר ישנם שני צדדים הנחושים בדעתם ומביאים מידע עובדתי (מידע עובדתי הוא, כמו שנאמר קודם, מידע שאין מי שייטען כי אינו נכון. לדוגמה: צה"ל הורס בתי מחבלים). מלחמת עריכה לא מתרחשת כאשר נעשים סתם שינויים מהסוג "אני יותר חזק ויותר מהיר" (למעשה, אני מרחם על מי שיינסה את זה, כי ברור שגילגמש הוא החזק יותר והמהיר יותר) או שמישהו מבקש את זה. ישנם בויקיפדיה מספיק אנשים אשר יגדירו את עצמם כשמאל קיצוני (ויש מי שמגדיר עצמו אף כפוסט-ציוני). הם אינם פוצחים במלחמות עריכה על ימין ושמאל. במקרה הגרוע הם מנסים להביע את מה שהם רואים כחשד לחוסר נטרליות בדף השיחה קודם לכן.
  3. אכתוב לך עכשיו משהו שאין מקובל להגיד בדפי ויקיפדיה. יש ערך לותק. אני מוכן לקחת אחריות מלאה על קביעה זו (אגב, אני ממליץ לך לקרוא, אם טרם הספקת, את משל המערה של אפלטון המופיע בפרק השביעי, אאל"ט, של "המדינה"). משתמש חדש, שאין לא שום קבלות ושום עדויות שיש לו כוונות שאינן פוליטיות איננו זוכה בדרך כלל ליחס סבלני כפי שזכית אתה. הסיבה לכך פשוטה - הסעיף הראשון שנכתב. קידום מטרות פוליטיות איננה מטרה של ויקיפדיה. למעשה זה רשום שחור על גבי לבן בדף העזרה העוסק במה ויקיפדיה איננה. כיוון שתרומתך עד כה סבבה סביב עניינים פוליטיים אין זה מפתיע כלל שעריכותיך משוחזרות - שכן לא ניסית עד עתה לפתוח בדיון ראוי לשמו בדפי השיחה תיכף לכן. לא רשמת ולא פרט מידע אחד בשום תחום עניין שאיננו קשור לפוליטיקה עכשווית (אני אישית מתעניין מאוד בהיסטוריה של אתיופיה ואשמח אם תרשום ערך על נושא זה).
לסיכום, אני מציע לך לפתוח דך חלק - לנטוש את דרך המריבה ולעלות על דרך הישר. תזכר בתחביבים שהיו לך לפני שבאת וניסית לעורר רוב מאומה על לא מאומה ותרחיב את המידע עליו. צבור קצת קרדיט ורק אז החל לגעת, גם אז בחשש רב, בערכים טעונים.
אם אינך מסכים למשהו מדבריי אתה מוזמן לשוב ולהדיין עמי בנושא בדואל (חבל לי למלא דפי שיחה במקום לעסוק באיזשהו קטלוג לא חשוב).
אמיתי 18:18, 22 מאי 2005 (UTC)

יש לכם דרך טובה לדאוג שלא יהיה בויקיפדיה אף אחד שחושב כמוני. ויקיפדיה מנוהלת כמו צבא. אז מי זה הרמטכ"ל של ויקיפדיה? דוד שי? גילגמש? או אולי זה בכלל אריאל שרון ששולט גם בויקיפדיה? בכל מקרה, אתם יודעים טוב מאוד איך לשמור על ויקיפדיה מפני "אויבים" (אנשים כמוני) שרוצים "להזיק" (כלומר, לכתוב מנקודת השקפה שונה משלכם. גבי אלוני 18:35, 22 מאי 2005 (UTC)

הבנת הכל, וגם לא הבנת כלום. תתחיל מהתחלה. NPOV כבר אמרנו? Harel 18:37, 22 מאי 2005 (UTC)
לא אכתוב הכל מהתחלה, אלא אצטט רק את השורה האחרונה שלי: "אם אינך מסכים למשהו מדבריי אתה מוזמן לשוב ולהדיין עמי בנושא בדואל". אשמח אם תענה להצעתי. אמיתי 18:40, 22 מאי 2005 (UTC)

אזהרה לפני חסימה[עריכת קוד מקור]

כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.
  • אם ברצונך לבצע ניסויי עריכה, ניתן לעשותם בארגז החול של ויקיפדיה.
  • אם חיפשת ערך ולא מצאת, באפשרותך להוסיף בקשה לכתיבתו בדף ויקיפדיה:בקשת ערך, שם יש הסבר כיצד לעשות זאת או ליצור אותו.
  • אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך.
    גילגמש שיחה 18:17, 22 מאי 2005 (UTC)
יש משהו שמעניין אותך חוץ מפוליטיקה? קח לך שבוע, תעסוק בו, תתאקלם.--עמית 18:51, 22 מאי 2005 (UTC)