לדלג לתוכן

שיחת משתמש:דג-שדה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת מקף בנושא קרן נדל"ן
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום דג-שדה, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,ידידיה צבאןשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"א • 11:43, 10 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

הונחה תבנית חשיבות על ערך שכתבת[עריכת קוד מקור]

שלום דג-שדה,

אחד מעורכי ויקיפדיה קרא את הערך דניאל שבקס שערכת, ולא השתכנע בכך שיש לו חשיבות אנציקלופדית. על כן, נפתח דיון העוסק בחשיבותו של הערך.
דיון החשיבות אורך שבוע ימים מרגע הנחת תבנית החשיבות על דף הערך.
אם לא תובהר חשיבות, הערך יימחק; אם כן תוצג "הבהרת חשיבות" שתשכנע חלק מהמשתתפים, הערך לא ימחק מיד, אך עשויה להיפתח הצבעת מחיקה שתכריע.

אם התהליך אינו מובן לך למרות שקראת את דפי ההסבר המצורפים לעיל, ולמרות ששאלת בדף שיחת הערך, כדאי לפנות לדלפק הייעוץ.
שלום דג-שדה,

אחד מעורכי ויקיפדיה קרא את הערך דניאל שבקס שערכת, ולא השתכנע בכך שיש לו חשיבות אנציקלופדית. על כן, נפתח דיון העוסק בחשיבותו של הערך.
דיון החשיבות אורך שבוע ימים מרגע הנחת תבנית החשיבות על דף הערך.
אם לא תובהר חשיבות, הערך יימחק; אם כן תוצג "הבהרת חשיבות" שתשכנע חלק מהמשתתפים, הערך לא ימחק מיד, אך עשויה להיפתח הצבעת מחיקה שתכריע.

אם התהליך אינו מובן לך למרות שקראת את דפי ההסבר המצורפים לעיל, ולמרות ששאלת בדף שיחת הערך, כדאי לפנות לדלפק הייעוץ. דיון החשיבות

. - Crocodile2020 ‏• שיחה 11:53, 22 ביולי 2022 (IDT)תגובה

אם הבנתי נכון מהדיון שם, הנימוקים לאי-החשיבות מסתכמים בטענות ש:
  1. כותבי טורים בערוצים מסחריים לא בעלי ערך ויקיפדי
  2. "זה נשמע פרסומת לעסק משפחתי"
הטיעונים האלו מצביעים על ניתוק מהידע הבסיסי על העולם הפיננסי במגזר החרדי. מדובר במגזר שאין בו שום עיתון או מדיה עצמאית, ובמה שכן יש כל הכתבות במדורי הכלכלה (אם יש כזה) ממומנות על ידי גופים עסקיים.
המגזר החרדי הוא המגזר שסובל מהונאות ונוכלויות פיננסיות בדמות "השקעה" יותר מכל מגזר אחר. לרוב החרדים גם אין אינטרנט/גוגל ולכן נוטים להאמין להבטחות שווא. מודעות עם *הבטחות* ל"17% תשואה ומעלה" הן דבר שבשגרה במגזר הזה. גם חלומות קריפטו הזויים מככבים שם... מביאים סוכן מכירות עם דמות חרדית וכולם מאבדים את כל כספם
בעשור האחרון דניאל בעצם מוביל מהפיכה של חינוך פיננסי במגזר החרדי, תוך שהוא מנגיש לציבור את המונחים המקצועיים והיתרונות והחסרונות שלהם, על מנת שכל אחד ידע בדיוק איך לבחון השקעה ולדעת מה גיאלי ומה הונאה. במסגרת זאת הוא הפך לדמות משפיעה בנושא. (עם חדירת הדיגיטל למגזר, הטורים הגיעו גם לדיגיטל...)
זו הסיבה למה ראיתי לנכון לכתוב את הערך.
נ.ב. לא הגבתי בדיון על חשיבות הערך כי אין לי עניין אישי בפרסומו. מבחינתי חבל על האנרגיה מלהתווכח עם ויקיפדים. רציתי לתרום ואת שלי עשיתי. כל השאר נתון לשיקולם של בעלי זכות ההצבעה בפורום. דג-שדה - שיחה 12:07, 22 ביולי 2022 (IDT)תגובה
והסיבה שכל זה לא מופיע בערך, זה בגלל שלא רציתי להגיע לפינה שאני צריך להוכיח נוכלויות במגזר החרדי. זה פינה משפטית בעייתית. אתה לא יכול לקבוע על מישהו שהוא נוכל (בטח לא בויקיפדיה) על סמך זה שהמודעה שלו לא מציאותית. למרות שכולם יודעים שהבטחה לתדואה דו ספרתית = הונאה
-
לכן המילים בערך הסתכמו בכך שהוא עוסק בחינוך שוק פיננסי... דג-שדה - שיחה 12:28, 22 ביולי 2022 (IDT)תגובה

קרן נדל"ן[עריכת קוד מקור]

תודה על הרצון להעשיר את ויקיפדיה!

ראיתי שהוספת קישורים חיצוניים לפרקי "קישורים חיצוניים", ורציתי להסב את תשומת לבך לכך שלא כל קישור מתאים לפרק הזה. באופן כללי, קישור בפרק רלוונטי רק אם עוסק בהרחבה במושא הערך כולו ולא רק בהבט ספציפי או באירוע חדשותי ספציפי (למשל, בערך "צרפת" לא מתאים להוסיף בפרק הקישורים החיצוניים קישור למאמר העוסק בכלכלת צרפת או כזה על אירוע ספציפי שהתרחש במדינה). קישורים אלה עשויים להיות מתאימים לצורך הרחבת הערך בצורת הערות שוליים, אולם לא מתאימים לפרק ה"קישורים החיצוניים" ולכן ייתכן שיוסרו משם.

בנוסף, כדאי לשים לב לכך שגם קישורים שעיקרם דעות ולא עובדות, או כאלה המפנים לאתרי אינטרנט שאינם מוכרים כאמינים – אינם מתאימים לפרקי הקישורים החיצוניים. כמו כן, יש להימנע מצירוף מופרז של קישורים חיצוניים לאתר מסוים.

ניתן ללמוד עוד על הנושא בדף ויקיפדיה:קישורים חיצוניים. אם משהו לא ברור ניתן לכתוב לי פה או לפנות לקבלת עזרה בחממה. בהצלחה בהמשך תרומתך במיזם.
בברכה, – מקף ෴‏19:26, 16 באפריל 2023 (IDT)תגובה