שיחת משתמש:ירין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ירין ילד יפה מאוד

פוליטיקה בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

לרוב, נהוג להשאיר את הערכים העוסקים בנושאים פוליטיים לוויקיפדים ותיקים; רבים הם הטרולים שבאים רק על מנת להטות את ויקיפדיה לצד הפוליטי בו הם אוחזים, ולכן כדאי שלפני שאתה מתעסק בערכים כאלה, תוכיח את עצמך בתחומים אחרים. לא יזיק, למשל, אם תכתוב ערכים בתחום השירה העכשווית או בולים. אפילו כדורסל. בברכה, אחיה פ. 14:03, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

את אותם ערכים תרמת תחת שם בדוי, ולכן לא ראיתי אותם. מצטער. מה הקשר לגיל שלי? יש כאן ויקיפדים בני 12. באינטרנט אין חשיבות לגיל. אחיה פ. 14:11, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
אין לי בעיה עם גילך. אבל הצחיק אותי שבן 18 מתלונן על כך שלמישהו אין ותק, ולכן ראה זאת כעקיצה קטנה. תודה על הערתך, הוספתי רשימה חלקית של ערכים בדף המשתמש שלי, בעצתך. ניפרד כידידים. ממתין לעוד ערכים על נביאים.
בסדר גמור, רעיון טוב - אפסיק להציק לך, ואלך לחפש טרף אחר :). אגב, ויקיפדיה העברית קיימת רק שנתיים. אחיה פ. 14:19, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

ירין שלום. א. אבקשך לענות לפונים אליך בדף השיחה שלך. ב. רד מאינתיפאדת אל אקצה ושאר ערכים פוליטיים. התעסקות בהם זו הדרך המהירה ביותר החוצה מהויקיפדיה. עמית 19:04, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

אין לך מושג לאן אתה נכנס. יש לי יותר מ-30 אלף עריכות בוויקי. התנהגותך החצופה והמתריסה לא תצלח. עמנואל מגלה סלחנות מופרזת לעריכותיך, אך לבסוף העניין ימאס לו. אני מציע לך להגביל את כתיבתך, לפחות בשלבים הראשונים, לנושאים נייטרליים יותר כמו ספרות ודרום אפריקה. ניכר שאתה מבין בהם. 19:09, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

תגובתו של ירין[עריכת קוד מקור]

תודה על הערתך. אני תמיד שמח לקבל ביקורת.

כמשתתף שכתב (כאלמוני) עשרות ערכים בויקיפדיה (חלקם בדף המשתמש שלי), רובם בשירה, ונרשם זה עתה, כנראה שאיני מכיר את מערכת התגובות היטב, ואשמח לשמוע הסבר לגבי תגובות שלא עניתי עליהן בדף השיחה. אצטרך את סבלנותך. חשבתי שאני עונה מייד לכל שאלה כמו במקרה אחיה פ. החביב. אבל כנראה יש מערכת שניה.

בקשר לערך על איניתפאדת אל-אקצה. גם אני וגם עמנואל וגם נויפרדל או מישהו עם שם דומה, משתמשים ותיקים, מצאנו את הערך כלוקה בחסר וחד צדדי, עשיתי בו אינספור ניקושים לשוניים ותיקון שגיאות עברית. עם זאת, נראה שיש אנשים שמתעקשים להשליט על הערך השקפת עולם במקום מידע, ודבר זה לא יכירנו בויקי. המקורות לרוב הערך נמצאים בימין הקיצוני, ראיתי זאת דרך ההתייחסות למוחמד בכרי - שרק באתרי ימין קיצוני כפרו מכונה בוענה במקום בענה, והשגיאה הזו מצאה את מקומה לערך. אשמח להדיר את רגליי מעיסוק באינתיפאדה, אם אתה ועוד אנשים תנסו לטפל בערך ולהפכו לראוי. אני איש של פשרות ואשמח לכל פשרה, אלא שיש אנשים שמעדיפים להשתמש במחק ובאופציית השחזור.

תודה רבה ושבת שלום.

תודה רבה על תגובתך ואשמח להיות בקשר בעתיד.

כפי שאתה שם לב, העברתי את תגובתך לכאן - היכן שהייתה צריכה להיות (וגם ביקשתי ממך שתנהג לפי נוהל זה - משום מה בחרת להתעלם).
אני די נוטה שלא לעסוק בערכים פוליטיים, על אף ה"ותק" וה"מעמד" שיש לי כאן. אבל כשמישהו מנסה להטות ערך, אני מזהה זאת ועוצר את זה מייד.
אתה צודק, ירין, אין ספק שאתה צודק. רק שהצדק שלך, הוא הצדק רק שלך, ועדיין איננו מגובה כיאות במקורות אובייקטיביים. יתרה מזאת: הצורה בה אתה מכניס את דבריך פשוט לא נכונה מבחינת מבנה הערך.
אז אני חוזר על הצעתי הידידותית: אם יערכו ואם לא יערכו את הערך - אתה, אישית, רד ממנו ומדומיו. קח לך שבוע הפסקה ממנו, תעבוד על דברים אחרים, תעלה ערך חדש עם תמונה ושלושים קילובייט - ואז נראה מה הלאה. עמית 19:25, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

האם וויינט אינו מקור אובייקטיבי? איני כותב את דעתי, כתבתי שורה אחת שנסמכת על וויינט ועיתון הארץ. תודה על עצתך לזנוח את אינתיפאדת אל אקצה, ואני מקבל אותה בתנאי שיהיה דיון אמיתי בשאלה האם הפגיעה באזרחים הערבים בזמן אינתיפאדת אל-אקצה, שריפת מסגדים, פיגועי ירי ושריפת מקומות שמעסיקים ערבים - בעלי רלבנטיות לערך זה.

  1. עיתונות ישראלית אינה מקור אובייקטיבי. אפילו לא מקור אמין.
  2. יתכן שסביר להכניס לערך (אם עדיין אין בו) פרק שייוחד לנושא התגובות הלא מאורגנות של הציבור היהודי, אם כי אני תוהה אם יש לזה מקום כחלק מ"אינתיפאדת אל אקצה". עמית 19:36, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

מסכים איתך שהעיתונות הישראלית אינה אמינה לגמרי, אבל אמינה יותר מאשר מאתרי הסברה ערביים ויותר מאתר מנהיגות יהודית, למשל, או תיק דבקה. המדיניות הנייטרלית של ויקיפדיה קובעת בחוכמה שיש לרשום את שתי הגרסאות תוך ציון המקור, וזה באמת יוצר איזושהי אובייקטיביות. במקרה הזה, כך נהגתי, אבל התירוץ של מת'נייט ושל הטרול היה שיש לנקוט כאן בקיצור, שמחק לגמרי את הצד השני בפרעות, וכך היטה את הערך.

לגבי אובייקטיביות, האם ועדת אור אובייקטיבית בעיניך? סתם מקרה אחד מתוך ועדת אור:

169. שכונת התקווה. במוצאי יום הכיפורים, גדשו המוני תושבים של שכונת התקווה את רחוב האצ"ל בשכונה, תוך קריאות "מוות לערבים". המתפרעים תקפו את מסעדת "אווזי". חלונות המסעדה נופצו, שולחנות נהפכו ועציצים נעקרו. המסעדה וסביבתה כוסו בשברי זכוכית. פועלים ערבים שעבדו במסעדה חולצו ללא פגע על ידי המשטרה. ברחוב של המסעדה שרפו המתפרעים צמיגים והפכו שתי מכוניות על גגן. שלוש דירות שמתגוררים בהן ערבים הוצתו[237]. מפקד תחנת יפתח, סגן ניצב מנשה ארביב, תיאר את יחסי השוטרים והציבור הגדול שהיה במקום כך:

"היינו שם בתוך ההמון. בניגוד למצב ביפו, לא היה מצב של מפגינים מחד ומשטרה מאידך ... לא היה שימוש באמצעים, כי הטווחים, כאמור, היו טווחים של אפס בינינו לבין המפגינים ... השוטרים לא חוששים להתקרב לאוכלוסיה היהודית, כי הם מרגישים בטוחים יותר. אינם מרגישים את אותה סכנה שיש ביפו. בשכונת התקווה לא נזרקו אבנים ובקבוקי תבערה על השוטרים והשוטרים אינם המטרה של המפגינים. ביפו, לעומת זאת, השוטרים והרכוש היהודי הם המטרה"[238].

בקלטת שתיעדה את האירועים[239] אכן נראים השוטרים עומדים עם הקהל, חסרי מעש בעיקר. כוחות כיבוי אש הציפו את הרחוב במים. הקהל נראה מתנהג כב"הפנינג". הוא שר מול מצלמת הטלוויזיה שירים שהפזמון החוזר בהם הוא "מוות לערבים". בדומה לאירועים אחרים במקומות אחרים, התלהטו הרוחות כלפי השוטרים לאחר שהמשטרה ביצעה מעצרים. בשלב זה החלו להיזרק אבנים לעברם של השוטרים. לבנה אחת פגעה בגג הניידת ובגופו של סגן ניצב שלומי לב-הר. כדי לאפשר לניידות שבהן נסעו העצורים לצאת מן הרחוב, השתמש ניצב משנה ארביב בברז לכיבוי אש המצוי ברחוב והתיז ממנו מים על הקהל. מרגע שהוצאו העצורים מן המקום, פסקה ההתפרעות.

על כל פנים, הודעתי על קבלת "פשרת עמנואל" לגבי "אירועי אוקטובר" ואין לי רצון לשנות כעת דבר. תודה על זמנך.

איני יודע האם הועדה אובייקטיבית, אבל די ברור לי שהיא לא בדקה דברים כראוי. הועדה מונתה לצורך הצלת עורו הפוליטי של אהוד ברק וככזו פעלה. אין לי אמון בכך שמסקנותיה הן המסקנות העולות מחקירה רצינית.
דברים אלה אני כותב בלי לדעת על מה הדיון כלל, ובלי לקרוא את תוכן הדברים. רק הערה כללית על ועדת אור. אריה א 11:29, 5 ספטמבר 2005 (UTC)
אפשר תמיד לציין "על פי מסקנות ועדת אור". מסכים איתך שיתכן והועדה בעייתית. בזמנו, כל מה שכתבתי נמחק ושוחזר בהתאם לפרשנות של מת'קינג או טרול רפאים לועדת אור, אף שדבריהם לא הופיעו בועדה. בשל כך נדבקתי לועדה.

מעריכתך נראה שאתה בקי ביצירתו. אם כן, אולי תוכל לפתור את הסתירה שבין הנאמר בקטע הראשון שספרו הראשון נכתב ב-1989, לבין רשימת ספריו בה מצויין ספר שנכתב ב-1988. תודה אריה א 22:05, 4 ספטמבר 2005 (UTC)

קישור לקטגוריה.[עריכת קוד מקור]

ראיתי שניסית לעשות קישור לקטגוריה בדף משתמש (והרשתי לעצמי לעשות את זה בשבילך). הדרך הנכונה לעשות קישור לקטגוריה, ולא לצרף אץ הדף אליה, זה לשים נקודותיים גם לפני המילה קטגוריה. כך: קטגוריה:אנשי בוהמה. אגב, הקטגוריה הזו נראית לי קצת תמוהה. emanשיחה 21:51, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

יכול להיות שאתה צודק. מה שאפשר לעשות הוא להשאיר אותה לגבי אנשים שהם רק אנשי בוהמה: רפי נלסון וכו'.

מפניניו של המשתמש נעים ההליכות עמית אבידן[עריכת קוד מקור]

מאוד הגון מצדך להעתיק לכאן את התגובות שלי, ולהעלים את הדברים להם הגבתי. עמית 21:05, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום ירין. אני רוצה לדבר איתך בצורה פחות פומבית. אודה לך אם תוכל לשלוח לי מייל לכתובת adinadav ב bezeqint.net . תודה, נדב 19:46, 28 ספטמבר 2005 (UTC) מחר. ירין 20:00, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

ראיתי כי אתה מעלה מידע המבוסס על אתר אינטנרט אחד בלבד. לפניך מספר אפשרויות:

  1. להרחיב את הערך כך שיתבסס על יותר מאתר אחד.
  2. לבקש רשות מבעל אתר האינטרנט לסכם את הכתוב אצלו (גם סיכום דורש רשות) ורק אז לסכם בהתאם לתגובת בעל האתר.
  3. לשכתב את הערך כך שלא יראה מבוסס ממקור אחר.

לטיפולך, תודה, Yonidebest Ω Talk 21:07, 28 ספטמבר 2005 (UTC) אעשה זאת. ירין 21:20, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

הפסקה הנ"ל חסרה בערך, היא אמורה להיות פסקת משנה של פסקת "הטקטיקה של ישראל", כנראה מתחת לפסקת המשנה "לחצים כלכליים". תוכל לכתוב אותה? טרול רפאים 12:50, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

אני חוזר ופונה אליך מכיוון שאין לי כרגע זמן לכתוב פסקה חשובה זו. האם יש באפשרותך לכתוב אותה? טרול רפאים 18:19, 18 ינואר 2006 (UTC)

שלום

יש לך הוכחות לטענה שלך ששחף ודוריאל הכירו בהקשר של קונספירציות על רצח רבין? בגוגל אני מוצא רק מעורבות של שחף בעיניין, אבל כלום על דוריאל (ועכשיו נראה לי אני צריך לחטא את המחשב שלי, אחרי כל האתרים המתועבים שהייתי צריך להיכנס אליהם בשבי לזה). אני מאוד מקווה שיש לך הוכחות לזה. emanשיחה 22:42, 7 אוקטובר 2005 (UTC) אחפש מחר, אם לא אהיה עסוק. אני זוכר שמצאתי את זה באיזה אתר ממש מצ'וקמק, אולי אפילו בטוקבק שכתב אחד מהם. אולי אפילו במאמר באנגלית. ירין 03:12, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

הערה מנהלית[עריכת קוד מקור]

שלום,

לא נהוג לתת נאומים ארוכים בצמוד לחתימה בהצבעה. צריך להספתק בהערה קצרה. "קצרה" פירושה שורה או שתיים לכל היותר. אם יש לך משהו ארוך יותר לומר, עשה זאת בבקשה בדיון. בינתיים העברתי את דבריך מההצבעה אל הדיון תחת כותרת נפרדת. תוכל להחזיר חלק שנראה לך חשוב לתוך ההצבעה, אך אנא השתדל להגביל את עצמך לאורך המקובל. תודה ויום טוב, גילגמש שיחה 06:13, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום ירין וחג שמח,
ראה בבקשה את ההתפתחות הדיון בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מוחמד א-דורה#האמנם אנשי מנהיגות יהודית?. מישהו טוען שהחוקרים המדוברים אינם חברים במנהיגות יהודית. אף שאין לי ספק שהם כן חברים בה, עדיף שתגן על דעתך בעצמך. גילגמש שיחה 07:04, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום ירין.

לא הייתי היום אונליין, אז ראיתי את כל מה שקרה רק עכשיו. אני מסכים שהגלגול לא היה מוצדק. וגם החסימה. וגם אמרתי את זה לו.

אבל גילגמש כן צודק שלא צריך להעלות את זה במזנון. לא היה פה עניין עקרוני של מדיניות הויקיפדיה. החלק העקרוני בויכוחים בינכם כבר הועלה במזנון בעבר ודי מוצה.

הדבר הנכון אחרי הגלגול היה להביע את המחאה בדף השיחה של הערך (ואם יש צורך, אפשר אח"כ גם להפנות את תשומת ליבו של מפעיל בדך השיחה שלו). אנא נהג כך בעתיד.

תודה emanשיחה 23:39, 15 נובמבר 2005 (UTC)

בופוטאצוואנה[עריכת קוד מקור]

שלום ירין. במז"ט נולד הערך בופוטאצוואנה, פרי מקלדתו של A&D - עדי. התוכל לעבור עליו ולראות מה תוכל להוסיף שם בתחום יחסי ישראל-בופוטאצוואנה, קלמנוביץ וכו'? תודה, מגיסטר 06:45, 8 דצמבר 2005 (UTC)

שלום ירין, ראיתי שמחקת את התוספת שלי לגזענות ומתוך הדברים שלך הבנתי שלא הבנת את דברי. כדי למנוע אי הבנות פירטתי קצת. אני ממליץ גם שתקרא את מה שכתבו בדף השיחה של גזענות נפתלי ודורית. לדעתי יש כאן בעיה לשונית עם השלכות. אם כל דבר, שנראה בעיני פלוני שלילי, יכונה גזענות לא יהיה שום הבדל בין המילים גזענות ואפליה וזה נוגד את ההגדרה המילונית הקובעת שגזענות היא אפליה על רקע גזעי. טשטוש ההבדל בין המילים גורם לאי בהירות בליבון נושאים ולהתיחסות לא רצינית לנושאים לא מוגדרים. אם אדם יכונה גזען משום שהוא מסתייג מאנשים אחרים שנוהגים להאכיל חתולי רחוב, אדם כזה, והמזדהים איתו, יפסיקו לראות בגזענות דבר שלילי. אפשר לתת עוד דוגמאות רבות לכך. יש סוגי הפליה שונים ולכל סוג יש את השם שלו ואין מדרג שלילי בו הגזענות עומדת בראש סוגי האפליה.

כן, לא כל שנאה היא גזענות, אבל שנאת זרים היא גזענות על פי חוק. "כל הבחנה, הוצאה מן הכלל, הגבלה או העדפה, המיוסדת על נימוקי גזע, צבע, ייחוס משפחתי, מוצא לאומי או אתני, שמגמתן או תוצאתן יש בהן כדי לסכל את ההכרה, ההנאה והשימוש או לפגום בהכרה, בהנאה או בשימוש על בסיס שווה של זכויות האדם וחירויות היסוד בחיים המדיניים, הכלכליים, החברתיים, התרבותיים או בכל תחום אחר בחיי הציבור".

המושג מוצא לאומי מתייחס לזר או לא זר.

ירין 11:24, 13 דצמבר 2005 (UTC)

לדעתי, עדיף להניח לעריכת המאמר עד סיום ההצבעה. גילגמש שיחה 17:31, 30 דצמבר 2005 (UTC)
גם לדעתי, מאחר והשיפור הוא עקר, אין לערך כזה מקום בויקיפדיה, ואם יש בו תוכן ראוי הוא צריך ללכת לערך גזענות או אפליה. חג שמח, דורית 17:35, 30 דצמבר 2005 (UTC)

קודם כל, גילגמש, אתה צודק. תיקנתי אינסטינקטיבית לפני שקראתי את דף השיחה. למרות שלדעתי ניקיתי את הערך. וכעת הוא סביר יותר וגזעני (או מפלה) פחות.

לליש, לא היה לי בעיה אם המשפט היה נשאר כהערה קטנה. אלא שההערה הלשונית הקטנה הזו גורמת ליצירת לגיטימציה לגזענות נגד ערבים, לשובניזם או להומופוביה. תראה את התוספת בנוגע לכהנא. על פי זה, כהנא המוצג כאולי לא גזען. ואם לכך אתה חותר, אין זה תמים כל כך כמו תיקון לשוני (מוצדק אולי). מלבד זאת, מכיוון שהשתרש ששובניזם זה גזענות למשל, אפשר להגדיר את זה כהגדרה מרחיבה ולא כטעות. כך שההערה עצמה אינה נכונה. ירין 17:39, 30 דצמבר 2005 (UTC)

כל הכבוד!!![עריכת קוד מקור]

כל הכבוד שסייע במאבק נגד מחיקת ערכים. יש כאן חבר'ה צעירים שחושבים שכל מי שלא מוזכר לפחות פעמיים בשבוע באחד העיתונים אינו ראוי לערך, ומחילטים לכולם מה תכלול ויקידפיה ומה לא. הם אינם מבינים שישראל היא מדינה קטנה ואנשים בה מעט. מיכאלי 12:36, 5 ינואר 2006 (UTC)

יונתן רז פורטוגלי[עריכת קוד מקור]

שלום ירין

רציתי לשאול אותך, בתור מישוה שעושה רושם שמבין בעינייני ספרות ושירה - האם ההתנגדות שלך למחיקת הערך, היא רק על בסיס המאבק הצודק נגד תאוות המחיקה, או שגם על סמך הכרות איתו ועם פועלו? והאם הוא באמת שולי, או שהוא סתם צעיר וחדש? emanשיחה 23:58, 6 ינואר 2006 (UTC)

שלום ירין.
אנא צור איתי קשר באי מייל: bgu.ac.il כרוכית eman
emanשיחה 08:41, 13 ינואר 2006 (UTC)

לגבי הערך מעין (כתב עת). זה בסדר אם כל מה שאתה רוצה לתת זו "תחושה" אילו מין מאמרים מופיעים מעל דפי ה"ביטאון" הזה. זה סביר, הגיוני, רצוי ומקובל. מה שנראה לי מיותר, גוזמני, מגלומני, ארכני וטרחני זה לכתוב על כל גליון (ועוד בלשון עבר, הרי בעבר הקרוב אנו עוסקים) בדיוק אילו כתבות הופיעו בו. האם בכוונתך להכניס פירוט כזה על כל גליון מעתה ועד עולם (בהנחה שיהיו יותר משניים)? זה מה שנראה לי לא לעניין. ערב טוב ויום טוב. Harel 20:03, 15 ינואר 2006 (UTC) המטרה היתה באמת לתת תחושה. אני חושב שעשיתי את זה גם במטעם ובהו!, כדי שיבינו כיוון של דבר. אבל אולי צריך ערך נפרד למערבון. בכל מקרה, תציץ בערך שעשיתי לעכשיו. שם צריך הרבה עבודה. ירין 20:41, 15 ינואר 2006 (UTC)

שלום ירין,
ראה בבקשה את השינוי הזה - [1] ושאלה מנהלית - אתה עוקב אחרי הערכים שלך או צריך לפנות אליך אם יש בהם שינויים? גילגמש שיחה 15:17, 18 ינואר 2006 (UTC)

אני עוקב. יש אזכור של צאלה כ"ץ בביקורת שהיתה בYnet כך שאין בעיה ששמה ייכנס. הוא מוכר כמו השמות האלמוניים האחרים, אך הם הכותבים בעיתון הזה - אין סלבריטיז ספרותיים ונראה לי בכוונה. אם שמת לב, אני במפעל כתבי עת לשירה - פתחתי ערכים ל: מעין, הו, מטעם, עכשיו, קליטרטן ועמדה וגם שכתבתי את קשת.

שמתי לב ולכן פניתי. גילגמש שיחה 16:10, 18 ינואר 2006 (UTC)

תודה ושמח שההדורים ביננו יושרו לטובת כולם.

אכן. אני מודה שטעיתי לגבייך, אבל זה היה מתום לב. שינית ערכים סופר פוליטיים בצורה מאוד לא נייטרלית. כמובן שזה הזמין שיחזור. אם התאקלמת מעט בוויקי, שמת לב בוודאי שלא חיפשתי אותך בכוונה, אלא אני עוקב באופן קבוע אחרי השינויים האחרונים והעריכות שלך נרשמו שם וכך הגעתי אליך. למעשה, כל הוויקיפדים החדשים עוברים דרכי. אני מסתייג מאוד מעריכה קיצונית, לא משנה מאיזה צד היא נעשתה. תוכל לאתר בקלות זעקות שבר של ימנים קיצוניים שנחסמו על ידי. גילגמש שיחה 16:34, 18 ינואר 2006 (UTC)

שלום,
האם אתה בעל זכויות היוצרים על התמונה הזאת - תמונה:Maayanlit.jpg? כלומר, האם ציירת את הציור בעצמך ולא העברת את זכויות היוצרים על התמונה לאף אחד אחר או האם קיבלת מבעל זכויות היוצרים המקורי את זכויותיו. גילגמש שיחה 07:34, 21 ינואר 2006 (UTC)

לא. זו תמונה של שער עיתון שיש לו המון פרומו ברשת. התמונה נמצאת במיתוס, טקסט, מעריב, נענע ווינט, אתר מעיין ועוד - כלומר זו תמונת פרומו. עטיפות השערים של עכשיו, עמדה ומטעם גם כן נמצאות פה. אם זה לא מספיק, צריך להוריד. אבל זה נשמע מאוד לא הגיוני. גם בויקיפדיה הגדרתי את התמונה "תמונת שער".

התמונה כשרה, רק שהיא לא לשימוש חופשי. אתה יכול לסמן תמונות כ-PD רק אם התקיימו אחד מהתנאיים שציינתי לעיל. במקרה הנוכחי התמונה צריכה להופיע תחת התבנית של "עטיפת ספר" או "צילום מסך". האם יש לך תמונות נוספות שצריך לתקן בהן את התבנית? גילגמש שיחה 12:20, 21 ינואר 2006 (UTC)

לא הכנסתי הרבה תמונות לויקיפדיה. עמדה ועכשיו שהכנסתי השבוע הם תמונות שער. ציינתי זאת כ"צילום כריכה", אבל לא רשמתי נכון וברישום השני כנראה זה נשמט. אני צריך ללמוד יותר טוב את הכנסת התמונות. אף שכאמור אלה תמונות שנראות לגיטימיות.

אם אתה לא יודע, עדיף שלא תשים כלום. התמונות נמצאות במעקב ובמקודם או במאוחר אחד המפעילים יעלה עליה. ציין רק את מקור התמונה במילים. למשל: "כריכת ספר" או כל דבר אחר. אם לקחת את התמונה מאתר אינטנרט, ציין את הכתובת שלו. אם ידועים לך פרטים נוספים, ציין אותם על מנת שהמפעילים לא יחשבו בטעות שזאת הפרת זכויות יוצרים. כעיקרון, אמורים לפנות למעלה התמונה, אבל לעתים שוכחים לעשות את זה והתמונה נמחקת. באופן כללי - אין לשים תבניות PD, אלא אם כן אתה בעל זכויות היוצרים ואתה מוותר עליהם. אם אתה בכל זאת רוצה להשקיע, אתה יכול לגשת לרשימת התבניות - יש קישור מדף העלאת התמונה. גילגמש שיחה 16:24, 21 ינואר 2006 (UTC)

תן לדברים להתקרר.[עריכת קוד מקור]

שלום.

שים לב שמחקתי דברים שאתה ומת'נייט כתבתם, על מה שקרה בעקבות תוצאות הבחירות ברש"פ. בעוד הבחירות עצמן הן ארוע שאפשר לסכם, הרי מה שקורה בעקבותיהן עדיין בעצם התרחשותו, וכתיבה על זה מתדרדרת בהכרח לכתיבה עיתונאית (מה ההוא הגיב, ומה הזה הגיב, כאילו שלמישהו יהיה אכפת עוד חודש מזה) במקום כתיבה אנציקלופדית.

וכמו כן שים לב לתיקון שעשיתי בערך חמאס בקשר להיסטוריה שלו, לשינוי שאתה עשיתה. היתה במה שכתבת שגיאה (שאני חושב שהיא נובעת מליקוי שהיה בטקסט עוד קודם). ב-87 ישראל כבר ממש אל עודדה תא החמאס. היא עודדה את מי שאחרי זה הקימו את החמאס, בתחילת שנות ה-80 (עד בערך 85-86) emanשיחה 21:02, 26 ינואר 2006 (UTC)

למה הסרת מ*** את קטגורית "להט"ב ישראלים"? odedeeשיחה‏ 10:19, 28 ינואר 2006 (UTC)

לא יצא מהארון רשמית. נשוי ובעל משפחה, אבל כותב על עצמו כהומוסקסואל. תסכים איתי שלא לכך נועדה ויקיפדיה. אני גם לא אוהב את להט"ב עדיף "גאים בישראל" או "הומולסבים בישראל". אלה ראשי תיבות נפוצים? איך זה בויקיפדיה האנגלית?

אתה טועה. אין לי כוונות לעשות לאנשים אאוטינג וכל מי שהכנסתי לקטגוריה היו אנשים שידוע שהם הומואים ולא ברמת השמועה. הוא מחוץ לארון באופן מאד רשמי, ואם היית מחפש, נניח, "**** הומו" בגוגל, היית מוצא קישורים כמו זה. וכן, אלה ראשי תיבות נפוצים בהחלט ויש לנו גם ערך כזה - להט"ב. המקביל באנגלית הוא en:LGBT. אז אני מבקש שתחזיר את הקטגוריה לערך. odedeeשיחה‏ 16:39, 28 ינואר 2006 (UTC)
כמו שכתבתי, הוא נמצא במצב מיוחד. הוא מציג את עצמו כהומו בספרים, אבל לא יצא מהארון במציאות. בספרים יש את דמותו הסטרייטית ודמותו ההומואית הנאבקים אלה באלה, והוא לפעמים משתמש בשמו שלו. לדעתי במקרה גבולי כזה שיש חשש הוצאה מהארון, לא צריך למהר.
על מה אתה מדבר? אולי תקרא את הקישור שנתתי לראיון איתו במעריב? הוא אומר שם במפורש: "'נכון אני הומו וזה לא סוד', המשיך צ-. 'וכמי שפעיל בתחום זה שנים רבות לימדתי את עצמי להסתתר, להתבונן בלי אומר, ובעיקר לסבול... בכל הומו יש מעט מן הגאונות של האמן, הבורא לו עולם דמיוני משלו ומפעם לפעם מואיל לפתוח לקהלו צוהר קטן אליו ואז לסגור אותו בחזרה. ההומו לא פותח שום צוהר, או לפחות לא אמור לעשות זאת אם חפץ לחיות הוא בקהילת הנכבדים. הצוהר היחיד שמותר לפתיחה בתיבת נוח הסגורה הזאת היא, אמנם, האמנות: הכתיבה במקרה הצנוע שלי. אני מוכרח לשקר מפעם לפעם, לחולל שערורייה, אבל בשביל ההומו, שישב סגור באפילת תיבתו שהאוויר בה נעשה כבד ומחניק לבלי נשוא, היא הדרך היחידה להישאר בחיים'". odedeeשיחה‏ 16:56, 28 ינואר 2006 (UTC)
ולפני זה כותבת המחברת: 'כבר בספרו הקודם, "צ- ובני מינו", שם הגיבור זהה שם הגיבור לשם המחבר, אך הפעם אין זה צ- המופשט, אלא צ- העורך הספרותי, זה שעובד ב"הארץ", כך שאי אפשר להתחמק מהקישור הביוגרפי. ובמקום הזה צ- מצליח לתעתע לאורך כל הספר בניסיון לקרוא אותו "כחשיפה", שכן אין זה ספר רכילותי בסגנון "חומר טוב"'. כלומר כך אומר בני צ- הדמות בספר, שאינו ספר ביוגרפי אלא ספר על דמות הומוסקסואלית בשם בני צ-, שעובדת כעורכת ספרותית. יש כאן איזה משחק עדין.
או בראיון איתו - בסדרת הרפתקאות מאחורי-קלעים מדומיינים של המוסף לספרות ותרבות, מביא הספר את דמותו ואת קורותיו - חלקם בתל-אביב וחלקם באיסטנבול, חלקם ריאליסטיים וחלקם פנטסטיים - של העורך הספרותי של "הארץ",

אחד הקרוי "צ-", כאמור, ישות אומללה המופשטת מכל ערכים ספרותיים ותרבותיים, מי שהנחמה והשרידות שלה בעולם תלויות בזיונים. ומאלה יש הרבה ומכל האפשרויות החד-מיניות, כולל תיאורים פרונטליים פלסטיים נפלאים, ובאווירת דקדנס קומי-בידורי. מטבע הדברים וההקבלות, שאלת היחס שבין "צ-" לבני צ- - 52, נשוי פלוס 3 - מזדקרת מיד. אבל היא גם מאבדת עניין מיד.

כך שלדעתי הגדרתו המוחלטת ברשימה היא הוצאה מהארון.

ירין 21:01, 28 ינואר 2006 (UTC)

זה נכון שהוא שיחק הרבה על הגבול, אבל מרגע שאדם אומר בראיון "נכון אני הומו וזה לא סוד", הוא לא בארון. נראה לי שאתה מכניס אותו לארון לשווא כשאתה מצטט מה כתב בספרו הקודם. הוא התקדם מאז צעד או שניים ואומר את הדברים בצורה הכי ישירה שאפשר. אבל אם זה כל כך קריטי לך, אני לא אתעקש. odedeeשיחה‏ 21:08, 28 ינואר 2006 (UTC)
זה לא קריטי בכלל. אשמח להשתכנע. אבל לא ציטטת מתוך ראיון, אלא מתוך ביקורת שמצטטת מהספר. שים לב להבדל הדק. אם תביא לי ראיון, אבין כי טעיתי, דבר שיכול מאוד לקרות, כי העניינים מאוד קרובים פה. יתכן שבעתיד הוא גם ייצא, אז בכלל אשמח אם יתווסף. ירין 21:12, 28 ינואר 2006 (UTC)
אתה צודק. נחכה ונראה. בכל מקרה הוא לא מההומואים החביבים עלי... odedeeשיחה‏ 21:42, 28 ינואר 2006 (UTC)

מה ניסית לעשות שם? Yonidebest Ω Talk 23:14, 3 פברואר 2006 (UTC)

עריכה נוספת מסוג זה ואתה נחסם לשבוע. Yonidebest Ω Talk 23:18, 3 פברואר 2006 (UTC)
  1. אל תהיה עצבני, אחא. כנראה עשיתי טעות. ניסיתי רק להצביע לגבי הורדת איזו פסקה הקשורה לביבי נתניהו. לא עשיתי שום דבר יוצא דופן. מעניין מה קרה. יש לך הסבר? מה הקשר של זה לארכוב?
לא יודע על מה אתה מדבר. ערכת את תבנית ארכוב, ולא דף הצבעה כלשהוא. אגב, אני לא עצבני, אני פשוט נהנה לחסום לשבוע. Yonidebest Ω Talk 12:41, 6 פברואר 2006 (UTC)

האם תוכלו להוסיף את כתב העת הכיוון מזרח ?

http://www.notes.co.il/mati/18042.asp

גיאנה הצרפתית[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהוספת בזמנו בערך משהו על כך שצרפת הציעה למכור את גיאנה לישראל - נשמע לי מוזר ומופרך, והורדתי את התוספת בינתיים. יש לך סימוכין לכך? אביעד המקורי 16:57, 18 בספטמבר 2006 (IDT) קראתי על כך במאמר לפני כמה שנים. לא מצאתי לכך סימוכין ברשת. ירין 01:02, 27 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

שלום,

שלחתי מייל. האם הגיע בשלום? גילגמש שיחה 08:48, 7 באפריל 2007 (IDT) עבר זמן רב מאז שראיתי. נהניתי לראותך בהארץ. ירין - שיחה 12:51, 20 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

בדיקה.
בדיקה.

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. העלית את התמונה הנ"ל אך נדרשת הבהרה נוספת לגבי מעמדה.

הבעיות ופתרונן:

  • נראה כי לא ציינת את שם חשבונך בתבנית הרישיון שבחרת. כדי לתקן את המעוות, יש לגשת לדף התמונה שהעלית, ללחוץ על לשונית "עריכה" ולציין את שם החשבון שלך.
    • אם אתם צילמתם או יצרתם את התמונה ואתם מתירים שימוש חופשי, רישיון התבנית צריך להיראות כך: {{שימוש חופשי|שם-החשבון-שלכם}}. את הכיתוב "שם-החשבון-שלכם" החליפו בשם החשבון שלכם. לידיעתך, שם החשבון מופיע בפינה השמאלית העליונה של כל דף.
    • אם אינכם מצלמי או יוצרי התמונה, ייתכן שיש הפרה של זכויות יוצרים. יש לסמן את התמונה למחיקה באמצעות תבנית {{למחוק|סיבה=לא יצרתי את התמונה}}.

למידע נוסף כיצד יש להעלות תמונות לוויקיפדיה ראו:

ניתן לגשת לדפי עזרה אלו בכל עת דרך תפריט העזרה שבתיבת הקהילה שבצד ימין של כל דף: עזרה -> תמונות וקבצים.

בהמשך לשיחה זו אני לרשותך לשם מתן מידע ועזרה. לחלופין, ניתן ואף רצוי לפנות לדלפק הייעוץ שכן שם יש סיכוי טוב יותר לקבל תשובה מהירה יותר.

בברכה, איתי פ.שיחה 20:47, 20 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

הועבר מדף שיחתי איתי פ.שיחה 20:58, 20 בינואר 2010 (IST) אף פעם לא העליתי תמונה ואמרת שיש בעיה. זו תמונה שלא אני צילמתי אבל היא ברשיון CC קומון לייסנס. זה נשמע בסדר. מה עשיתי לא טוב? ירין - שיחה 20:53, 20 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

כל המידע הזה צריך להיות בדף הקובץ, כמו כן אם לא אתה צילמת את התמונה יש צורך באישור במייל מהצלם לכתובת permissions-commons-he-at-wikimedia.org. כדאי להמשיך דיונים הכין שהחלו ולכן העברתי את הודעתך לכאן. איתי פ.שיחה 20:56, 20 בינואר 2010 (IST)[תגובה]