שיחת משתמש:ניר שטרן 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת מקף בנושא מורה הנבוכים
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום ניר שטרן 1, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, —מקף תייגו אותי! :) 16:08, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה

אבן סינא[עריכת קוד מקור]

בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך בדף אבן סינא. הסיבה לכך היא: האתר אינו אמין. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, —מקף תייגו אותי! :) 16:08, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה

תודה על הרצון להעשיר את ויקיפדיה!

ראיתי שהוספת קישורים חיצוניים לפרקי "קישורים חיצוניים", ורציתי להסב את תשומת לבך לכך שלא כל קישור מתאים לפרק הזה. באופן כללי, קישור בפרק רלוונטי רק אם עוסק בהרחבה במושא הערך כולו ולא רק בהבט ספציפי או באירוע חדשותי ספציפי (למשל, בערך "צרפת" לא מתאים להוסיף בפרק הקישורים החיצוניים קישור למאמר העוסק בכלכלת צרפת או כזה על אירוע ספציפי שהתרחש במדינה). קישורים אלה עשויים להיות מתאימים לצורך הרחבת הערך בצורת הערות שוליים, אולם לא מתאימים לפרק ה"קישורים החיצוניים" ולכן ייתכן שיוסרו משם.

בנוסף, כדאי לשים לב לכך שגם קישורים שעיקרם דעות ולא עובדות, או כאלה המפנים לאתרי אינטרנט שאינם מוכרים כאמינים – אינם מתאימים לפרקי הקישורים החיצוניים. כמו כן, יש להימנע מצירוף מופרז של קישורים חיצוניים לאתר מסוים.

ניתן ללמוד עוד על הנושא בדף ויקיפדיה:קישורים חיצוניים. אם משהו לא ברור ניתן לכתוב לי פה או לפנות לקבלת עזרה בחממה. בהצלחה בהמשך תרומתך במיזם.
בברכה, —מקף תייגו אותי! :) 16:09, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה


שלום, רציתי לשאול למה לדעתך מה שקישרתי אליו אינו אמין. זה ספר שכתבתי בעצמי, אני עוסק בתחום שנים רבות ומוכר כסמכות חשובה בו. מלבד האנתולוגיה של אוני' ת"א אין תרגומים לעברית של אבן סינא, ולמה לשלול מהקורא מידע על תרגומים חדשים.

מורה הנבוכים[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מדיום פרסומי. לפיכך, הוספת ערכים או ניסוחים פרסומיים, פרסומות וקישורים שמטרתם לקדם אישיות, רעיון, אתר, ארגון, עמותה או עסק מסחרי, שאינם מוסיפים ידע מהותי לקוראים, אינה מקובלת ועשויה להיחשב כהשחתה. לתשומת לבך: ויקיפדיה איננה משפרת דירוג במנועי חיפוש.

עמוד ראשי
ראו גם – כתיבה אנציקלופדית וכתיבה יח"צנית; כתיבת אוטוביוגרפיה בוויקיפדיה; ויקיפדיה:סגנון.

בברכה, —מקף תייגו אותי! :) 16:10, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה

אנא הפסק להוסיף סדרתית קישורים לאתרים לא אמינים בפסקאות הקישורים החיצוניים. —מקף תייגו אותי! :) 16:10, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה


למה אתה מתכוון "סדרתית"? ושוב, מכח מה אתה קובע שהקישורים לא אמינים. אני בעל מקצוע מוכר בתחום שנים רבות, ואין שום דבר "לא אמין" בספרים שלי. מי שמך לקבוע מה אמין ומה לא, כמה אתה יודע על אבן סינא? הספרים ניתנים להורדה בחינם לגמרי, אין כאן שום פרסום. המטרה רק להוסיף ידע.

ברצוני לערער על הקביעות השרירותיות שלך שהקישורים לא אמינים, שזה פרסום, ושאין כאן הוספת ידע מהותי לקורא. יש מקום שאפשר לערער?ניר שטרן 1 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

  • פעם אחר פעם.
  • אני מצטער, אבל אין לקוראים כל דרך לאמת בלוגים או ספרים שאין אתר של גוף ידוע שמפנה אליהם.
    האם ישנו דף באתר אקדמי שמפנה לשם? איזה שהוא מקום שבו אפשר לדעת שהאתר הזה באמת של בעל מקצוע מוכר? אפילו חשבון טוויטר מאומת או משהו דומה יוכל לעזור.
  • גם אחרי שנדע שהאתר הזה אכן שייך לבעל מקצוע מוכר בתחום, לרוב הקישורים האלו לא יתאימו למקטע הקישורים החיצוניים, אלא כהערות שוליים. ראה דף הסבר.
  • לגבי ערעור – להחלטה שלי אין כל סמכות עדיפה על כל אחד אחר (גם לא עליך). הסיבה שאני יכול להתנגד ולהסיר מיידית את התוכן בלי דיון קודם, הוא עקרון שנקרא גרסה יציבה – שאם יש התנגדות לעריכה, אפשר לחזור לגרסה הקודמת עד שתהיה לה הסכמה. אם זה היה הפוך, והייתי מגיע אחרי שהגרסה שלך הייתה היציבה, לא הייתי יכול להסיר את הקישורים אם היית מתנגד לכך.
    כדי לקבל הסכמה כזו, אפשר לפתוח דיון בדף השיחה של הערך, אולי אני בדעת מיעוט ואחרים דווקא חושבים שהקישורים כן אמינים לכשעצמם, וייתכן שגם יחשבו שהם כן מהותיים לפסקת הקישורים החיצוניים. למידע מורחב נוסף ראה ויקיפדיה:מנגנונים ליישוב מחלוקת🙂.
אשמח לסייע לך להתנגד לדעתי – גם אם אני לא חושב כמוך🙂. ניתן לפנות אלי תמיד בדף השיחה שלי, או לתייג אותי באמצעות ‏[[מש:מקף]]‏.
מקף תייגו אותי! :) 17:14, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה

ניר שטרן 1 - שיחה 17:51, 24 בפברואר 2022 (IST) האם כל מי שלא עובד במסגרת האקדמיה באופן אוטומטי הוא לא אמין? למשל קטע מדף ל"ה מהקדמת מורה הנבוכים בהוצאת מפעל משנה תורה (הרב יוחאי מקבילי), שם הוא מודה ל"ניר שטרן" (שזה אני). העליתי תמונה שהיא צילום של הקטע ואני אל רואה שזה עלה. זה לשונו שם: "תודה מיוחדת לפרופ' מנחם קלנר על קריאת חלק מן הדברים והערותיו הברוכות ולשיחות המרתקות ומשובבות הנפש, למחשבתו הרעננה של ניר שטרן ובקיאותו בפילוסופיה העתיקה, וכו'"תגובה


יש לי התכתבויות עם פרופ' משה הלברטל ועוד רבים, שמובעת בהם הערכה, אני לא מרגיש נוח להכין אוסף כזה. לדעתי הדברים מדברים בעד עצמם שזה לא משהו מגוייס או לגמרי מופרך אלא עבודה רצינית ומדוקדקת שמטרתה רק חקר הנושא. אפשר כמובן לחלוק על הגישה של הדברים אבל זו לא סיבה שקיומם לא יוכל להיות מובא לתועלת הציבור.

ניר שטרן 1 - שיחה 18:34, 24 בפברואר 2022 (IST) בערך על המורה נבוכים באותה רובריקה שהוספתי אליה את הקישור שלי, יש למשל קישור כזה: (The Guide: An Explanatory Commentary on Each Chapter of Maimonides' Guide of The Perplexed by Scott Michael Alexander (covers all of Book I, currentlyתגובה

שהוא פרשנות של אדם עצמאי פרטי שאינה תחת מסגרת של שום גוף מוכר, ואני לא רואה למה זה עדיף על הקישור שלי. גם מחקת קישור לספר שלי בערך על אבן סינא, שהיה נמצא שם כבר זמן רב.

ניר שטרן 1 - שיחה 17:51, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה

היי,
אני מנסה להסביר – כל מה שיובא מתוך המשתמש מוויקיפדיה, ולא דרך מקור חיצוני, גם אם זה יהיה צילומי מסך של כל המכתבים האלו, זה לא יעזור. אתה לא חייב לפעול כחלק מהאקדמיה, אבל כן משהו אמין (חיצוני, לא מתוך וויקיפדיה) שיראה לקוראים שאתה אכן בעל מקצוע מוכר. אני לא אומר שאני מפקפק בזה, אבל זה צריך להיות כך שלא תהיה אפשרות שיפקפקו בזה בעתיד.
אני אתן לך דוגמה, אני נניח רציתי לקשר להודעה מערוץ טלגרם שמופעל על ידי עיתונאים, אך הוא לא ערוץ מאומת (V כחול). לכן, חיפשתי ומצאתי ציוץ בחשבון טוויטר מאומת של אחד מהכתבים האלו, שמפרסם את ערוץ הטלגרם המדובר, וצירפתי קישור אליו במקביל לכל פעם שבה השתמשתי בערוץ הטלגרם. —מקף תייגו אותי! :) 21:19, 24 בפברואר 2022 (IST)תגובה